نسل بعدی آی‌مک پرو احتمالاً با تراشه ۱۲ هسته‌ای M1 به‌روز خواهد شد

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده آی‌مک‌پرو جدید که ظاهراً امسال رونمایی می‌شود به تراشه‌ی به‌رو‌ز‌شده‌ی M1 با ۱۲ هسته‌ی پردازشی مجهز می‌شود.
تبلیغات

مدت‌ها است که انتظار می‌رود غول دنیای فناوری نسل بعدی آی‌مک پرو را در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید به‌روز کند. اخیراً شایعات در این زمینه به‌طور چشمگیری افزایش یافته و به‌‌ نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو برای رونمایی از کامپیوتر چندمنظوره‌ی یادشده در سال جاری میلادی بسیار مصمم هستند. حال، افشاگری در توییتر با نام کاربری Dylandkt ادعایی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهد قلب تپنده‌ی آی‌ مک پرو جدید را تراشه‌ای به‌روزشده از خانواده‌ی M1 تشکیل خواهد داد.

گفتنی است اپل هم‌اکنون تراشه M1 را در سه پیکربندی کلی شامل «M1، M1 Pro و M1 Pro Max» ارائه می‌دهد و اگر ادعای یادشده صحت داشته باشد، احتمالاً به‌زودی باید پیکربندی چهارم در این خانواده را نیز شاهد باشیم. افشاگر مذکور می‌گوید تقریباً قطعی است که اپل پیکربندی قوی‌تری از تراشه‌ی ام‌وان مکس را برای آی‌مک پرو در‌ نظر بگیرد. از قرار معلوم، مدل جدید تراشه‌ی ام‌وان احتمالاً دارای ۱۲ هسته‌ی پردازشی شامل ۱۰ هسته‌ی پرقدرت برای پردازش‌های سنگین و دو هسته‌ی ضعیف برای پردازش‌های روزمره خواهد بود.

این شایعه در ‌حالی مطرح می‌شود که قبلاً گزارش شده بود نسل بعدی آی‌مک پرو به تراشه‌ی ام‌وان مکس دئو متشکل از دو بلوک (Die) مجهز می‌شود. انتظار می‌رفت پیکربندی مورد بحث از دو تراشه‌ی M1 Max و ۲۰ هسته‌ی پردازشی تشکیل شده باشد.

در هر صورت نباید از این موضوع نیز غافل شد که M1 مکس دئو (یا هر نام دیگری) نسل بعدی تراشه‌های اپل محسوب نمی‌شود؛ بلکه تراشه‌ای میان‌نسلی است که احتمالاً بر طراحی پایه و هسته‌های یکسان با تراشه‌ی M1 استوار خواهد بود.

به‌طور‌ کلی، آی‌مک پرو بعدی بر تغییرات مدل ۲۴ اینچی نظیر طراحی جدید و نازک‌تر، میکروفون‌هایی با کیفیت استودیو و البته پردازنده‌ی قدرتمندتر اپل استوار و دارای مانیتور ۲۷ اینچی با فناوری مشابه مانیتور پرو دیسپلی XDR یا همان مینی ال‌ای‌دی خواهد بود که احتمالاً از قابلیت پروموشن (نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر) نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات