مک‌مینی M2 Pro از هیت‌سینک و برد اصلی بزرگ‌تر نسبت به مدل M1 بهره می‌برد [تماشا کنید]

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
مک مینی M2 و M2 Pro اپل
ویدیوهای کالبدشکافی مک‌مینی M2 و M2 Pro از تغییرات مختلف مثل افزایش ابعاد هیت‌سینک نسبت‌به نسل قبلی این محصول خبر می‌دهند.
تبلیغات

مک‌مینی ۲۰۲۳ اپل محصولی قدرتمند با طراحی کامپکت است و بیشتر برای افرادی درنظر گرفته شده است که به‌دنبال کامپیوتر رومیزی با کارایی بالا در ابعاد کوچک هستند. این دستگاه دو مدل با تراشه‌ی M2 و M2 Pro عرضه می‌شود که قدرت پردازشی بالاتری نسبت به مک‌ مینی M1 ارائه می‌دهند.

اکنون ویدیوهای کالبدشکافی مک‌مینی M2 و M2 Pro در فضای آنلاین منتشر شده است تا نگاهی به روش بازکردن و همچنین قطعات داخلی آن داشته باشیم. این ویدیوها نشان می‌دهد دسترسی به سخت‌افزار داخلی مک‌ مینی کار سختی نیست و بدین‌منظور باید پس‌از برداشتن صفحه‌ی پلاستیکی لبه‌ی پایینی، چند پیچ اصلی را باز کنید.

این کامپیوتر تا این‌جای کار شبیه مک‌مینی M1 به‌نظر می‌رسد و علاوه‌براین محل هیت‌سینک نسخه‌ی M2 همچنان شبیه نسل قبلی این محصول است، اما مک‌مینی M2 Pro از هیت‌سینک و برد اصلی بزرگ‌تر بهره می‌برد.

به گزارش گیزموچاینا، تفاوت اصلی میان دستگاه‌های مک‌مینی M1 و سری جدید M2 Pro در ابعاد برد و هیت‌سینک آن‌ها است. مدل جدید به قطعات قدرتمندتری مثل رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر مجهز شده است و بنابراین بزرگ‌تر شدن برد اصلی آن منطقی به‌نظر می‌رسد. علاوه‌براین بزرگ‌تر شدن هیت‌سینک می‌تواند به دفع مؤثرتر گرما در این دستگاه کمک کند.

کالبدشکافی مک‌مینی‌های جدید نشان می‌دهد این محصولات به‌جای دو ماژول ۱۲۸ گیگابایتی که در نسل قبلی وجود داشت اکنون از ماژول‌های ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برند.

این تغییر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را در مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی مک‌مینی‌های ۲۰۲۳ به‌ترتیب ۳۰ و ۵۰ درصد کاهش می‌دهند. البته می‌توانید با خرید مدل ۵۱۲ گیگابایتی از کاهش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در امان باشید.

به‌طورکلی مک‌مینی‌ ۲۰۲۳ اپل، دستگاهی قدرتمند و همه‌کاره است که عملکرد قوی و کارایی بالا را به کاربران ارائه می‌دهد. این کامپیوتر ابعاد جمع‌وجوری دارد و می‌توان آن را به‌راحتی در هرجا روی میز کنار مانیتور قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات