نسل بعدی Zephyrus G14 صفحه‌نمایش miniLED خواهد داشت

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
Zephyrus G14 جدید
ایسوس با وجود تکرار طراحی قبلی در زفیروس جی ۱۴ نسل بعدی، تغییری در مشخصات صفحه‌نمایش آن ایجاد کرده است که می‌تواند غوغا به‌پا کند.
تبلیغات

Zephyrus G14 از لپ‌تاپ‌های ROG ایسوس یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌ های گیمینگ مطرح در جهان است که نسخه‌ی ۲۰۲۳ آن، قطعاً یکی از محصولاتی است که کاربران زیادی در سال پیش رو چشم‌به‌راه آن هستند. این محصول ۱۴ اینچی در بسیاری از بازی‌های مدرن امروزی، نرخ فریمی رقابتی ارائه می‌دهد و علاوه‌بر‌این یکی از معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که باتری آن تمام طول روز دوام می‌آورد.

با تمام مشخصات هیجان‌انگیزی که ایسوس در Zephyruz G14 پیاده‌سازی کرده است، شاید تصور بهبود دوباره‌ی چنین پکیج موفقی، کمی دور از ذهن به نظر برسد. با‌این‌حال ایسوس امسال در رویداد CES‌ 2023 اعلام کرد که تنها کاستی G14 را در نسل جدید این محصول برطرف کرده و Zephyrus نسل بعدی را با صفحه‌نمایش MiniLED عرضه خواهد کرد.

زفیروس جی ۱۴

امروزه انتظار می‌رود که فناوری miniLED در اکثر لپ‌تاپ‌ها وجود داشته باشد؛ بر خلاف پنل‌های LCD معمولی که برای نمایش تصویر از منبع نور پشتی (بک لایت) استفاده می‌کنند، پنل‌های miniLED به مجموعه‌‌ی عظیمی از دیودهای ریز مجهز هستند که می‌توانند به طور مستقل روشن یا خاموش شوند.

درواقع صفحه‌نمایش‌هایی که از فناوری miniLED استفاده می‌کنند، به LEDهای بسیار کوچکی برای تأمین نور پس‌زمینه مجهز هستند و اساس کار آن‌ها نیز بر LCDها استوار است. این نمایشگرها به‌جای استفاده از یک پس‌زمینه‌ی بزرگ (LCD معمولی) یا چند نور پس‌زمینه‌ی کوچک (LED)، از هزاران LED برای ارائه‌ی بهترین کیفیت استفاده می‌کنند و از قابلیت Local Dimming (تاریک کردن یا روشن کردن موضعی) برای نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی و نسبت کنتراست بالاتر بهره می‌برند.

با‌توجه به توضیحات بالا، پیش‌بینی می‌شود که صفحه‌نمایش Zephyrus G14‌ جدید، نقش مهمی در تصمیم‌گیری کاربران برای خرید G14 نسل بعدی ایفا کند. این محصول قرار است اولین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی باشد که به صفحه‌نمایش Nebula HDR ایسوس مجهز می‌شود. این صفحه‌نمایش که قبلاً فقط در Flow X16 و Zephyrus Duo 16 با صفحه‌نمایش دوگانه عرضه شده بود، ۵۰۴ ناحیه‌ برای Local Dimming داشته و به ادعای ایسوس حداکثر روشنایی آن به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

زفیروس جی ۱۴ نورپردازی

به گزارش Verge، مشخصات سخت‌افزاری G14 جدید نیز با برخی تغییراتی همراه خواهد بود و به نظر می‌رسد که ایسوس به جای استفاده از گرافیک‌های AMD در لپ‌تاپ‌های ROG به گرافیک‌های انویدیا روی آورده و در نتیجه در Zephyrus G14‌ نسل بعد دیگر از فناوری SmartShift ای‌ام‌دی خبری نیست.

مدل جدید این محصول به ماکس سوییچ با فناوری Optimus پیشرفته‌ی انویدیا مجهز است که با خارج کردن گرافیک یکپارچه از مدار، گلوگاه را از بین برده و گرافیک مجزا را به لپ‌تاپ وصل می‌کند.

ایسوس نسل بعدی Zephyrus G14 را همچنان با همان نورپردازی‌های LED‌ روی بدنه‌ عرضه می‌کند که همین امر قیمت محصول را کمی افزایش خواهد داد و انتظار می‌رود که این محصول در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ روانه بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات