لنوو مدل‌های جدید دسکتاپ گیمینگ Legion Tower را رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
دسکتاپ گیمینگ Lenovo Legion Tower 7i
لنوو در CES 2023 مدل‌های ارتقایافته‌ی کامپیوتر رومیزی Legion Tower شامل 7i و 5i و 5 را با پردازنده‌های جدید اینتل و AMD رونمایی کرد.
تبلیغات

در میان مدل‌های ارتقایافته‌ی کامپیوتر رومیزی Legion Tower که در CES 2023 معرفی شدند، مدل پرچم‌دار Tower 7i در دو نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌‌های نسل سیزدهم i7-13700K/KF و i9-13900K/KF اینتل همراه با پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4090 انویدیا عرضه خواهد شد. جالب اینکه لنوو سیستم خنک‌کننده‌ی آبی برای پردازنده را به‌عنوان گزینه‌ی انتخابی در نظر گرفته است و احتمالاً این یعنی سیستم خنک‌کننده‌ی هوایی این لپ‌تاپ به‌اندازه‌ای بزرگ و کارآمد است که ازپسِ پردازنده‌های قدرتمند نسل سیزدهمی اینتل برآید. به‌گفته‌ی اینتل، نسخه‌ی Tower 7i در بازارهای آمریکای‌شمالی از سه فن در جلو و یک فن در پشت دسکتاپ بهره خواهند برد.

دسکتاپ گیمینگ Legion Tower 7i با دو گزینه‌ی SSD و HDD تا حداکثر ۶ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و رم DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز تا حداکثر ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. عجیب آنکه کمترین ظرفیت رم برای Tower 7i، هشت گیگابایت اعلام شده است که مطمئنا برای این لپ‌تاپ با چنین مشخصات فنی مناسب نیست. هرچند لنوو در این زمینه تنها نیست و برندهای دیگر نیز همچنان دسکتاپ‌های پرچم‌دار را با رم ۸ گیگابایتی نیز عرضه می‌کنند.

دسکتاپ گیمینگ Legion Tower 5
دسکتاپ گیمینگ Lenovo Legion Tower 5

درحالی‌که مدل پرچم‌دار Legion Tower تنها با پردازنده‌ی اینتل عرضه می‌شود و از پردازنده‌ی AMD خبری نیست، مدل ۲۶ لیتری Tower 5 درکنار نسخه‌ی i9-13900F اینتل، با پردازنده‌ی AMD Ryzen 9 7900 نیز عرضه می‌شود. هر دو نسخه در بخش گرافیک، از RTX 4070 انویدیا و Radeon RX7800X بهره می‌برند. دسکتاپ‌های Tower 5 و 5i نیز با رم پایه‌ی ۸ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز عرضه می‌شوند.

براساس اعلام لنوو، قیمت دسکتاپ Legion Tower 7i با پردازنده‌ی اینتل از ۲,۴۸۰ دلار شروع می‌شود و تاریخ عرضه‌‌ی آن ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) در نظر گرفته شده است. مدل Legion Tower 5i نیز با قیمت پایه‌ی ۱,۲۰۰ دلار در ماه آوریل و Legion Tower 5 با پردازنده‌ی AMD با قیمت پایه‌ی ۱,۳۰۰ دلار در ماه می (اردیبهشت و خرداد) روانه بازار خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات