ایسوس از مینی ‌کامپیوتر کروم ‌باکس ۴ مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرد؛ مینی‌کامپیوتری که با سیستم‌عامل کروم دراختیار کاربران قرار می‌گیرد و به پردازنده نسل دهم اینتل مجهز است
تبلیغات

ایسوس به‌تازگی از کروم‌باکس ۴ رونمایی کرده است که از نظر ظاهری، شباهت زیادی به کروم‌باکس ۳ دارد؛ هر دو دستگاه مشکی هستند و لوگوی ایسوس روی آن‌ها دیده می‌شود. این دو مینی‌کامپیوتر حتی از نظر اندازه دقیقا شبیه هم هستند و در ابعاد ۵٫۸۵ در ۵٫۸۵ در ۱٫۵۸ اینچ ساخته شده‌اند؛ اما کروم‌باکس ۴ از نظر سخت‌افزاری بهتر از مدل قبلی است. کروم‌باکس ۳ به پردازنده نسل هشتم اینتل مجهز شداست و کروم‌باکس ۴ از نسل دهم پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد. ایسوس ادعا کرده است که این کامپیوتر سریع‌تر از مدل قبلی کار می‌کند.

کروم‌باکس جدید را می‌توان با پردازنده اینتل سلرون 5205U یا با یکی از سه پردازنده i3-10110U ،i5-10210U و i7-10510U خریداری کرد.

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری کروم‌باکس ۴ می‌توان به ۴ یا ۸ گیگابایت رم اشاره کرد و می‌توان حافظه داخلی آن را به ۲۵۶ گیگابایت SSD M.2 ارتقا داد. این مینی‌کامپیوتر به HDMI 2.0 و USB-C 3.2 Gen 1 با پشتیبانی از Display Port و USB 3.2 Gen 2 Type-A که از سه صفحه‌نمایش 4K پشتیبانی می‌کند، مجهز شده است. کروم‌باکس ۴ از وای-فای ۶ دوبانده هم پشتیبانی می‌کند.

ایسوس کروم باکس ۴

مانند دیگر کامپیوترهایی که با سیستم‌عامل کروم راهی بازار شده‌اند، کروم‌باکس ۴ از اپلیکیشن‌های گوگل پلی پشتیبانی می‌کند؛ یعنی تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی روی این مینی‌کامپیوتر نصب و اجرا می‌شوند. البته برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار خوب روی این کامپیوتر اجرا می‌شوند و برخی دیگر با مشکلات زیادی همراه هستند و خوب اجرا نمی‌شوند. از دیگر ویژگی‌های سیستم‌عامل کروم دریافت خودکار آپدیت‌های امنیتی است که بدون نیاز به راه اندازی مجدد روی سیستم نصب می‌شوند.

مینی‌کامپیوتر کروم‌باکس ۴ با قیمت ۲۸۹ دلار در کشور آمریکا عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات