تنها مک‌های اینتلی که پس از رویداد Unleashed در خط تولید اپل باقی مانده‌اند

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پس از معرفی دستگاه‌های جدیدی که از تراشه‌ی اختصاصی اپل استفاده می‌کنند، تنها چند کامپیوتر مک باقی مانده‌اند که هنوز از پردازنده اینتل بهره می‌برند.
تبلیغات

پس از رویداد Unleashed، اپل کامپیوترهای مک‌ M1 بیشتری به مجموعه خود اضافه کرد. باوجود افزایش تعداد محصولات جدید این شرکت که از تراشه اختصاصی آن استفاده می‌کنند، هنوز چند کامپیوتر مک وجود دارند که از پردازنده اینتل برخوردارند و توسط اپل به فروش می‌رسند.

به گزارش 9to5mac، در حال حاضر، سه مدل کامپیوتر مک دارای تراشه‌های اینتل توسط کوپرتینویی‌ها به فروش می‌رسد:

  • آی‌مک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰
  • مک پرو ۲۰۱۹
  • مک مینی ۲۰۱۸

به غیر از این دستگاه‌ها، سایر کامپیوترهای مک‌ دارای تراشه‌های اختصاصی اپل (M1 ،M1 Pro یا M1 Max) هستند.

آی‌مک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰؛ اولین دستگاه با وب‌کم 1080p

چند ماه قبل از معرفی اولین سری مک M1، اپل آی‌مک ۲۷ اینچی را اصلاح کرد. این محصول جدید با همان طراحی، تراشه‌ی نسل دهم اینتل را به‌عنوان پردازنده استفاده می‌کند و نسبت به نسل قبلی خود سرعت بسیار بیشتری دارد.

این دستگاه دارای صفحه‌نمایش زیبای 5K Retina و نانو بافت شیشه‌ای برای کاهش تابش است؛ اما دوربین 1080p آن بیشتر از ویژگی‌های دیگرش توجه مردم را به خود جلب کرد؛ زیرا این اولین بار بود که اپل دوربین جلویی 720p را کنار گذاشت.

مک های اینتلی اپل

یکی دیگر از موارد جذاب و کاربردی در آی‌مک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰، امکان ارتقای آن با ۱۲۸ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و ۸ ترابایت SSD است. این مک با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار در دسترس است؛ اما اگر به یک رایانه اینتلی برای انجام کارهایی خاص احتیاج ندارید، بهتر است کمی بیشتر صبر کنید. قرار است سال آینده جایگزینی برای این آی‌مک همراه با تراشه اپل معرفی شود.

مک پرو ۲۰۱۹؛ بزرگ‌تر، بهتر است

این محصول که به دلیل داشتن طراحی خاص به «پنیر کبابی اپل» معروف است، در طول رویداد در کنار Pro Display XDR معرفی شد. بهترین ویژگی این دستگاه قابلیت تنظیم و امکان ارتقای بیشتر مشخصات آن است. اپل می‌گوید: «این سیستمی است که به طیف وسیعی از متخصصان اجازه می‌دهد محدودیت‌های ممکن را کنار بزنند.»

مک های اینتلی اپل

مک پرو مذکور می‌تواند تا ۲۸ هسته، ۲۹۳۳ مگاهرتز حافظه DDR4 ECC، پهنای باند حافظه ۱۴۰ گیگابایت بر ثانیه و یک سیستم حافظه شش‌کاناله داشته باشد. اخیرا این دستگاه با ماژول‌های کارت گرافیک جدید از جمله Radeon Pro W6800X MPX ،Radeon Pro W6800X Duo MPX و Radeon Pro W6900X MPX به‌روز شده است.

قرار است این محصول ۵۹۹۹ دلاری سال آینده با تراشه‌ی اپل مجدد طراحی و رونمایی شود.

مک مینی ۲۰۱۸؛ احتمال خداحافظی زیاد است

هنگامی که اپل اولین کامپیوترهای مک‌ M1 را معرفی کرد، یک مک مینی جدید نیز رونمایی شد؛ اما شرکت مذکور مک مینی ۲۰۱۸ را با پردازنده اینتل به فروش می‌رساند و بیشتر به این دلیل که روزهای اولیه M1 بود و مردم می‌توانستند گزینه به‌صرفه‌تری بخرند که بتواند همه اپ‌های موجود در macOS را اجرا کند.

مک های اینتلی اپل

چیزی که در رویداد Unleashed همه را شگفت‌زده‌ کرد این واقعیت بود که اپل مک مینی جدیدی با پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max معرفی نکرد؛ زیرا به نظر زمان مناسبی برای کنار گذاشتن مک مینی اینتلی بود.

این پردازنده دارای نسل هشتم پردازنده اینتل، حداقل ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD است. اپل در رویداد اخیر خود مدل جدیدی معرفی نکرده است؛ اما احتمالاً طولی نمی‌کشد که این شرکت نسل بعدی مک مینی را معرفی کند.

آیا خرید کامپیوتر مک‌ اینتل در زمان حال منطقی است؟

خیر!

از آنجا که قدرت تراشه‌های M1 نظر بازدیدکنندگان و مشتریان را به خود جلب کرده، امروزه خرید مک اینتل تقریبا هدر دادن پول است. همچنین، از آنجایی که ما اواسط انتقال دو ساله از اینتل به تراشه اپل هستیم، طولی نمی‌کشد که این شرکت پشتیبانی از مدل‌های اینتل را متوقف کند. درضمن، تراشه‌های M1 سریع‌تر و کارآمدتر هستند و حتی برخی از آن‌ها طراحی صنعتی جدیدی دارند.

نظر شما همراهان زومیت درباره مک‌های اپل با تراشه‌های مختلف چیست؟ شما خرید کدام محصول را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات