آی‌مک ۲۷ اینچی ممکن است فاقد نمایشگر Mini-LED باشد

پنج‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته دیجی‌تایمز، نسل جدید آی‌مک ۲۷ اینچی برخلاف شایعات به نمایشگر LCD مبتنی بر نور پس‌زمینه ال‌ای‌دی مجهز می‌شود و در گزینه‌های رنگی متنوعی دردسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از یک مدل کامپیوتر چندمنظوره آی‌مک با نمایشگر بزرگ‌تر از مدل کنونی است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این مدل می‌تواند دارای نمایشگر ۲۷ اینچی پیشرفته مبتنی‌بر فناوری مینی ال‌ای‌دی باشد و ظاهراً برخلاف مدل ۲۴ اینچی، تنها در رنگ‌های محدود خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه خواهد.

بااین‌حال، گزارشی از دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که اپل قصد دارد آی‌مک ۲۷ اینچی را در گزینه‌های رنگی مختلف عرضه کند؛ البته هنوز مشخص نیست رنگ‌های یادشده مشابه مدل ۲۴ اینچی خواهد بود یا خیر. درواقع، می‌توان گفت که گزینه‌های رنگی آی‌مک ۲۴ اینچی کنونی ارجاعی به کامپیوتر چندمنظوره و خاطره‌انگیز iMac G3 محسوب می‌شود که در چندین رنگ ارائه می‌شد و در صورت صحت گزارش، اپل می‌تواند این روند را در مدل بزرگ‌تر نیز دنبال کند.

پیش‌تر گفته می‌شد که مدل ۲۷ اینچی، «آی‌مک پرو» نام‌گذاری خواهد شد؛ بنابراین کمی دور از انتظار است که اپل برای آی‌مک بالارده خود گزینه‌های رنگی متنوع درنظر بگیرد. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که اپل مانند ادوار گذشته سه مدل آی‌مک را برای عرضه درنظر گرفته باشد و مشخصات افشاشده مربوط به نسخه استاندارد با نمایشگر بزرگ‌تر باشد.

دراین‌میان، دیجی‌تایمز ادعا می‌کند که آی‌مک ۲۷ اینچی فاقد نمایشگر مینی ال‌ای‌دی با قابلیت پروموشن یا همان پشتیبانی از محتوای ۱۲۰ هرتزی خواهد بود و مانند مدل ۲۴ اینچی، برای غوطه‌ور کردن کاربران در محتوای بصری از نمایشگر LCD مبتنی بر نور پس‌زمینه ال‌ای دی بهره خواهد گرفت. این می‌تواند مُهر تأییدی دیگر بر سناریو پیشین باشد. در حقیقت، گزارش دیجی‌تایمز کاملاً در تضاد با گفته‌های راس یانگ، تحلیلگر نام‌آشنای صنعت نمایشگر است. یانگ در اوایل ماه جاری نیز مجددا خاطرنشان کرد که آی‌مک جدید دارای پنل مینی LED و پشتیبانی از پروموشن خواهد بود.

البته در گزارش جدید آمده است که تراشه‌های ال‌ای‌دی به‌کار رفته در نمایشگر آی‌مک ۲۷ اینچی به‌طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته که به معنی نمایشگر روشن‌تر است. به‌طور کلی، انتظار می‌رود آی‌مک جدید ۲۷ اینچی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ و احتمالاً در رویدادی در ماه مارس یا آوریل رونمایی شود.

جالب است بدانید که پس از گزارش دیجی‌تایمز، راس یانگ در واکنش، بار دیگر اعلام کرد که آی‌مک جدید از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی بهره خواهد گرفت؛ برنابراین، در این مقطع نمی‌توان صحت هیچ‌کدام از گزارش‌ها را تأیید یا رد کرد؛ اما گفته‌های یانگ کمی به واقعیت نزدیک‌نر به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات