بررسی کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
مطالعه 15 دقیقه
با کاهش تقاضا برای PC تولیدکنندگان فعال در این حوزه نیز مدام در تلاش هستند تا با معرفی محصولات جدید و همچنین ایجاد فرم‌فاکتورهای متفاوت نظر مشتریان را به محصولات خود جلب کنند. یکی از انواع PC که این روزها اغلب تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای به آن دارند، کامپیوترهای بدون کیس یا All in Oneها هستند که قدرت شبیه به کامپیوترهای معمولی را در قالب یک محصول جذاب، زیبا و البته جمع و جور ارائه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم جدیدترین AIO ایسوس که اخیرا در نمایشگاه CES 2014 رونمایی شد را بررسی کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کامپیوترهای All in Oneها در واقع همان کامپیوتر معمولی هستند با این تفاوت که قطعات موجود در کیس کامپیوترهای معمولی در قسمت پشت صفحه نمایش این کامپیوترها جای می‌گیرد. از این رو این کامپیوترها، فضای به مراتب کمتری را نسبت به کامپیوترهای معمولی اشغال نموده و عموما از ظاهر زیباتری نیز برخوردارند. دو فاکتور زیبایی و فضای کم اشغالی باعث شده است تا این کامپیوترها مورد توجه ادارات، فروشگاه‌ها، مراکز آموزشی و کاربران منازل قرار گیرد. اما کامپیوترهای بدون کیس یا همان All in Oneها که به اختصار AIO نیز خوانده می‌شوند، محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارند. به عنوان مثال امکان ارتقاء سخت افزاری در آن‌ها محدودتر و در بسیاری موارد دشوارتر از کامپیوترهای معمولی است. بسیاری از این کامپیوترها از سخت افزار مشابه لپ تاپ‌ها بهره می‌برند که خود باعث کاهش قدرت و بازده آن‌ها در مقایسه با کامپیوترهای معمولی می‌شود. اما برای بسیاری از کاربران دو فاکتور اول به مراتب با ارزش‌تر از محدودیت‌های این کامپیوترها است و از این رو، روز به روز بر تعداد علاقمندان این کامپیوترها افزوده می‌شود.

کامپیوتر بدون کیس ET2321INTH توسط دفتر ایسوس در ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

ایسوس چندین مدل کامپیوتر بدون کیس را وارد بازار جهانی نموده و تقریبا تمام آن‌ها نیز با فاصله نسبتا کمی از عرضه جهانی، وارد بازار کشور شده‌اند. کامپیوترهای بدون کیس این کمپانی از نظر کیفیت ساخت و شکل و شمایل ظاهری در سطح بالایی قرار دارند و گل سر سبد این محصولات نیز سری E2321 است که اخیرا در نمایشگاه CES 2014 رونمایی گردید. با ما همراه باشید تا نقاط قوت و ضعف این محصول را برشماریم.

طراحی و سخت افزار

کامپیوتر بدون کیس ET2321INTH از بدنه باریک و طراحی جذابی برخوردار است. بدنه این دستگاه از ترکیب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای برخوردار است. بدنه اصلی دستگاه شامل قسمت پشت، حاشیه دور صفحه نمایش به رنگ مشکی است و بخشی از قسمت پایین صفحه نمایش به همراه پایه آن نیز نقره‌ای رنگ است.

طراحی دستگاه به شکلی است که لبه‌های آن باریک در نظر گرفته شده تا دستگاه ظریف‌تر و زیباتر به نظر برسد. در لبه حاشیه نقره‌ای رنگ پایین صفحه نمایش نیز دکمه‌های کنترل دستگاه شامل دکمه پاور، چراغ‌های نشانگر دیسک سخت و دکمه‌های تنظیمات صفحه نمایش قرار داده شده‌اند. در سمت چپ همین قسمت نیز برخی از درگاه‌های پرکاربرد قرار داده شده‌اند تا برای دسترسی به آن‌ها نیازی نباشید به پشت کامپیوتر مراجعه کنید.

پایه ET2321 از جنس فلز و به رنگ نقره‌ای طراحی شده است. این پایه از طریق یک پیچ به بدنه تکیه‌گاه اصلی کامپیوتر متصل می‌شود تا از طریق آن امکان تغییر زاویه صفحه نمایش میسر شود. طراحی پایه این دستگاه به شکلی است که می‌توان صفحه نمایش را بر روی محوری افقی تا حدود 40 یا 50 درجه تغییر زاویه داد. از آنجایی که صفحه نمایش ET2321 از نوع لمسی است، از آن به خوبی می‌توان در مراکز عمومی مانند فروشگاه‌ها یا حتی برای استفاده به عنوان دستگاه راهنمای مسیر در مراکز تجاری و غیره بهره برد. امکان تغییر زاویه دید باعث می‌شود تا براحتی بتوان در حالت ایستاده نیز از این کامپیوتر استفاده کرد. حاشیه دور صفحه نمایش ضخیم است و درایو اپتیکال نیز در لبه دستگاه گنجانده شده است.

AIO Asus

مشخصات فنی کامیپوتر بدون کیس E2321INTH

  • صفحه نمایش 23 اینچ چند-لمسی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل
  • پردازنده نسل چهارم اینتل Haswell سری Core i5 یا Core i7 (مدل مورد بررسی در این مقاله Core i5-4200U)
  • سیستم عامل ویندوز 8
  • کارت گرافیک GeForce GT740M با 1 گیگابایت حافظه رم
  • حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR3 با فرکانس 1600MHz
  • حافظه ذخیره سازی 2 ترابایت دیسک سخت
  • لوازم جانبی همراه کامپیوتر: صفحه کلید و ماوسی بلوتوث و ساب ووفر 10 وات سونیک مستر، کابل برق، آداپتور کوچک و کنترل از راه دور برای استفاده در حالت تلویزیون
  • وزن 9 کیلوگرم
  •  ابعاد 571 در 359 میلی‌متر و ضخامت بین 50 تا 200 میلی‌متر

در قسمت پشت این کامپیوتر بدون کیس، سه درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، یک ورودی HDM، یک خروجی HDMI، یک درگاه شبکه اترنت، 1 ورودی RF تلویزیون، قفل kensington، جک 2.5 میلی‌متری مربوط به ساب ووفر و یک درگاه پاور وجود دارد.

AIO Ports

در قسمت جلو و لبه پایین صفحه نمایش نیز چهار درگاه پرکاربرد گنجانده شده است تا کاربر به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به پشت دستگاه قادر به استفاده از آن‌ها باشد. این درگاه‌ها به ترتیب از راست به چپ عبارتند از: یک درگاه USB 3.0، کارت خوان حافظه، جک 3.5 میلی متری میکروفون و خروجی صدا.

اگر علاقمند به مشاهده برنامه‌های تلویزیونی از طریق کامپیوتر خود هستید، کامپیوتر E2321INTH می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چرا که این محصول دارای تیونر داخلی است و شما می‌توانید از طریق ورودی RF، آنتن را به آن متصل نموده و از طریق برنامه اختصاصی که ایسوس بر روی کامپیوتر نصب نموده برنامه‌های تلویزیونی مورد نظر خود را تماشا کنید. امکان ضبط برنامه مورد نظر بر روی کامپیوتر نیز وجود دارد.

صفحه نمایش

کامپیوتر ET2321INTH مجهز به یک صفحه نمایش 23 اینچ از نوع IPS LCD است که رزولوشن 1080p یا 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. از آنجایی که صفحه نمایش از نوع IPS است زاویه دید بسیار خوبی را ارائه می‌کند و از هر جهت که به آن نگاه کنید، کیفیت تصویر افت نمی‌کند.

Display AIO Asus

دقت نمایش رنگ‌ها در این صفحه نمایش قابل قبول است. رنگ مشکی در آن بصورت عمیق و سفید نیز نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شود و همین عامل باعث می‌گردد تا تماشای ویدیو، اجرای بازی‌های کامپیوتری و انجام امور مرتبط با محتوا جذاب شود.

صفحه نمایش از نوع براق است، این موضوع باعث نمایش تصاویر درخشان و رنگ‌های چشم‌نواز می‌شود، اما در عوض انعکانس نور محیط در صفحه نمایش بیشتر می‌گردد. خوشبختانه شدت روشنایی نور پس زمینه پنل LED این صفحه نمایش 23 اینچ آنقدر زیاد است که اگر آن را روی 50 درصد نیز تنظیم کنید باز هم انعکاس نور محیط را در آن مشاهده نخواهید کرد.

صفحه نمایش 23 اینچ ET2321 از نوع چند لمسی است و از آنجایی که سیستم‌عامل پیش‌فرض این کامپیوتر ویندوز 8 است، به راحتی می‌توان کنترل کامل کامپیوتر را از طریق لمس صفحه انجام داد. صفحه لمسی این کامپیوتر از نوع خازنی است و سرعت پاسخ‌دهی آن نیز قابل قبول است. این موضوع باعث می‌شود تا انگار شما با یک تبلت 23 اینچی ویندوزی قدرتمند روبرو باشید که دستورات لمسی شما را به سرعت دریافت نموده و اجرا می‌کند. هرچند هنوز تعداد اپلیکیشن‌های ویندوزی سازگار با صفحه نمایش‌های لمسی زیاد نیستند، اما باز هم عناوین متنوعی وجود دارند که لذت استفاده از این کامپیوتر را دو چندان می‌کنند. از طرفی کنترل خود سیستم‌عامل ویندوز 8 از طریق لمس صفحه و استفاده از دستورات لمسی در کنار صفحه کلید و ماوس، جذابیت‌های خاص خود را به همراه دارد.

صفحه نمایش لمسی IPS این کامپیوتر یکی از نقاط قوت و موارد دوست داشتنی آن به شمار می‌رود که در تجربه کاربری تاثیر بسیاری دارد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

ماوس و صفحه کلید

ایسوس به همراه کامپیوتر ET2321، یک صفحه کلید و ماوس بی‌سیم را نیز ارائه نموده است. این کمپانی تایوانی در طراحی این صفحه کلید و ماوس نهایت دقت خود را به خرج داده تا باعث ناهمگونی در زیبایی و چهره دستگاه نشوند. صفحه کلید طراحی باریکی دارد و قسمت جلوی آن از جنس آلومینیوم ساخته شده و به رنگ خاکستری درآمده است. کلید‌های پلاستیکی نیز به رنگ مشکی در نظر گرفته شده‌اند تا کنتراست ایجاد شده در طراحی آن باعث جذابیت بیشتر دستگاه شود. هرچند صفحه کلید تخت و باریک است، اما ارتفاع کلیدها و فاصله بین آن‌ها بسیار خوب در نظر گرفته شده است و همین عامل باعث می‌شود تا کار کردن با آن جذاب و دوست داشتنی شود. همین حالا که در حال تایپ کردن بررسی این مقاله با صفحه کلید ET2321 هستیم از کار کردن با آن لذت می‌بریم و مشکلی را با آن احساس نمی‌کنیم. در قسمت پشت صفحه کلید بخش فوقانی، برآمدگی در نظر گرفته شده تا صفحه کلید بصورت شیب‌دار قرار گیرد و ارگونومی آن افزایش یابد و در نتیجه تایپ کردن با آن راحت‌تر شود.

Asus AIO Keyboard Mouse

ماوسی که ایسوس به همراه این کامپیوتر ارائه نموده نیز از طراحی خاصی برخوردار است. بدنه ماوس از جنس پلاستیک ساخته شده، اما طرح و رنگ بدنه آن با بدنه فلزی صفحه کلید هم‌خوانی دارد. ایسوس به جای دکمه اسکرول در ماوس از یک سطح شبه-لمسی بهره برده که کار کرد آن چندان چنگی به دل نمی‌زند. حرکت نشانه‌گر ماوس و کارکرد دکمه‌های راست و چپ در این ماوس قابل قبول است، اما اسکرول آن، عملکرد قابل قبولی ندارد. از طرفی در زمان اسکرول بر روی این سطح صاف بعضی اوقات اتفاق عجیبی رخ می‌داد که باعث لرزش ماوس می‌شد، به نظر می‌رسد در زیر این دکمه چرخ‌دنده‌های خاصی جای گرفته‌اند که در زمان کشیدن دست برروی این سطح به کار می‌افتند و آن لرزش را شکل می‌دهند.

قدرت و بازده

کامپیوترهای بدون کیس در مقایسه با کامپیوترهای معمولی، علاوه بر ظاهر زیبا‌تر، ابعادی کوچک‌تر و بدنه یکپارچه دارند اما اکثر این کامپیوترها یک تفاوت عمده با کامپیوترهای شخصی رومیزی دارند. تولیدکنندگان این ابزارها بنا به دلایلی همچون کاهش دمای قطعات، کاهش ضخامت دستگاه و همچنین کوچک نمودن آداپتور شارژر عموما از پردازنده، حافظه و دیگر قطعات مخصوص ابزارهای موبایل مانند لپ‌تاپ‌ها در کامپیوترهای بدون کیس بهره می‌برند. البته برخی از All in Oneها به پردازنده سری دسکتاپ مجهز شده‌اند، اما این کامپیوترها عموما بدنه عضلانی‌تری داشته و از همه مهم‌تر از یک آداپتور بزرگ و بسیار سنگین بهره می‌برند. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، کامپیوترهای بدون کیس فاقد Power Supply داخی هستند و وظیفه یکنواخت سازی و کاهش ولتاژ برق شهر به ۵ و ۱۲ ولت رایج در کامپیوترهای شخصی توسط یک آداپتور خارجی انجام می‌شود، چیزی شبیه به آنچه در لپ‌تاپ‌ها شاهد آن هستیم. خوب این موضوع نیز مشخص است که پردازنده‌های دسکتاپ نسبت به پردازنده‌های موبایل قدرت و بازده بیشتری داشته و از این رو مصرف انرژی به مراتب بالاتری دارند. به همین دلیل اگر در کامپیوترهای بدون کیس نیز اگر از پردازنده مخصوص کامپیوترهای رومیزی استفاده شود نیاز به یک آداپتور بسیار بزرگ در وزن و ابعاد مشابه Power Supplyهای معمولی، وجود خواهد داشت. احتمالا حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا ابعاد و وزن آداپتور اولترابوک‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی، کوچک‌تر و سبک‌تر است. دلیل این موضوع پردازنده ضعیف‌تر با توان مصرفی پایین‌تر اولترابوک‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها است. اینتل در نام گذاری پردازنده‌های سری Core i خود با اضافه نمودن کارکترهای خاصی مشخص می‌کند که پردازنده برای اولترابوک‌ها ساخته شده یا لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای رومیزی. اما نوع نام‌گذاری این کمپانی به شکلی است که اکثر کاربران حتی آن‌هایی که دستی در کار دارند، درست نمی‌دانند که پردازنده Core i5 که در کامپیوتر رومیزی به کار می‌رود با پردازنده Core i5 که در لپ‌تاپ‌های معمولی بکار می‌رود متفاوت است. برخی حتی نمی‌دانند که پردازنده Core i5 لپ‌تاپ با آنچه در اولترابوک‌ها بکار گرفته می‌شود از نظر قدرت و بازده و همچنین مصرف انرژی تفاوت‌های محسوسی دارند. پیش از این در مقاله راهنمای خرید «سفر به اعماق دنیای لپ‌تاپ-بخش اول: آشنایی جامع با پردازشگرهای خانواده اینتل Core i» انواع مختلف پردازنده‌های اینتل را مورد بررسی قرار دادیم و بطور مفصل تفاوت‌های آن‌ها را بیان کردیم. مثلا جالب است بدانید که یک پردازنده Core i5 سری دسکتاپ به مراتب قوی‌تر از یک پردازنده Core i7 سری موبایل است! پس بهتر است از این به بعد اگر قدرت و بازده برایتان اهمیت دارد تنها به i5 یا i7 بودن دستگاه بسنده نکنید و با دقت بیشتری به نام پردازنده مشخصات داخلی آن توجه نمایید.

Asus AIO Display Angle

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس به یک پردازنده Core i5-4200U  اینتل مجهز شده است. حرف U در نام پردازنده این کامپیوتر بدون کیس، نشان دهنده کم مصرف بودن آن است. از این کلاس از پردازنده بیشتر در ابزارهای کم مصرف مانند تبلت‌ها یا اولترابوک‌های باریک و سبک استفاده می‌شود. اما ایسوس در ET2321 نیز از همین کلاس از پردازنده استفاده نموده و به نوعی قدرت و بازده را فدای زیبایی و باریکی دستگاه کرده است. نتیجه کار یک محصول جذاب و زیبا شده است، اما از نظر قدرت و بازده نمی‌توان این کامپیوتر را با یک کامپیوتر رومیزی مجهز به پردازنده Core i5 سری دسکتاپ مقایسه کرد. در واقع از نظر قدرت و توان پردازشی، کامپیوتر بدون کیس ET2321 در سطح لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها است.

پردازنده Core i5-4200U دارای ۲ هسته مستقل ۱.۶ گیگاهرتزی است که به لطف فناوری توربو بوست فرکانس آن بصورت موقت تا ۲.۶ گیگاهرتز قابل افزایش است. این پردازنده که عضوی از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل (Haswell) است، براساس لیتوگرافی ۲۲ نانومتری ساخته شده و از ۳ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. حداکثر مصرف انرژی در آن نیز ۱۵ وات خواهد بود. پس اگر مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد، کامپیوتر بدون کیس جدید ایسوس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

خوشبختانه ایسوس در کنار این پردازنده اصلی یک کارت گرافیک مستقل GeForce GT740M را نیز قرار داده است تا کامپیوتر از نظر قدرت پردازنش گرافیکی در سطح بالاتری نسبت به اولترابوک‌ها قرار بگیرد؛ اما همانطور که از حرف M در انتهای نام این کارت گرافیک می‌توان متوجه شد، GPU بکار رفته در آن از سری موبایل و مخصوص لپ‌تاپ‌ها است. پس اگر بدنبال پردازش گرافیکی سنگین هستید، مثلا قصد دارید با این کامپیوتر بازی‌های سنگین گرافیکی را اجرا کنید، GT740M مایوس‌تان خواهد کرد. البته ما توانستیم چند بازی مانند Call of Duty: Black Ops یا League of Legend را برروی آن اجرا کنیم. زمانی که میزان جزییات تصویر روی Medium تنظیم شد و عموما Antialiasing غیر فعال بود،‌ بازی‌ها بدون مشکل و با کیفیت قابل قبولی اجرا می‌شدند. از این رو این کامپیوتر می‌تواند نیازهای گیمرهای معمولی و آن‌هایی که خیلی اهل بازی نیستند را نیز مرتفع کند.

برای مقایسه بهتر ما همچون روال همیشه بررسی‌های زومیت، بنچمارک‌های مختلف را برروی این کامپیوتر بدون کیس اجرا نمودیم تا بتوانیم قدرت و بازده عمومی دستگاه را با دیگر محصولات بررسی شده توسط زومیت مقایسه نمایید:

لپ تاپ

3D Mark 2006

PC Mark 2007

3D Mark 2011

Nova

Bench

3D Mark 2013

Ice / Cloud / Fire

Asus ET2321 AIO

8,807

3,784

1,893

654

12,230 / 4,494 / 1,032

Acer Aspire S7 2013

6,166

5,408

903

689

16,365 / 4,634 / 706

Lenovo T430

9,792

2,704

1,218

778

33,519 / 3,663 / 489

Fujitsu AH552/SL

 5,580

 2,988

 661

 

 

TransformerBook TX 300 - i5

 2,081

2,450

550

 

 

Samsung 550P5C-S02

13,038

2,239

2,359

 

 

Samsung 900X3C-A02

5,520

3,630

 543

 

 

Sony VPC-SA33GX/BI

3,768

3,246

 

 

 

Samsung 530U3C-A02

 3,815

 1,288

 

 

 

Samsung 300E5Z-A01

6,073

1,788

 

 

 

Samsung 530U2A

3,061

1,491

 

 

 

Asus K53SV

9,348

2,282

 

 

 

15.6 - Samsung Series 7

9,720

2,282

 

 

 

اگر به نتایج آزمایشات دقت کنید متوجه می‌شوید که قدرت و بازده این کامپیوتر بدون کیس در سطح لپ‌تاپ‌ها است و حتی در برخی از آزمایش‌ها، لپ‌تاپ‌های مجهز به حافظه SSD امتیاز بهتری را نسبت به این کامپیوتر کسب نموده‌اند.

اسپیکر

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس مجهز به دو اسپیکر استریو داخلی ۲ واتی است که با یک ساب‌ووفر خارجی ۱۰ وات همراهی می‌شود. این اسپیکرها از فناوری سونیک‌مستر ایسوس پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب با خرید این کامپیوتر All-in-One نه تنها نیازی به کیس نخواهید داشت، بلکه اسپیکرها نیز در دل صفحه نمایش جای داده شده‌اند تا باز هم در فضا صرفه جویی شود. کیفیت صدا اسپیکرهای ۲ واتی این کامپیوتر متوسط ارزیابی می‌شوند، اما وقتی ساب‌ووفر مجزا را از طریق درگاه ویژه‌ای که ایسوس برای آن در نظر گرفته به کامپیوتر متصل می‌کنیم، بیس صدا افزایش یافته و لذت استفاده از آن در بازی‌های کامپیوتری و پخش موزیک دو چندان می‌شود.

Asus AIO Speaker

ایسوس همچنین یک نرم‌افزار ویژه را با نام AudioWizard بر روی این کامپیوتر نصب نموده تا بتوانید از طریق آن حالت‌های مختلف موزیک، فیلم، بازی و غیره را انتخاب کنید. اگر کاربر حرفه‌ای هستید، می‌توانید اکولایزرها را براساس نیاز خود تنظیم نمایید.

حافظه ذخیره‌سازی

حافظه ذخیره‌سازی 2 ترابایتی ET2321 INTH از نوع دیسک سخت (HDD) است و متاسفانه در این کامپیوتر بدون کیس از حافظه پرسرعت SSD استفاده نشده است. همچون روال گذشته برای آزمایش سرعت انتقال اطلاعات در حافظه ذخیره سازی این کامپیوتر از نرم‌افزارهای مختلفی استفاده کردیم. نتایج آزمایش HD Tune Pro نشان می‌دهد که حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات در دیسک سخت این کامیپوتر، 190.2 مگابایت بر ثانیه و حداقل سرعت آن 23.0 مگابایت بر ثانیه است. در نهایت میانگین سرعت انتقال اطلاعات نیز 138.5 مگابایت بر ثانیه برآورد شد که برای یک دیسک سخت قابل قبول به نظر می‌رسد:

لپ‌تاپ / سرعت انتقال اطلاعات

نوع حافظه

حداکثر سرعت

حداقل سرعت

میانگین

ET2321 INTH

HDD

190.2MB/s

23.0MB/s

138.5MB/s

Asus N550JV

HDD

107.5MB/s

18.3MB/s

80.5MB/s

Acer Aspire S7 2013

SSD

932.6MB/s

766.6MB/s

915.8MB/s

Lenovo T430

HDD

135.0MB/s

5.5MB/s

96.2MB/s

Fujitsu AH552/SL

HDD

 86.7MB/s

 8.1MB/s

 70.3MB/s

 TransformerBook TX 300

SSD+HDD

 229.0MB/s

 178.7MB/s

 213.3MB/s

Samsung 550P5C-S02

HDD

 112.3MB/s

 0.9MB/s

 76.9MB/s

Samsung 900X3C-A02

SSD

328.1MB/s

300.4MB/s

305.1MB/s

Sony VPCSA33GX/BI

SSD

 177.8MB/s

149.5MB/s

129.9MB/s

Samsung 530UC

SSD

 332MB/s

 217MB/s

 278.4MB/s

Samsung 350U2A

HDD

 87.4MB/s

 33.2MB/s

 66.5MB/s

Asus K53V

HDD

 92Mb/s

 22MB/s

 75MB/s

Samsung 300E5Z

HDD

106MB/s

1.2MB/s

68.9MB/s

جمع بندی

کامپیوتر بدون کیس ET2321 ایسوس از طراحی ظریف و زیبایی برخوردار است و صفحه کلید و ماوس آن نیز با طراحی کلی دستگاه هم‌خوانی دارند. صفحه نمایش دستگاه تصویر با کیفیتی را به نمایش در می‌آورد و علاوه بر دقت بالا در نمایش تصاویر طبیعی، زاویه دید وسیع و قابل قبولی دارد. از آنجایی که صفحه نمایش از نوع لمسی است به راحتی می‌توان از این دستگاه در ویندوز ۸ استفاده کرد و از رابط لمسی مدرن آن لذت برد. صفحه لمسی همچنین امکان استفاده از این کامپیوتر در فروشگاه‌ها، اماکن عمومی و مصارف خاص را ممکن می‌سازد. کامپیوترهای بدون کیس فضای بسیار کمی را نسبت به کامپیوترهای رایج بازار اشغال می‌کنند و از این رو به حفظ نظم میز کار شما کمک می‌کنند و محیط کار شما را جذاب و زیبا می‌کنند. ET2321 همچنین دارای تیونر داخلی است و از این به خوبی می‌توان از طریق آن به تماشا یا ضبط برنامه‌های تلویزیونی پرداخت.

زومیت در aio

نقاط قوت

  •  طراحی زیبا در کنار بدنه باکیفیت و مقاوم
  • صفحه کلید باریک و کارآمد
  • صفحه نمایش لمسی با کیفیت به همراه زاویه دید وسیع
  • مصرف پایین انرژی به دلیل استفاده از پردازشگرهای کم مصرف نسل چهارم اینتل

نقاط ضعف

  •  استفاده از پردازنده اولترابوک و متقابلا بازده نه چندان بالا
  • ماوس دستگاه عملکرد قابل قبولی ندارد
  • عدم استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD

در تهیه این مقاله محمد شهاب شهوازیان مشارکت کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات