معرفی کامل کامپیوتر بدون کیس یا تبلت رومیزی VAIO Tap 20

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از محصولات متفاوت نمایشگاه IFA امسال، کامپیوتر بدون کیس Vaio Tap 20 بود که شاید بهتر باشد آن را یک تبلت رومیزی بنامیم. علت تفاوت Tap 20 در شباهت بسیار آن به یک تبلت است، به‌طوری‌که اگر از دور به این محصول ۲۰ اینچی نگاه کنید شبیه به یک تبلت معمولی خواهد بود. با زومیت همراه باشید تا با این محصول سونی بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

ویندوز 8 باعث شده تا شرکت‌ها با ایده‌های جدید و محصولات لمسی تازه وارد میدان رقابت شوند. در این میان سونی تا حدی متفاوت عمل کرده است.

تبلت 20 اینچی سونی به نام VAIO Tap 20 به کمک پایه خود می‌تواند هم به‌عنوان کامپیوتر رومیزی و هم به‌عنوان تبلت استفاده شود. همچنین در حالت تبلت می‌تواند کاملاً به موازات میز شما قرار گیرد. براساس برداشتی که از تبلیغات و نحوه معرفی این تبلت رومیزی شده است، به نظر می‌رسد که بازار هدف آن خانواده‌ها باشد و کاربرد حرفه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

این تبلت 20 اینچی حدود 5.25 کیلوگرم وزن دارد و بعید است که به‌عنوان یک دستگاه قابل حمل استفاده شود. متأسفانه رزولوشن صفحه‌نمایش IPS این دستگاه 1600 در 900 است که مأ‌یوس‌کننده است. هرچند صفحه لمسی آن به خوبی تلفن‌های هوشمند کار نمی‌کند اما کارکرد آن قابل قبول است. روی این صفحه‌نمایش شما به خوبی می‌توانید Fruit Ninja را بازی کنید.

کارکردن با ویندوز 8 روی این دستگاه لذت بخش است و سرعت بسیار خوبی دارد. حرکت پایه این تبلت رومیزی بسیار روان و بدون صدا است و زاویه صفحه‌نمایش کاملاً قابل تنظیم است. شما می‌توانید بهترین زاویه را براساس نیاز خود انتخاب کنید.

این تبلت رومیزی دارای اسلات SD Card پورت USB 3.0، بلوتوث، سیستم صوتی ۲ کاناله به همراه ساب‌ووفر، سیستم صدای فراگیر سه بعدی S-Force و یک دوربین جلویی HD است ( که از سنسور Exmor استفاده می‌کند).

دکمه تنظیم صدا و پاور در بالا و پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

VAIO Duo 20 مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۸، پردازنده Core i7 از خانواده Sandy Bridge، صفحه‌نمایش ۲۰ اینچ با رزولوشن ۱٫۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل، دیسک سخت ۷۵۰ گیگابایت و ۴ گیگابایت حافظه RAM است.

این تبلت رومیزی باتری داخلی ندارد. و احتمالاً در مهرماه امسال به بازار عرضه خواهد شد. قیمت آن نیز هنوز مشخص نشده است.

آیا به نظر شما چنین تبلت غیر قابل حملی با صفحه‌نمایش غیر FULL HD کاربردی است یا تبلت ۱۱ اینچی Vaio Duo 11 را با صفحه‌نمایش 1080p و قلم دیجیتال ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات