پیش‌بینی بزرگ جک دورسی: بیت‌کوین یک میلیون دلاری می‌شود

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بیت کوین / Bitcoin در آتش نشان دهنده افزایش قیمت بیتکوین
جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر (ایکس فعلی)، می‌گوید ارزش هر واحد بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون‌ دلار خواهد رسید.
تبلیغات

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر (که اکنون با نام ایکس شناخته می‌شود)، از مدت‌ها قبل به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت بیت‌‌ کوین شناخته می‌شود. او با پوشیدن تی‌شرت‌های ساتوشی، حمایت مالی از توسعه‌دهندگان بیت‌‌ کوین و تمجید از پادشاه رمزارزها، علاقه‌ی خود را به این حوزه نشان داده است.

دورسی در مصاحبه‌ای با پایرت وایرز، با قاطعیت بیشتری روی خوش‌بینی خود نسبت‌ به بیت‌کوین تأکید و پیش‌بینی کرد ارزش این رمزارز در سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

دورسی در پاسخ به این سؤال که قیمت بیت‌ کوین در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود، گفت: «نمی‌دانم، حداقل یک میلیون دلار. مطمئن هستم به این عدد می‌رسد و فراتر هم می‌رود.»

او در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: «هر کسی که روی بیت کوین کار می‌کند، دستمزدش را با بیت کوین دریافت می‌کند، خریدش را با این رمزارز انجام می‌دهد یا برای بهبود بیت کوین تلاش می‌کند، به بهبود کل اکوسیستم کمک می‌کند و این موارد در نهایت به افزایش قیمت منجر می‌شوند.»

دورسی قطعاً تلاش‌هایی برای بهبود اکوسیستم بیت‌ کوین انجام داده است. شرکت پرداخت‌ الکترونیک او یعنی بلاک (Block)، با سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و توسعه‌ی محصولاتی مثل کیف‌پول‌ بیت‌ کوین و تراشه‌های مخصوص ماینرهای ASIC، سعی دارد به پیشرفت این رمزارز کمک کند.

سرویس پرداخت Square دورسی ماه گذشته اعلام کرد به فروشگاه‌ها امکان می‌دهد تا بخشی از فروش روزانه‌ی خود را به بیت‌ کوین تبدیل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات