ایسوس از کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ و قدرتمند خود رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G16CH ایسوس
کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ ایسوس با تکیه به سیستم خنک‌کننده قدرتمند در ابعادی کوچک قدرتی بالا را ارائه می‌کنند.
تبلیغات

ایسوس در رویداد CES 2023 از کامپیوترهای رومیزی جدید خود تحت برند ROG رونمایی کرد که به‌منظور گردش بهتر هوا تغییرات عمده‌ای را در قسمت طراحی تجربه کرده‌اند. یکی از مدل‌ها با نام ROG G22CH و ابعاد ۱۰ لیتری با سیستم خنک‌سازی هوا یا مایع همراه شده است و به‌گفته تایوانی‌ها باوجود بهره‌مندی از آخرین سخت‌افزار تولید اینتل و انویدیا، بدون مشکلات دمایی و افت عملکرد می‌تواند تجربه گیمینگ فوق‌العاده‌ای را دراختیار کاربر بگذارد.

G22CH باوجود ابعاد فوق‌العاده کوچک خود به تراشه Core i9-13900K اینتل و گرافیک‌های سری GeForce RTX 40 انویدیا مجهز شده است. افزون‌براین مشتریان می‌توانند حجم رم را تا ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5 4800 MHz و حافظه ذخیره‌سازی را ۲ ترابایت از نوع PCIe 4.0 سفارش دهند.

باتوجه به مشکلاتی که چنین سیستم سخت‌افزاری قدرتمندی می‌تواند از نظر تولید دما ایجاد کند، ایسوس برای کاربران دو سیستم خنک‌کننده سنتی و مایع را انتخاب کرده است؛ در حالت سنتی دستگاه به‌طور کامل از‌طریق هوای درگردش خنک خواهد شد اما مدل مایع، از سیستم خنک‌کننده کاستوم ایسوس تحت عنوان AIO liquid cooler بهره خواهد برد که نظارت ویژه‌ای در کنترل دما دارد.

کامپیوتر ROG G22CH ابعادی حتی کوچک‌تر از مدل پیشین خود دارد؛ درصورتی که مدل G21CX Huracan از آداپتور برق خارجی استفاده می‌کرد و حالا در مدل جدید آداپتور برق به‌داخل دستگاه منتقل شده است. افزون‌براین برای باز و بسته کردن دستگاه نیازی به ابزار نخواهید داشت و به‌راحتی به تمامی بخش‌های دستگاه دسترسی خواهید داشت.

کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG G22CH ایسوس
کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG G22CH ایسوس از نمایی دیگر

یکی دیگر از اعضای خانواده کامپیوترهای دسکتاپ ایسوس با نام ROG Strix G16CH نام دارد که درکنار بهره‌مندی از ابعاد بزرگ‌تر، از تراشه Core i7-13700KF اینتل، گرافیک GeForce RTX 4080 انویدیا و تا ۱۲۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 بهره می‌برد. ایسوس برای عاشقان دنیای گیم حافظه ذخیره‌سازی ۳ ترابایتی نیز درنظر گرفته است تا بتوانند آرشیو عظیمی از بازی‌ها را همواره روی کامپیوتر خود داشته باشند.

اما ویژگی اصلی G16CH نه سخت‌افزار قدرتمند آن بلکه سیستم خنک‌کننده و مکانیزم گردش جریان هوای آن است. به‌طوری که هوای تازه از قسمت جلویی دستگاه به محفظه آن وارد می‌شود و سپس هوایی گرم از قسمت پشتی آن خارج می‌شود. به‌ادعای ایسوس این کار به‌بهترین شکل ممکن انجام می‌شود تا تاثیری منفی بر عملکرد قطعات نداشته باشد.

البته که همانند مدل G22CH، امکان سفارش دستگاه همراه با سیستم خنک‌ کننده مایع نیز وجود دارد تا با استفاده از محفظه ۲۴۰ میلی‌متری آن عملکرد دستگاه تحت فشار وارد مرحله جدیدی شود.

کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G16CH ایسوس از نمای بالا
کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G16CH ایسوس از نمای کناری

آخرین عضو از سری کامپیوترهای دسکتاپ تایوانی‌ها ROG Strix G13CH خواهد بود؛ محصولی که برای ارائه عملکردی بهتر و گردش هوای موثرتر، تغییرات جدی‌ای را درزمینه طراحی تجربه کرده است. همچنین به‌واسطه استفاده از برجستگی‌هایی خشن درکنار نورپردازی RGB، کامپیوتر ایسوس از طراحی مدرنی بهره می‌برد که احتمالا هر گیمری را مجذوب خود خواهد کرد.

مدل G13CH از پردازنده Core i7-13700 اینتل و گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا استفاده می‌کند که ترکیبی فوق‌العاده برای گیمینگ با وضوح بالا و نرخ‌فریمی چشمگیر خواهد بود. درکنار این موارد امکان خرید با حداکثر رم ۶۴ گیگابایتی نیز به‌همراه حافظه ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به پشتیبانی از WiFi 6E برای تجربه‌ای پایدارتر از ارتباط بی‌سیم اشاره کرد.

کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G13CH ایسوس
کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G13CH ایسوس از نمایی دیگر
کامپیوتر گیمینگ دسکتاپ ROG Strix G13CH ایسوس از بالا

درحال‌حاضر ایسوس اشاره‌ای به قیمت این مدل‌ها نکرده است اما احتمالا در روزهای آتی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات