اپل شاید سه مک جدید در رویداد رونمایی آیفون SE معرفی کند

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وب گردی با آیمک ۲۴ اینچی M1
ثبت شدن سه شماره‌مدل جدید در دیتابیس اوراسیا نشان می‌دهد اپل احتمالاً برای معرفی سه مدل مک جدید آماده می‌شود. بلومبرگ پیش‌تر گفته اپل یک مک جدید در کنفرانس ماه مارس معرفی می‌کند.
تبلیغات

بر‌ اساس گزارش 9to5Mac، اپل به‌تازگی سه دستگاه مک جدید را در دیتابیس نهاد رگولاتوری منطقه‌ی اوراسیا ثبت کرده است. این دستگاه‌ها دارای شماره‌مدل A2615 و A2686 و A2681 هستند و یکی از آن‌ها در دسته‌ی لپ‌‌تاپ‌ها جای می‌گیرد.

چند هفته پیش شاهد اتفاق مشابهی برای دستگاه‌های دیگری از اپل بودیم؛ با این توضیح که شرکت کوپرتینویی دیتابیس رگولاتوری اوراسیا را با مدل‌های جدیدی از آیفون و آیپد به‌روزرسانی کرد. در آن زمان گفته شد احتمالاً شماره‌مدل‌های ثبت‌شده توسط اپل، مربوط به مدل جدید آیفون SE و مدل جدید آیپد ایر می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند اپل در پی رونمایی این دو دستگاه در مراسمی جدید است.

بلومبرگ به‌تازگی اعلام کرده اپل در حال برنامه‌ریزی است تا نخستین رویداد مجازی ۲۰۲۲ خود را در روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) برگزار کند. این رسانه گفته احتمالاً یک کامپیوتر مک جدید در این رویداد رونمایی می‌شود.

به‌طور معمول اپل یک تا سه ماه پیش از عرضه‌ی رسمی محصولاتش، جزئیات آن‌ها را در دیتابیس اوراسیا ثبت می‌کند، بنابراین پیش‌بینی رونمایی مدل جدید مک در مراسم هفدهم اسفند اپل منطقی است. البته هیچ تضمینی برای این ماجرا وجود ندارد و گاهی اوقات یک سال بین ثبت شدن شماره‌مدل و عرضه‌ی عمومی دستگاه فاصله می‌افتد.

به موجب قوانین، اپل باید هر نوع دستگاهی را که به فناوری‌های رمزنگاری مرتبط هستند در کمیسیون اقتصادی اوراسیا ثبت کند. به‌همین‌دلیل، دیتابیس اوراسیا در سال‌های اخیر به منبع بسیار قابل‌اعتمادی برای محصولات معرفی‌نشده‌ی اپل تبدیل شده است.

اپل پیش‌تر گفته که در عرض دو سال مهاجرت به پلتفرم اپل سیلیکون را در کامپیوترهای مک تکمیل می‌کند و پس از آن هیچ مکی را با پردازنده‌ی اینتل به فروش نمی‌رساند. در همین راستا انتظار داریم شرکت کوپرتینویی در سال جاری میلادی مک‌های متعددی را در‌ دسترس مشتریانش قرار دهد.

گفته شده اپل به‌دنبال رونمایی نسل جدید مک بوک ایر با پردازنده‌ی M2 است. این مک بوک ایر که از لحاظ طراحی ظاهری تغییرات محسوسی تجربه می‌کند، فعلاً قرار نیست رونمایی شود. ممکن است در رویداد ماه مارس اپل شاهد معرفی مک مینی رده‌بالا، مدل جدید آی مک پرو یا مدل جدید مک پرو باشیم. البته اقدام منطقی‌تر برای اپل این است که رونمایی مک پرو مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی را برای ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۱) و کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان کنار بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات