آموزش دریافت وام از طریق ارز دیجیتال

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۱
مطالعه 6 دقیقه
وام کریپتو
شما می‌توانید با سپرده‌گذاری رمزارزهای خود، بدون نیاز به ضامن و به‌طور کاملاً آنلاین وامی در قالب ارز دیجیتال دریافت کنید.
تبلیغات

پلفترم‌های ارائه‌ی وام کریپتویی به کاربران و معامله‌گران رمزارز اجازه می‌دهند بدون فروش دارایی دیجیتال خود به وجوه نقد اضافه دسترسی داشته باشند و با آن کسب درآمد قابل‌توجهی داشته باشند.

وام کریپتویی مزیت‌های بسیار جذابی دارد که ازجمله می‌توان به عدم نیاز به ضامن، عدم مراجعه به دفترکار فیزیکی و بانک، شفافیت ۱۰۰ درصدی مراحل دریافت وام و بازپرداخت و سود بسیار کمتر از وام‌های بانک‌های سنتی اشاره کرد.

باید توجه داشت وام‌های ارز دیجیتال درکنار همه‌ی مزیت‌های بسیار خوبش، معایبی هم دارد که ازجمله می‌توان به نوسانات شدید قیمت رمزارزها اشاره کرد؛ زیرا این عامل می‌تواند بر ارزش وام دریافت‌شده و درنتیجه کسب درآمد از‌ آن تأثیر داشته باشد.

وام ارز دیجیتال یا لندینگ چیست؟

وام ارز دیجیتال

وام با پشتوانه‌ی رمزارز، راهکاری برای معامله‌گران است که با استفاده از آن می‌توانند وجوه نقد را بدون فروش رمزارزهای خود دریافت کنند. درعوض باید دارایی‌های خود را به‌عنوان وثیقه برای وام نقدی یا استیبل کوین در اختیار پلتفرم وام‌دهنده قرار دهند.

برخی افراد به جای معامله‌ی رمزارز ترجیح می‌دهند وام دریافت کنند زیرا اعتقاد دارند ارزش دارایی‌های کریپتویی آن‌ها افزایش می‌یابد و برخی دیگر با دریافت وام فوری از این پلتفرم‌ها، با استفاده از آربیتراژ رمزارز، سود به‌دست می‌آورند.

چطور پلتفرم وام‌دهی کریپتو انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین ارائه‌دهندگان خدمات وام ارز دیجیتال به هدف شما و عوامل دیگری مثل نوع رمزارزی که قصد وام‌گرفتنش را دارید و ریسک‌پذیری‌تان بستگی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب پلتفرم وام کریپتو باید مد نظر داشته باشید اشاره می‌کنیم:

۱. امنیت: آیا پلتفرم وام‌دهی کریپتو مورد نظرتان امنیت دارد؟ آیا این سرویس سابقه‌ی هک یا مسائل امنیتی دارد؟

۲. شهرت: آیا پلتفرم وام‌‌ کریپتویی ازنظر سایر کاربران، امتیاز عملکرد خوبی به‌دست آورده و در جامعه‌ی ارز دیجیتال شهرت دارد؟

۳. نرخ سود و شرایط: پلتفرم‌های وام کریپتو، نرخ سود و شرایط متفاوتی برای ارائه‌ی خدماتشان دارند و قبل‌از اقدام به دریافت وام از آن‌‌ها باید به این موارد توجه داشته باشید.

۴. رمزارزهای پشتیبانی‌شده: بررسی کنید پلتفرم موردنظر شما چه رمزارزهایی را به‌عنوان وام ارائه می‌دهد.

۵. پشتیبانی مشتری: پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو چه خدماتی برای پشتیبانی از مشتریان خود ارائه می‌دهند؟ آیا مطمئن‌ هستید هر کمکی که نیاز دارید دریافت خواهید کرد؟

بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

در ادامه بهترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات وام ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

۱. AAVE

پلتفرم رمزارز AAVE

AAVE یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای دریافت سریع وام کریپتویی محسوب می‌شود. این سرویس به‌شما اجازه می‌دهد با ارائه‌ی ارز دیجیتال به‌عنوان وثیقه یا ازطریق وام‌های فوری بدون‌نیاز به وثیقه، برای انجام کارهایی مثل آربیتراژ رمزارز وام بگیرید.

AAVE امکان دریافت وام‌های رمزارزی با نرخ بهره‌ی بسیار پایین را فراهم کرده و همان‌طور که اشاره شد، معامله‌گران آربیتراژ می‌توانند از این پلتفرم به‌سرعت وام دریافت کنند. از دیگر ویژگی‌های AAVE می‌توان به پشتیبانی از بازارهای متعدد اشاره کرد.

البته AAVE معایبی هم دارد و به‌عنوان مثال فرآیند دریافت وام فوری از این پلتفرم می‌تواند پیچیده باشد و به تخصص فنی نیاز دارد. ازطرفی دردسترس بودن برخی رمزارزها هنگام دریافت وام می‌تواند در هر زمان تغییر کند.

۲. Compound

پلتفرم وام کریپتو Compound

Compound یکی از پیشگامان خدمات وام کریپتویی بود و نقش مهمی در شکل‌دادن به بازار DeFi ایفا کرد. این سرویس از وام‌گیرندگان می‌خواهد وثیقه‌ی بیشتری نسبت‌به مبلغ وام ارائه دهند تا بدین‌ترتیب بتواند خدماتش را با نرخ سود سالانه (APR) پایین به مشتریان ارائه کند.

پلتفرم وام کریپتویی Compound امکان دریافت وام با دارایی‌های مختلفی مثل UNI، LINK، ETH، WBTC و COMP را فراهم کرده است. ازجمله مزیت‌های این سرویس می‌توان به نرخ سود بسیار پایین و کسب توکن‌های COMP به‌عنوان پاداش اشاره کرد.

Compound محدودیت‌هایی هم دارد و به‌عنوان مثال از تعداد کمی رمزارز برای ارائه‌ی وام پشتیبانی می‌کند و برای استفاده از آن باید با پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) آشنا باشید.

۳. Radiant

پلفترم وام کریپتو Radiant

Radiant می‌خواهد اولین بازار پول Omnichain باشد؛‌ جایی‌که کاربران می‌توانند هر دارایی رمزارزی را روی انواع بلاک چین سپرده‌گذاری کنند و انواع دارایی‌های پشتیبانی‌شده را در چندین بلاک چین وام بگیرند. وام‌دهندگانی که نقدینگی دراختیار این سیستم قرار می‌دهند از این‌طریق درآمد غیرفعال به‌دست می‌آورند و ازطرفی وام‌گیرندگان می‌توانند از وام‌های کریپتویی با نرخ بهره بسیار مناسب استفاده کنند.

Radiant برخلاف اکثر پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو سعی دارد فرآیند انجام اینکار را ساده‌سازی کند و بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند به‌طور یکپارچه، رمزارزهای خود را به‌عنوان وثیقه‌ قرار دهند و وام دریافت کنند. Radiant را می‌توان یکی از بهترین سیستم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در اکوسیستم آربیتروم درنظر گرفت.

۴. Sonne Finance

پلتفرم وام کریپتو Sonne Finance

Sonne Finance یکی از پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز است که خدماتش را به افراد، مؤسسات و پروتکل‌های مختلف ارائه می‌دهد.

پلتفرم Sonne Finance برای کاربران اکوسیستم آپتیمیزم یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود و ازجمله ویژگی‌هایش می‌توان به عدم نیاز به مجوز و منبع‌باز بودن اشاره کرد. کاربران می‌توانند در این سرویس دارایی‌های خود ارا سپرده‌گذاری کنند یا با وثیقه‌گذاری، وام دریافت کنند.

Sonne Finance امکان سپرده‌گذاری و همچنین دریافت وام را درقالب انواع رمزارزها ازجمله استیبل کوین تتر و DAI فراهم کرده که آن را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای دریافت وام کریپتویی تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این نرخ سود پلتفرم مذکور براساس نوع رمزارزی که وام می‌گیرید می‌تواند متفاوت باشد و به‌عنوان مثال برخی رمزارزها سالانه ۴٫۵ درصد و برخی دیگر حتی تا ۲۵ درصد هستند. البته این پلتفرم برای دریافت‌کنندگان وام پاداش نیز درنظر گرفته که درصد آن باتوجه به نوع رمزارزی که وام می‌گیرید تعیین می‌شود.

۵. BENQI

پلتفرم وام دهی کریپتو BENQI

BENQI پروتکل دیفای و وب ۳ محسوب می‌شود که خدمات مختلفی مثل وام‌دهی و سهام‌داری نقدینگی را ارائه می‌دهد و براساس پلتفرم Avalanche توسعه یافته است. کاربران می‌توانند رمزارز AVAX را دراختیار اکوسیستم قرار بدهند و از این‌طریق و با استفاده از سیستم‌های مالی غیرمتمرکز، کسب‌درآمد کنند.

BENQI در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله بیش‌از ۸۰ هزار کاربر و صدها میلیون دلار دارایی قفل‌شده دارد و از حدود ۵۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند که بسیار قابل‌ توجه است. شما می‌توانید مثل سایر پلتفرم‌های معرفی‌شده در این مقاله، با وثیقه‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی خود در BENQI، رمزارزهای پشتیبانی‌شده در این پلتفرم را با سود بسیار کم سالانه به‌عنوان وام دریافت کنید.

پلتفرم BENQI رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد و کار با آن نسبت‌به اکثر سیستم‌های وام‌دهی کریپتو راحت‌تر است. سرویس مذکور همچنین پاداش‌های مختلفی در ازای فعالیت‌هایی مثل سپرده‌گذاری درنظر گرفته که در بخش Rewards سایت رسمی آن ارائه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات