ورک‌ استیشن Precision 7865 دل با تراشه ۶۴ هسته‌ای Ryzen و پشتیبانی از یک ترابایت رم معرفی شد

سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ورک‌استیشن قدرتمند دل Precision 7865 با تراشه‌ی ۶۴ هسته‌ای Ryzen Thredripper PRO، پشتیبانی از حداکثر یک ترابایت رم و ۵۶ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی معرفی شد.
تبلیغات

دل ورک‌استیشن Precision 7865 را با تراشه‌های AMD Ryzen Thredripper PRO رونمایی کرد. این شرکت در اوایل سال جاری برخی از ایستگاه‌های کاری همراه Precision جدید ازجمله قدرتمندترین ورک‌استیشن کاری ۱۴ اینچی خود را در جشن ۲۵ سالگی برند Precision معرفی کرده بود.

به‌گزارش XDA، قلپ تپنده‌‌ی ورک‌استیشن جدید Dell Precision 7865 پردازنده‌های قدرتمند سری Ryzen Thredripper PRO 5000WX AMD تا Ryzen Thredripper PRO 5995WX است که از ۶۴ هسته و ۱۲۸ ترد بهره می‌برد. حداکثر فرکانس هسته‌های این تراشه به ۴٫۵ گیگاهرتز می‌رسد و ۲۵۶ مگابایت حافظه‌ی نهان L3 نیز دارد؛ بنابراین، به همان‌اندازه که از تعداد هسته‌ها و رشته‌ها پیدا است، با غولی سخت‌افزاری مواجه هستیم.

درصورت تمایل، می‌توانید ورک‌استیشن Precision 7865 دل را با پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا RTX A6000 و ۴۸ گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی یا حداکثر AMD Redeon W6800 و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی سفارش دهید. این دستگاه حداکثر از یک ترابایت رم DDR4 ECC و ۵۶ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به درگاه اختیاری تاندربولت ۳ اشاره کرد که با کارت افزودنی PCIe به سیستم اضافه می‌شود.

ورک استیشن دل Precision 7865

دل می‌گوید طراحی شاسی جدید Precision 7865 به خنک‌ نگه‌داشتن قطعات داخلی آن کمک می‌کند و از کانال‌های هوای اختصاصی برای خنک‌کردن هریک از اجزا بهره می‌برد. طراحی این دستگاه جدید ۱۴ درصد کوچک‌تر از Precision 7820 و به‌گونه‌ای است که با دسترسی آسان در بخش جلو و کناری، امکان ارتقای حافظه‌ی ذخیره‌سازی را بدون نیاز به ابزار خاصی فراهم می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند رم یا پردازنده‌ی گرافیکی را به‌راحتی ارتقا دهند. دل برای حمل آسان‌تر یک دسته‌ی داخلی نیز روی این سیستم تعبیه کرده است.

Precision 7865 درگاه‌های ارتباطی زیادی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. در بخش جلویی، دو درگاه USB-A، دو درگاه USB-C (یکی با پشتیبانی از Power Share)، جک هدفون و یک کارت‌خوان microSD قرار دارد. اکثر پورت‌های این دستگاه در پشت آن تعبیه شده است؛ ازجمله سه درگاه USB-C، سه درگاه USB-A، دو درگاه اترنت RJ45 (یکی ۱۰ گیگابیتی و دیگری یک گیگابیتی)، یک درگاه خروجی برای صدا، پورت سریال اختیاری و پورت PS/2 برای ماوس و صفحه‌کلید.

بنابر اعلام دل، ورک‌استیشن Precision 7865 اواخر تابستان امسال دردسترس قرار خواهد گرفت و اطلاعات مربوط به قیمت آن با نزدیک‌تر‌شدن به زمان عرضه مشخص خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات