افزایش ۹۴ درصدی عرضه کامپیوترهای مک در فصل نخست ۲۰۲۱

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ حدود ۹۴ درصد کامپیوتر مک بیشتری در مقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته عرضه کرده است.
تبلیغات

چندی پیش، اپل در تماس تلفنی با سرمایه‌گذاران، جدیدترین گزارش مالی‌اش را ارائه داد که حاکی از درآمد ۸۹٫۶ میلیارد شرکت و رشد در تمامی بخش‌ها بود. دراین‌میان، شواهد نشان می‌دهد که کامپیوترهای مک همواره توانسته‌اند رشد مناسبی داشته باشند و بیش‌ازپیش توجه خریداران را به خود جلب کنند.

اکنون، در جدیدترین مورد، شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس گزارشی جدید در رابطه با فروش کامپیوترهای شخصی و مک در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ تدوین کرده است که براساس آن، تعداد کل کامپیوترهای عرضه‌شده رشدی ۸۱ درصدی تجربه می‌کند؛ درحالی‌که ساکنین کوپرتینو شاهد رشد کم‌سابقه‌ی ۹۴ درصدی در عرضه‌ی کامپیوترهای مک هستند.

ماه گذشته، اپل درآمد ۹٫۱ میلیارد دلاری در بخش کامپیوترهای مک را گزارش کرد که در مقایسه‌با سال گذشته ۷۰ درصد رشد و یک رکورد جدید درآمدی در بخش مک را نشان می‌داد. بااین‌حال، اپل فروش مستقل محصولاتش را گزارش نمی‌کند؛ بنابراین داده‌های استراتژی آنالیتیکس می‌توانند دید خوبی را از فروش محصولات این شرکت ارائه دهند.

در مستندات گزارش استراتژی آنالیتیکس آمده که اپل در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی موفق به فروش ۵٫۷ میلیون دستگاه مک شده که در مقایسه‌با فروش ۲٫۹ میلیون دستگاه مک در سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته، ۹۴ درصد افزایش داشته است. آمار یادشده اپل را به چهارمین فروشنده‌ی بزرگ کامپیوتر در جهان تبدیل می‌کند؛ درحالی‌که شرکت‌های لنوو، اچ‌پی و دل به‌ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

اپل درحال‌حاضر ۸٫۴ درصد از سهم بازار کامپیوتر را در اختیار دارد. این عدد در سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۷٫۸ درصد برآورد می‌شد. در فهرست یادشده لنوو با سهم ۲۴ درصدی در رتبه‌ی نخست، اچ‌پی با سهم ۲۳ درصد رتبه‌ی دوم و دل با ۱۵ درصد در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرد. استراتژی آنالیتیکس با اذعان بر ادامه‌ی رشد فروش کامپیوترهای شخصی و مک می‌گوید:

با وجود ایجاد کار از راه دور و آموزش الکترونیکی در سراسر جهان، تقاضا برای رایانه‌های شخصی در بالاترین سطح خود قرار دارد و ۸۱ درصد رشد عرضه‌ی سالانه را نشان می‌دهد. تقاضای کار از خانه و چرخه ارتقاء نوت‌بوک از عوامل اصلی افزایش تقاضا تجاری بودند؛ درحالی‌که بخش مصرف‌کننده در سه‌ماهه‌ی نخست با یادگیری مجازی و با افزایش محبوبیت فعالیت‌هایی همچون گیمینگ همراه بود. همه این‌ها با وجود کمبودها و مشکلات لجستیکی زنجیره‌ی تأمین رخ داده است و احتمالا افزایش تقاضا همچنان در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

در پایان، باید توجه داشت که باید به آمار و ارقام مذکور با شک و شبهه نگاه کنید؛ زیرا اپل فروش کامپیوترهای مک را گزارش نمی‌کند؛ بنابراین، شرکت‌های تحقیقاتی براساس مواردی مانند داده‌های زنجیره‌ی تأمین، درآمد و نظرسنجی، تعداد عرضه را تخمین می‌زنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات