آی مک به‌زودی با پردازنده‌های M2 و M2 Pro آپدیت می‌شود؟

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیمک ۲۴ اینچی M1 - طراحی
طبق شایعات، معرفی عضو تازه‌ی خانواده‌ی آی‌‌مک نزدیک است؛ اما افشاگران هنوز درمورد تراشه‌ی به‌کاررفته در آن به توافق نرسیده‌اند.
تبلیغات

از معرفی نسل فعلی آی‌ مک ۲۴ اینچی اپل در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) بیش از دو سال می‌گذرد؛ اکنون گزارشی تازه از بلاگ ژاپنی مک اوتاکارا، به معرفی احتمالاً نزدیک مدل به‌روزشده‌ی آن مجهز به پردازنده جدیدتر M2 و M2 Pro، درگاه‌های تاندربولت ۴، وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ اشاره دارد.

نکته‌ی گیج‌کننده، تناقض ادعاهای مک اوتاکارا با گزارش‌های پیشین مارک گرمن خبرنگار و تحلیلگر نشریه‌ی بلومبرگ است؛ گرمن قبلاً بارها به عرضه‌ی آی مک‌ جدید با تراشه‌ی M3 در اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ اشاره کرده بود.

از طرفی، تاکنون هیچ منبع دیگری جز مک اوتاکارا به احتمال تجهیز نسل تازه‌ی آی‌ مک‌ به تراشه‌های M2 و M2 Pro دامن نزده است؛ پس یا این گزارش درست نیست یا اپل برنامه‌های تازه‌ای در سر دارد. فعلاً نمی‌دانیم قیمت آی مک جدید اپل چقدر با قیمت آل این وان آی‌مک ۲۴ اینچی M1 متفاوت خواهد بود.

به گفته‌ی بلاگ ژاپنی، تأخیر در ارسال برخی مدل‌های سفارشی نسل فعلی آی مک ۲۴ اینچی در فروشگاه آنلاین اپل در آمریکا، می‌تواند از نشانه‌های نزدیک بودن این معرفی باشد؛ البته باید اشاره کرد که این تأخیر چیز تازه‌ای نیست و نمی‌توان تنها به این دلیل به ادعا‌های این وبسایت مهر تأیید زد.

پیش از این، مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، عرضه‌ی مک بوک جدید با تراشه‌ی M3 را تا پایان سال جاری میلادی بعید دانسته بود؛ با این حال، او احتمال معرفی یک آی مک جدید را رد نکرد.

از آنجا که تاکنون در تقویم کوپرتینویی‌ها هیچ رویداد معرفی در ماه اکتبر (مهر و آبان) ثبت نشده است، اگر هم قرار به معرفی آی مک جدید باشد، این اتفاق احتمالاً در قالب یک رویداد آنلاین روی وب‌سایت این شرکت صورت خواهد گرفت.

در نهایت، باید گفت که تا این لحظه هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات و تاریخ عرضه‌ی آی مک ۲۴ اینچی بعدی در دست نیست و طرفدار‌های اپل باید تا خبری رسمی از منابع معتبر صبر کنند. تا آن زمان، چرخ آسیاب ادعا‌های ضد‌ونقیض در مورد این محصول، به چرخش ادامه خواهد داد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات