نسل بعدی آی‌مک ۲۷ اینچی احتمالا امسال عرضه نخواهد شد

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی آی‌مک ۲۷ اینچی را با طراحی جدید، تراشه M2X و سایر بهبودها در سال آینده میلادی رونمایی و روانه بازار کند.
تبلیغات

چندی پیش، اپل آی‌مک ۲۴ اینچی مجهز به تراشه M1 را به‌عنوان جایگزینی برای مدل ۲۱٫۵ اینچی مبتنی بر اینتل رونمایی و روانه بازار کرد. غول دنیای فناوری تقریباً پس از یک دهه، زبان طراحی کامپیوترهای آی‌مک را تغییر داد و کامپیوتر چندمنظوره خود را به مؤلفه‌های طراحی محصولات اخیرش نظیر آیفون ۱۲ و آیپد پرو مزین کرد. البته اپل برخلاف سالیان گذشته، برای مدل ۲۷ اینچی به‌روزرسانی ارائه نداد و برخی شایعات از موکول شدن این مدل به انتهای سال جاری میلادی حکایت داشتند؛ اما در جدیدترین اخبار فناوری ادعا می‌شود که نباید منتظر عرضه یا رونمایی از آی‌مک بالارده در سال جاری باشیم و احتمالا اهالی کوپرتینو ارائه این محصول را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر انداخته‌اند.

به گزارش MacRumors و به نقل از افشاگری در توییتر با نام کاربری Dylandkt، انتظار نمی‌رود جایگزین آی‌مک ۲۷ اینچی در سه‌ماهه چهارم سال جاری در کنار مک‌بوک‌های پرو مجهز به تراشه M1X عرضه یا رونمایی شود؛ زیرا اپل نمی‌خواهد دو محصول بالارده را در یک بازه‌ی زمانی رونمایی کند و به فروش هر یک از آن‌ها لطمه بزند. افشاگر یادشده پیش‌تر ادعا می‌کرد اپل در حال ساخت یک تراشه قدرتمند موسوم به M1X برای مدل‌های پرو مک‌بوک است و شاید آی‌مک بالارده به این تراشه مجهز شود.

گمان می‌رود اپل در بازه زمانی بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر) مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را روانه بازار کند. مارک گِرمن از بلومبرگ، معتقد است آی‌مک بالارده احتمالا به تراشه M1X یا M2X مجهز خواهد شد. این در حالی است که آی‌مک ۲۴ اینچی کنونی برای تأمین قدرت پردازشی از تراشه M1 بهره می‌گیرد؛ بنابراین مدل بالارده می‌تواند قدرت به‌مراتب بیشتر  و متناسب با کارهای حرفه‌ای و پردازش‌های سنگین به ارمغان بیاورد. آی‌مک یادشده احتمالا تراشه‌های اینتل را در کامپیوترهای چندمنظوره اپل منسوخ خواهد کرد.

اعتقاد بر این است که آی‌مک بعدی تغییرات مدل ۲۴ اینچی نظیر طراحی جدید و نازک‌تر، میکروفن‌های با کیفیت استودیو و البته پردازنده‌ی سیلیکونی قدرتمندتر اپل را شامل می‌شود. همچنین اپل می‌تواند برای افزایش کیفیت محتوای بصری از نمایشگرهای مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در این محصول بهره بگیرد. برخی شایعات حاکی از آن هستند که این مدل کاملا جایگزین آی‌مک پرو خواهد شد که فروش آن اخیرا توسط اپل متوقف شده است؛ بنابراین ممکن است صرفا یک مدل بزرگ‌تر با سخت‌افزار بهبودیافته نباشد؛ بلکه طراحی و سخت‌افزاری کاملا متمایز داشته باشد و در کلاس ورک استیشن قرار بگیرد.

افشاگر مذکور سوابق نسبتاً خوبی در ارائه جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به پردازنده M1 مجهز خواهد شد و اخیرا گزارش داده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در بطن آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت. البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود این خبر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات