مک پرو اکنون تنها کامپیوتر اپل است که تراشه اختصاصی ندارد

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
کامپیوتر مک پرو اپل Apple Mac Pro از نمای جلو
با رونمایی مک مینی ۲۰۲۳، اکنون مک پرو، تنها کامپیوتر در خانواده‌ی مک است که با پردازنده‌ی اینتل فروخته ‌می‌شود.
تبلیغات

اپل هم‌زمان با رونمایی جدیدترین مدل مک مینی، فروش مدلی که همچنان با پردازنده‌ی اینتل دردسترس مشتریان بود، به‌پایان رساند. فروشگاه آنلاین اپل اکنون از سه کانفیگ مک مینی میزبانی می‌کند که با پردازنده‌های M2 و M2 Pro فروخته می‌شوند. تا پیش از رونمایی کانفیگ‌های جدید، اپل کانفیگ مجهز به پردازنده‌ی Core i5 اینتل را می‌فروخت.

به‌نوشته‌ی ورج، توقف فروش مک مینی اینتل بدین‌معنی است که اکنون تنها کامپیوتر مک پرو با پردازنده‌ی اینتل به طرفداران اپل فروخته می‌شود. مک پرو، تنها کامپیوتری به‌شمار می‌آید که هنوز به پردازنده‌ی اپل سیلیکون مجهز نشده است. اپل گفته بود مهاجرت به پردازنده‌ی اختصاصی را حدوداً در دو سال تکمیل می‌کند؛ اما این اتفاق در‌نهایت رنگ حقیقت به خود نگرفت.

مارک گارمن، افشاگر سرشناس بلومبرگ، مدتی پیش گفت تغییرات زیاد در قابلیت‌های مک پرو و تحولی مهم در برنامه‌های اپل برای تولید پردازنده، عوامل تأخیر در رونمایی مک پرو جدید بوده‌اند. مک پرو در ابتدا قرار بود با پردازنده‌ی ۴۸ هسته‌ای و گرافیک ۱۵۲ هسته‌ای تولید شود؛ اما اپل برنامه‌هایش را تغییر داد.

با توقف فروش مدل اینتل، قوی‌ترین مدل حال‌حاضر مک مینی از پردازنده‌ی M2 Pro استفاده می‌کند. این مدل ۱۶ گیگابایت رم مجتمع و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۱٬۲۹۹ دلار به‌دست مشتریان می‌رسد.

ناگفته نماند مدل مجهز به پردازنده‌ی اینتل ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داشت و با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار عرضه می‌شد. نکته‌ی مهم دیگر اینکه اپل افزون‌بر مدل اینتل مک مینی، فروش مدل‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 را نیز متوقف کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات