این قدیمی‌ترین مینی پی‌سی جدید دنیا است

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
کامپیوتر کوچک Ayaneo موسوم به Ayaneo Retro Mini PC AM01
شرکت Ayaneo چندین دستگاه و لوازم جانبی ازجمله کامپیوتر کوچک با استایل مکینتاش اپل رونمایی کرده است.
تبلیغات

شرکت Ayaneo که به تولید کنسول بازی دستی معروف است، کانسپت‌هایی از چند دستگاه جدید خود موسوم به خانواده‌ی Ayaneo Remake را رونمایی کرده است که با تم قدیمی طراحی شده‌اند؛ از‌جمله چند مدل کنسول دستی و یک پاور بانک و دو کامپیوتر کوچک. ورود Ayaneo به بازار کامپیوتر شخصی کوچک، شگفت‌آور است.

Ayaneo Mini PCs

تامزهاردور می‌نویسد: «دو کامپیوتر کوچک جدید بدون شک جذاب هستند؛ اما پس از بررسی جزئیات منتشر‌شده از شرکت سازنده و اطلاعات فاش‌شده، درباره‌ی مشخصات فنی این دستگاه‌ها اطلاعات کمی داریم. به‌عبارت‌دیگر، Ayaneo در‌حال‌حاضر درباره‌ی مشخصات فنی سکوت کرده است.»

اولین کامپیوتر کوچک Ayaneo موسوم به Ayaneo Retro Mini PC AM01 است که به‌نظر می‌رسد کامپیوتر مکینتاش کوچک‌شده است. مشکلی که در طراحی وجود دارد، این است که از صفحه‌ی رسمی محصول به‌نظر می‌رسد Ayaneo قصد دارد AM01 نه به‌صورت ایستاده مانند مک کلاسیک، بلکه به‌شکل خوابیده به پشت کار کند. محل قرارگیری پایه‌های لاستیکی و درگاه USB-C و جک هدفون در دستگاه، این انتظار را تقویت می‌کند.

Ayaneo’s first Mini PC

همان‌طور‌که اشاره شد، هنوز مشخصات سخت‌افزاری Ayaneo Retro Mini PC AM01 دردسترس نیست. با‌این‌حال، می‌توانیم چندین پورت را از روی رندرها مشاهده کنیم؛ شامل اترنت، HDMI، چهار درگاه USB-A و یک درگاه USB-C و یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و سوکت آداپتور.

به پردازنده دستگاه اشاره‌ای نشده است؛ اما با‌توجه‌به کنسول بازی دستی Ayaneo، ممکن است از پردازنده AMD سری Phoenix یا شاید تراشه‌ای جدیدتر در زمان عرضه استفاده شود. پردازنده‌ هرچه باشد، این مینی‌ کامپیوتر به‌عنوان دستگاه مناسبی برای استفاده در دفتر‌کار، طراحی‌های گرافیکی سبک و ویرایش صوت‌و‌تصویر، بازی‌های AAA و گیمینگ مبتنی‌بر Steam OS معرفی شده است.

Ayaneo Retro Mini PC AM02

ساخت مینی کامپیوتر کاملاً شبیه به کامپیوتر مکینتاش دهه‌ی ۱۹۸۰ اپل و اشاره‌کردن به اسم مکینتاش در تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها، ممکن است کمی پرخطر به‌نظر برسد. حتی با نگاه دقیق‌تر به تصاویر، می‌توانیم نماد Happy Mac را روی صفحه‌ی پلاستیکی سیاه ببینیم. کامپیوتر کوچک Ayaneo Retro Mini PC AM01 تا اواخر نوامبر سال جاری (آذر‌ماه) رسماً عرضه خواهد شد.

درباره‌ی کامپیوتر کوچک Ayaneo Retro Mini PC AM02 جزئیات خیلی کمی می‌دانیم. Ayaneo این بار می‌گوید که AM02 «کنسول کلاسیکی است که بسیاری از گیمرها آن را عتیقه می‌دانند». به‌نظر می‌رسد که اسلات کارتریج آن به‌عنوان پوششی برای پورت‌های USB و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیز استفاده می‌شود.

AM02 Mini PC

تصاویر فعلی نشان می‌دهند که صفحه‌نمایش AM02 برای نشان‌دادن ساعت است؛ اما گفته شده که قابلیت‌های بیشتری دارد. مجدداً محل قرارگیری پایه‌های لاستیکی نشان می‌دهد که این جعبه باید به پشت خوابیده شود؛ بنابراین، صفحه‌نمایش به‌سمت بالا خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد که Ayaneo برای جا‌دادن Ayaneo Slide و Ayaneo Air در خانواده‌ی Remake، آن‌ها را صرفاً در طراحی‌های قدیمی ارائه کرده است؛ بنابراین، هیچ چیز جدیدی در این‌جا وجود ندارد.

Ayaneo Slide and Ayaneo Air

محصولات با‌ارزش‌تر این خانواده Ayaneo Flip KB و Ayaneo Flip DS هستند که به‌ترتیب، لپ‌ تاپ کوچک و کنسول بازی شبیه کنسول نینتندو هستند؛ اما ویژگی‌های مشابهی دارند.

آیا به پاور بانک با طراحی نوستالژیک علاقه‌مندید؟ اگر بله، Ayaneo در حال آماده‌سازی پاور بانکی با طراحی‌ای در استایل Super Famicom (کنسول بازی قدیمی نینتندو) همراه با نمایشگر LCD برای نمایش میزان شارژ است. Ayaneo گفته است که لوازم جانبی دیگری هم مانند این‌ها خواهد ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات