مک پرو ۲۰۲۳ پردازنده گرافیکی غیرقابل‌ارتقاء خواهد داشت

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کامپیوتر مک پرو اپل Apple Mac Pro از نمای جلو
به گفته‌ی یک افشاگر، خریداران مک پرو ۲۰۲۳ صرفا خواهند توانست حافظه‌ی ذخیره‌سازی را ارتقاء دهند و خبری از تعویض رم و کارت گرافیک نخواهد بود.
تبلیغات

مک پرو تنها کامپیوتر اپل است که همچنان با پردازنده‌ی اینتل فروخته می‌شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی نسل جدید این دستگاه با تراشه‌ی اپل سیلیکون خواهیم بود. مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه، می‌گوید مک پرو نسل جدید احتمالا کارت گرافیک قابل‌ارتقاء نخواهد داشت.

در حال حاضر مک های مجهزبه اپل سیلیکون از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی‌کنند و بهره‌مندی مک پرو از گرافیک مجتمع خبر خوبی برای بسیاری از طرفداران کامپیوتر گران‌قیمت اپل نیست. البته گارمن می‌گوید اپل به دنبال استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی پرقدرتی با ۷۶ هسته در مک پرو است.

به نوشته‌ی رسانه‌ی مک‌ورلد، حافظه‌ی ذخیره‌سازی تنها قطعه در داخل مک پرو است که امکان ارتقاء آن وجود خواهد داشت. همچنین صرف‌نظر از پردازنده، اصلی‌ترین تفاوت بین مک پرو و مک استودیو سیستم خنک‌کننده‌ی این دو کامپیوتر خواهد بود که روی عملکرد نهایی اثر می‌گذارد.

پیش‌تر گفته می‌شد مک پرو ۲۰۲۳ اپل با پردازنده‌‌ی بسیار پرقدرتی به نام M2 Extreme تولید می‌شود، اما گارمن می‌گوید تولید این پردازنده لغو شده است. اکنون انتظار می‌رود قوی‌ترین کانفیگ مک پرو به تراشه‌ی M2 Ultra با پردازنده‌ی مرکزی ۲۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۷۶ هسته‌ای مجهز باشد. M1 Ultra از سی پی یو ۲۰ هسته‌ای و جی پی یو ۶۴ هسته‌ای استفاده می‌کرد.

پردازنده‌ی استفاده‌شده در مک پرو همچون سایر کامپیوترهای اپل از نوع سیستم-روی-چیپ (SoC) خواهد بود. در این نوع پردازنده از رم مجتمع غیرقابل‌ارتقاء استفاده می‌شود. مدل فعلی مک پرو رم قابل‌ارتقاء دارد.

نسل جدید مک پرو با همان طراحی استفاده‌شده در مدل مجهزبه پردازنده‌ی اینتل تولید می‌شود. اپل احتمالا تا چند ماه دیگر مک پرو ۲۰۲۳ را معرفی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات