اپل گزارش مالی تابستان ۲۰۱۷ را ۱۱ آبان منتشر می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل دیروز اعلام کرد که گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ را روز ۱۱ آبان منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

اپل روز دوشنبه اعلام کرد که گزارش مالی مربوط به فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۷ یا فصل سوم سال ۲۰۱۷ را روز ۱۱ آبان منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود گزارش مالی مربوط به تابستان سال ۲۰۱۷ اپل شامل اولین آمار مربوط به فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل باشد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، انتظار می‌رود تیم کوک، مدیرعامل اپل و لوکا مائیستری، مدیر ارشد مالی این کمپانی طی مراسم مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی، آمار‌های عملکرد سه‌ماهه‌ی اپل را ارائه کنند. کاپرتینویی‌ها انتظار دارند در ادامه‌ی فصل موفق بهار که با فروش بیش از ۴۱ میلیون دستگاه آیفون همراه بود، تابستان سال جاری نیز آمار فروش آیفون چشمگیر باشد. اپل موفق شد در بهار سال جاری میلادی با افزایش فروش آیفون‌هایش به درآمد ۴۵.۴ میلیارد دلاری دست یابد و پیش‌بینی کارشناسان وال استریت را پشت سر بگذارد.

اپل نیاز زیادی به افزایش فروش آیفون‌هایش دارد. سال گذشته پس از پاییز ۲۰۱۶ که اپل شاهد افزایش فروش در فصل سنتی عرضه‌ی آیفون به بازار بود، در زمستان ۲۰۱۷ به یک‌باره فروش آیفون‌های این کمپانی کاهش یافت. هرچند در گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ شاهد ارائه‌ی آمار فروش آیفون‌های اپل خواهیم بود؛ اما این گزارش تأثیرگذاری کامل عرضه‌ی آیفون‌های جدید اپل نظیر آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را در اختیارمان قرار نخواهد داد. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با قابلیت‌هایی نظیر تراشه‌ی A11 بایونیک و پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تر راهی بازار شده‌اند. ضمنا باید به امکان شارژ بی‌سیم اشاره کرد که در نسل جدید آیفون‌های اپل در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در کنار درآمد حاصل از فروش آیفون‌ها، انتظار می‌رود در گزارش مالی تابستان ۲۰۱۷ نیز شاهد پررنگ‌تر شدن توجه به درآمد حاصل از سرویس‌های اپل باشیم. اپل طی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی موفق شد درآمد حاصل از سرویس‌هایش را ۲۲ درصد افزایش دهد و به ۷.۲۶ میلیارد دلار برساند.

اپل پیش‌بینی کرده است که در تابستان سال جاری میلادی، درآمدی ۴۹ تا ۵۲ میلیارد دلار با حاشیه‌ی سود ۳۷.۵ تا ۳۸ درصدی کسب کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات