اپل احتمالا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ بالغ بر ۶ میلیون مک‌‌بوک به فروش رسانده است

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شواهد نشان می‌دهد که اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ حدود ۶٫۵ میلیون مک‌بوک را روانه بازار کرده و ظاهرا به‌دلیل استقبال بسیار خوب از مک‌بوک ایر سهم این شرکت در بازار نوت‌بوک‌ها افزایش یافته است.
تبلیغات

با استناد به تخمین‌های شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، محموله‌های مک‌بوک نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد فروش را ترجربه کرده‌اند و همین امر سبب شده که اپل پس از لنوو، اچ‌پی و دل با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از سهم بازار نوت‌بوک‌ها در رتبه چهارم قرار بگیرد.

لنوو طبق ادوار گذشته و برای چهارمین سه‌ماهه متوالی با رشد ۵ درصدی، فروش ۱۵٫۳ میلیون نوت‌بوک و سهم ۲۳ درصدی از بازار، جایگاه نخست را ازآن خود کرده است. در سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که فروش اچ‌پی ۵ درصد کاهش یافته و با عرضه ۱۴٫۳ میلیون دستگاه و سهم ۲۱ درصد از باز، به جایگاه دوم رضایت داده است. در این فهرست، سومین برند پروفروش بازار دل بود که از قضا عملکرد بسیار چشمگیری داشته و با فروش ۱۲٫۲ میلیون دستگاه و رشد ۵۰ دصدی سه‌ماهه مذکور را به اتمام رسانده است.

سرانجام، ایسوس با رشد ۱۰ دصدی، فروش فروش ۵٫۱ میلیون دستگاه و دراختیار داشتن ۸ درصد از سهم بازار در رتبه پنجم فهرست استراتژی آنالتیکس قرار گرفته است. چیراگ آپادحیای، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی مذکور می‌گوید که بخش نوت‌بوک‌ها رشد سالانه ۸ درصدی را تجربه کرده است و این در حالی است که اگر کمبود قطعات، افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات حمل‌ونقل نبود، این رقم می‌توانست بسیار بیشتر باشد.

البته باید توجه داشت که آمار و ارقام مذکور ممکن است برای اپل آنچنان دقیق نباشند؛ زیرا این شرکت فروش کامپیوترهای مک را گزارش نمی‌کند؛ بنابراین، شرکت‌های تحقیقاتی براساس مواردی مانند داده‌های زنجیره‌ی تأمین، درآمد و نظرسنجی، تعداد عرضه را تخمین می‌زنند. افزون‌براین، شرکت‌های تحقیقات بازار در گذشته زیر سؤال رفته‌اند و مدیران اپل این داده‌ها را تا حد زیادی نادرست و به دور از حقیقت اعلام می‌کنند.

لوکا ماستری، مدیر مالی شرکت اپل در جریان گزارش مالی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ اعلام کرد که کامپیوترهای مک رکورد تاریخی فروش خود را شکسته‌اند و این در حالی است که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو تخمین‌های این سه‌ماهه را پوشش نمی‌دهند. اپل بیان می‌کند که در سه‌ماهه مذکور درآمد مک به بالاترین میزان خود یعنی ۹٫۱ میلیارد دلار رسیده است.

مانند سایر تولیدکنندگان، اپل نیز با مشکلات لجستیکی ناشی از کمبود جهانی تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند. جالب است بدانید که کوپرتینویی‌ها به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند که محدودیت‌های زنجیره تأمین تأثیر قابل توجهی بر درآمد سه‌ماهه نخست مالی این شرکت در سال آینده میلادی خواهد داشت. تیم کوک، مدیر عامل شرکت نیز بیان می‌کند که مشکلات عرضه مداوم در سه‌ماهه اخیر ۶ میلیارد دلار برای این شرکت هزینه داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات