ایسوس لپ‌تاپ‌ های جدید خانواده ZenBook و Expertbook را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس مجهز به نمایشگر OLED و جدیدترین پردازنده‌های اینتل هستند. برخی از آن‌ها نیز با نمایشگر دوم و اتصال تاندربولت ۴ عرضه می‌شوند.
تبلیغات

ایسوس ۹ لپ‌تاپ جدید را در خانواده‌های Zenbook و Expertbook معرفی کرد که به‌نوعی یک همکاری با اینتل در مسیر معرفی پردازنده‌های نسل یازدهمی تایگر لیک به بازار محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های جدید همچنین از بهترین فناوری‌های نمایشگر بازار همچون OLED بهره می‌برند. از قابلیت‌های مهم دیگر می‌توان به نمایشگر ثانویه و بازگشت نسبت تصویر 3:2 به طراحی اشاره کرد. هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت محصولات جدید ایسوس در دست نیست، اما مشخصات فنی آن‌ها به دست رسانه‌ها رسیده است.

ایسوس Zenbook Flip S - UX371

لپ ‌تاپ جدید Zenbook Flip S با ضخامت ۱۳/۹ میلی‌متری و وزن حدود ۱/۲ کیلوگرمی به بازار عرضه می‌شود. این لپ ‌تاپ ایسوس، از نمایشگر 4K UHD OLED با DCI-P3 صددرصدی و پشتیبانی از DisplayHDR 500 بهره می‌برد.

لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Flip S - UX371

لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی جدید ایسوس، از قلم هوشمند هم پشتیبانی می‌کند و توانایی تشخیص ۴،۰۹۶ سطح فشار را دارد. ایسوس Flip S با پردازنده‌ نسل یازدهمی اینتل تایگر لیک Core i7 به بازار عرضه می‌شود و مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی خواهد بود. لپ‌تاپ جدید ایسوس دو پورت تاندربولت ۴ را دراختیار کاربر قرار می‌دهد که درکنار یک پورت USB-A و HDMI، ترکیبی عالی را ایجاد می‌کند. عمر باتری لپ‌تاپ Zenbook Flip S نیز ۱۵ ساعت ادعا می‌شود که طبق گفته‌ی شرکت سازنده با پخش ویدئو با روشنایی ۱۵۰ نیت اندازه‌گیری شده است.

ایسوس Zenbook Flip 13 - UX363EA

لپ‌تاپ Flip 13 نقاط مشترکی با نسخه‌ی S دارد و از پردازنده‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک به‌همراه گرافیک Xe بهره می‌برد. این لپ‌تاپ وزن بیشتری نسبت به نسخه‌ی S دارد و وزن آن، حدود ۱/۳ کیلوگرم عنوان می‌شود. شرکت سازنده ادعا می‌کند که Flip 13 با باتری ۶۷ وات‌ساعتی، ۱۴ ساعت شارژدهی را برای کاربر به‌ ارمغان می‌آورد. لپ‌تاپ تبدیل‌شونده‌ی ایسوس از قلم هوشمند با ۴،۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند و تفاوت عمده‌ی آن را با برادرش می‌توان در نمایشگر دید. Zenbopok Flip 13 با وجود بهره‌مندی از پنل OLED، رزولوشن کمتر FHD یا ۱۰۸۰*۱۹۲۰ را به کاربر ارائه می‌کند.

ایسوس Zenbook S - UX393

لپ تاپ ایسوس Zenbook S - UX393

کاربرانی که از نمایشگرهای FHD با نسبت تصویر 16:9 خسته‌شده‌اند، در خانواده‌ی جدید لپ‌تاپ‌های ایسوس گزینه‌های مناسبی در پیش رو دارند. Zenbook S با نمایشگر ۱۳/۹ اینچی و نسبت تصویر 3:2 به بازار عرضه می‌شود که رزولوشن ۲۲۰۰*۳۳۰۰ را به کاربر ارائه می‌کند. لپ‌تاپ جدید ایسوس وزنی کمتر از ۱/۳ کیلوگرم دارد و پورت‌هایی کامل را هم دراختیار می‌گذارد. دو پورت تاندربولت ۴، یک پورت پنج گیگابیت‌برثانیه‌ای USB-A و یک HDMI، مجموعه‌ی کاملی برای کاربران محسوب می‌شود. لپ‌تاپ جدید Zenbook S همچنین یک وب‌کم مادون قرمز داخلی دارد که با قابلیت Windows Hello هماهنگ می‌شود و تأیید هویت بیومتریک را ممکن می‌کند. ایسوس می‌گوید شارژدهی ۶۷ واتی لپ‌تاپ جدید، به ۱۲ ساعت می‌رسد.

ایسوس ExpertBook B9 - B9450CEA

لپ‌تاپ جدید ایسوس متمرکز بر کارایی‌های تجاری، تنها ۱۰۰۵ گرم وزن دارد. عضو جدید خانواده‌ی ExpertBook، با وجود وزن پایین، با استانداردهای دوام US MIL-STD 810H هماهنگ است. شرکت سازنده با استفاده از ماده‌ی منیزیم لیتیم در پوشش لپ‌تاپ، به چنین سطحی از دوام رسید. ماده‌ی مذکور، وزن کمتری نسبت به آلیاژهای منیزیم و آلومینیم دارد که به‌صورت مرسوم در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند. برخی از مدل‌های خاص لپ‌تاپ جدید ExpertBook B9 با حافظه‌های ذخیره‌سازی RAID 0 یا RAID 1 به بازار عرضه می‌شوند.

ExpertBook B9

ایسوس می‌گوید لپ‌تاپ جدید ExpertBook B9 با قابلیت‌های امنیتی در سطح سازمانی و تجاری عرضه می‌شود، اما فعلا هیچ جزئیاتی از قابلیت‌ها در دست نیست. ازآنجاکه ایسوس در لپ‌تاپ جدید از پردازنده‌های نسل یازدهمی تایگر لیک و پردازنده‌ی گرافیکی Xe استفاده می‌کند، احتمالا قابلیت‌های امنیتی vPro در لپ‌تاپ استفاده می‌شوند. احتمالا برخی قابلیت‌های امنیتی قابل مدیریت هم در ExpertBook B9 ارائه شوند که آن را به یک محصول حرفه‌ای دسته‌ی اینترپرایز تبدیل خواهند کرد. اکثر لپ‌تاپ‌های سازمانی هنوز از پردازنده‌های نسل هشتمی ویسکی‌لیک بهره می‌برند که مجهز به قابلیت‌های امنیتی نسل دهم آیس لیک نیستند.

ایسوس ZenBook 14 - UX435

اغلب لپ‌تاپ‌های جدید با پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل و پشتیبانی از تاندربولت ۴ معرفی شدند

لپ‌تاپ جدید ZenBook 14 تمامی قابلیت‌های حرفه‌ای موردنیاز کاربر را دراختیار او قرار می‌دهد. پردازنده‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک با گرافیک Xe، پردازنده‌ی گرافیکی جدید انویدیا GeForce MX450 و قابلیت ایسوس ScreenPad، عضو جدید خانواده‌ی ZenBook را به محصولی جذاب تبدیل می‌کند. اسکرین‌پد یک نمایشگر ۵/۶ اینچی است که در محل مرسوم ترک‌پد لپ‌تاپ قرار دارد. البته امکانات ترک‌پد هم در همان بخش قابل دسترسی هستند، اما اسکریت‌پد از ابزار Asus ScreenXpert 2.0 بهره می‌برد تا دسترسی به ابزارها و اپلیکیشن‌ها را هرچه سریع‌تر و بهتر دراختیار کاربر قرار دهد. امکان تماشای محتوا نیز روی این نمایشگر کوچک وجود دارد.

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 14

محصول جدید ایسوس با وجود قابلیت‌های حرفه‌ای بسیار زیاد، تنها نزدیک به ۱/۲ کیلوگرم وزن دارد و یک باتری ۶۳ وات‌ساعتی را دراختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. لپ‌تاپ جدید با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD به بازار عرضه می‌شود. ایسوس در محصول جدید خود دو پورت تاندربولت ۴ را به‌همراه یک پورت USB-A پنج گیگابیت‌برثانیه‌ای و HDMI 2.0 تعبیه کرده است که درکنار پورت صدای کمبو و درگاه کارت microSD، یک ترکیب کامل را به کاربر ارائه می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم که آیا پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX450 در حالت PCIe 4.0 کار می‌کند یا خیر. اینتل پشتیانی از PCIe 4.0 را در پردازنده‌های تایگر لیک مدعی شده بود و انویدیا هم پشتیبانی از آن را برای MX450 بیان می‌کند. درنتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که ZenBook 14 هم آن را ارائه می‌کند.

فهرست محصولات جدید ایسوس هنوز ادامه دارد. آن‌ها لپ‌تاپ VivoBook Flip 14 را نیز با کد نام TP470 در رونمایی جدید معرفی کردند که در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی تبدیل‌شونده قرار می‌گیرد. همچنین ZenBook 13 نیز باشعار باریک‌ترین لپ‌تاپ بدون حذف پورت‌های کاربردی معرفی شد. از نمونه‌های جدید دیگر می‌توان VivoBook S13 و VivoBook S14 و VivoBook S15 را نام برد که در دسته‌ی اقتصادی قرار می‌گیرند، اما باز هم قابلیت‌های تاندربولت و پردازنده‌ اینتل نسل یازدهم را دارند.

لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro 15

ایسوس یک لپ‌تاپ خاص دیگر را هم در خانواده‌ی جدید معرفی کرد که ZenBook Pro 15 نام دارد. تفاوت عمده‌ی لپ‌تاپ جدید را می‌توان در استفاده از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل Core i5 و Core i7 دید که به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1650 Ti عرضه می‌شود. لپ‌تاپ جدید ایسوس، نمایشگر ۱۵/۶ اینچی 4K UHD OLED دارد و وزن آن حدود ۱/۸ کیلوگرم گزارش می‌شود. لپ‌تاپ ZenBook Pro 15 را می‌توان متمرکز بر کاربران حرفه‌ای تولیدکننده‌ی محتوا دانست که به نوعی یک پاسخ به لپ‌ تاپ دل XPS 15 هم محسوب می‌شود. هنوز نمی‌توان مقایسه‌ای کاربردی بین دو لپ‌تاپ مذکور داشت، اما به‌هرحال پورت‌های ZenBook Pro 15 جذاب‌تر هستند: تاندربولت ۳، USB-A پنج‌گیگابیت‌برثانیه، HDMI، پورت صدا و کارت‌خوان microSD.

محصولات جدید ایسوس بیش از همه با تمرکز بر استفاده از پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل معرفی شدند. به‌هرحال اینتل در همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون ایسوس تلاش می‌کند تا پردازنده‌های جدید خود را هرچه سریع‌تر و گسترده‌تر دراختیار مصرف‌کننده‌ها قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات