بیت کوین با نزدیک شدن به کانال ۲۵ هزار دلار، بالاترین سقف قیمتی چندماه اخیر خود را ثبت کرد

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
قیمت بیت کوین
ارزش هرواحد بیت کوین از شروع سال ۲۰۲۳ تا کنون حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

فروپاشی TerraUSD در ماه می گذشته و پس‌از آن ورشکستگی صرافی مطرح FTX باعث سقوط شدید صنعت رمزارزها شد و همین امر، زنجیره‌وار، به ازبین رفتن هزاران شغل و از دست رفتن سرمایه‌های فراوان سرمایه‌گذاران خُرد و کلان شد. رخدادهای مذکور افت درخورتوجهی در ارزش این بازار به‌دنبال داشت اما حالا پس‌از ماه‌ها روند نزولی، به‌نظر می‌رسد وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روبه بهبودی است.

ارزش هر واحد بیت کوین با شروع سال ۲۰۲۳ معادل ۱۶۶۰۵ دلار بود. از آن زمان تاکنون قیمت پادشاه رمزارزها به‌مرور درحال افزایش است و در اواسط ژانویه سقف ۲۰ هزار دلار را نیز شکست. به گزارش تِک‌اسپات، قیمت اولین رمزارز جهان با افزایش ۱۱ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴۶۳۲ دلار رسیده که بالاترین سقف قیمتی آن از آگوست گذشته تا کنون است. این یعنی بیت کوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ درصد رشد داشته است.

قیمت بیت کوین در ۱۶ فوریه ۲۰۲۳

نکته‌ی مهم درمورد جهش قیمتی اخیر بیت کوین این است که وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک چند روز قبل به پلتفرم زیرساخت بلاک چین و توکن‌سازی Paxos اعلام کرد انتشار توکن‌های جدید استیبل کوین BUSD را برای بایننس متوقف کند.

تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی‌های متفاوتی برای قیمت بیت کوین درسال ۲۰۲۳ ارائه داده‌اند. بدبینانه‌ترین نظر این بود که برترین رمزارز جهان همچنان به سقوط ادامه خواهد داد و قیمت آن حتی به ۵۰۰۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت. البته یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر اعلام کرده بود ارزش هر واحد بیت کوین در پایان سال جاری به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. کارول الکساندر، استاد مالی در دانشگاه ساسکس اعلام کرد قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به ۳۰ هزار دلار خواهد رسید و احتمال دارد در سه‌ماهه‌ی سوم یا چهارم به ۵۰ هزار دلار افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات