۳ سال از رونمایی یکی از خبرسازترین کامپیوترهای اپل گذشت

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی آیمک ۲۴ اینچی M1
آی مک M1، انقلابی‌ترین آل این وان اپل، سه سال پیش با طراحی جدید و سخت‌افزار قوی رونمایی شد.
تبلیغات

سه سال پیش در چنین روزی، اپل از آی مک ۲۴ اینچی رونمایی کرد؛ کامپیوتری که برخلاف آی مک ۲۱٫۵ اینچی و آی مک ۲۷ اینچی که میزبان پردازنده اینتل بودند، برای اولین‌بار به پردازنده‌ی اختصاصی اپل مجهز شد.

اپل، آی مک ۲۴ اینچی را در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) و با فاصله‌ی ۹ ساله از آی مک قبلی معرفی کرد. بدنه‌ی نازک‌تر و طراحی جمع‌وجورتر نسبت به نسل گذشته و همچنین، داشتن رنگ‌بندی جذاب، شاد و متنوع، بارزترین ویژگی‌های ظاهری این آل این وان اپل هستند.

آیمک ۲۴ اینچی M1 از نمای پشت
زومیت

آی مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱، مجهز به صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی IPS LCD با نام تجاری Retina با وضوح 4.5K و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ است. اپل در زمان عرضه‌ی این آل این وان مدعی بود که پردازنده‌ی M1 می‌تواند تا ۸۵ درصد در پردازش‌های سی‌پی‌یو و تا دو برابر در عملکرد جی‌پی‌یو سریع‌تر از آی مک ۲۱٫۵ اینچی باشد.

آی مک ۲۰۲۱ اپل دارای وب‌کم 1080p فیس تایم، میکروفون باکیفیت و اسپیکرهای قدرتمند است و همراه با مجیک کیبورد به فروش می‌رسد.

آی مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۳، نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مدل ۲۰۲۱، با سخت‌افزار پیشرفته‌تری نسبت به آی مک قبلی از جمله پردازنده‌ی M3، وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۳ روانه‌ی بازار شد.

برخی شایعات می‌گویند که اپل احتمالاً یک مدل آی مک جدید را با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد که به‌عنوان آی مک پرو شناخته می‌شود. این شایعه، بر مبنای گفته‌های مارک گرمن، تحلیلگر بلومبرگ، شکل گرفته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات