دو کوون پس از سقوط ۴۰ میلیارد دلاری استیبل کوین ترا، در مونته‌نگرو دستگیر شد

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دستگیری دو کوون
پلیس مونته‌نگرو، دو کوون از ناظران ارشد بنیاد Terra را درحال فرار به دبی دستگیر کرد.
تبلیغات

دو کوون (Do Kwon)، پادشاه سقوط‌کرده‌ی دنیای کریپتو که بر فروپاشی فاجعه‌بار ۴۰ میلیارد دلاری دو مورد از بزرگ‌ترین رمزارزها در سال گذشته نظارت داشته است، روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در مونته‌نگرو دستگیر و در ایالات‌متحده با اتهامات کلاهبرداری مواجه شد.

کوون ۳۱ ساله، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه Terraform در فرودگاه پایتخت بالکان درحالی که قصد داشت با یک پرواز به دبی برود، دستگیر شد.

پلیس محلی می‌گوید کوون و مظنون دیگری که بلومبرگ از آن با نام هان چانگ جون، مدیرمالی Terraform یاد کرده است، در زمان دستگیری چند پاسپورت جعلی کاستاریکا و بلژیک را به‌همراه داشتند.

به گزارش NyPost، مشخص نیست پلیس منته‌نگرو، کوون را به دستور وزارت دادگستری آمریکا دستگیر کرده است یا خیر. فدرال رزروها، هشت اتهام ازجمله کلاهبرداری و دستکاری بازار مرتبط با نابودی خیره‌کننده‌ی استیبل کوین TerraUSD و رمزارز هم‌خانواده‌ی آن یعنی Luna را علیه کوون فاش کردند.

دستگیری دو کوون

در کیفرخواست مربوط به پرونده‌ی کوون ادعا شده که او سرمایه‌گذاران و مشتریان را با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده درمورد فناوری و محصولات Terra، فریب داده است.

به گزارش بلومبرگ، دادستان‌های فدرال اعلام کرده‌اند کوون برای رسیدگی به اتهامات وارده به او، به ایالات‌متحده بازگردانده می‌شوند. کوون همچنین از سپتامبر سال گذشته در کره‌ی جنوبی تحت تعقیب بوده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ماه گذشته شکایت‌های مدنی خود را علیه آزمایشگاه‌ Terraform و کوون مطرح کرده بود و مدیر اجرایی این شرکت را به سازماندهی کلاهبرداری چند میلیارد دلاری در اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌شده ازجمله استیبل کوین الگوریتمی و سایر اوراق بهادار مرتبط با دارایی‌های رمزارزی، متهم کرده بود.

کوون، استیبل کوین TerraUSD را که ارزش آن همیشه با دلار آمریکا نسبت یک‌به‌یک داشت، به‌عنوان جایگزینی پایدار برای رمزارزهای نوسانی معرفی کرده بود، اما ارزش این رمزارز و همچنین توکن Luna در ماه می سال گذشته با افت بسیار شدید مواجه شد و میلیاردها دلار از دارایی‌های سرمایه‌گذاران را به‌باد داد.

پس‌از فروپاشی ۴۰ میلیارد دلاری بنیاد ترا، کل بازار رمزارزها نیز با کاهش درخورتوجهی مواجه شد و ارزش بازار استیبل کوین TerraUSD و توکن Luna چند روز پس‌از این حادثه به‌طور کامل از بین رفت.

دستگیری کوون درحالی انجام شده که مقامات ایالات‌متحده پس از چندین اتفاق مهم که به سرمایه‌گذاری‌های عمومی آسیب رسانده است، به‌دنبال سرکوب کردن کلاهبرداران در حوزه‌ی رمزارزها هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات