تسلا همچنان نزدیک‌به ۱۰ هزار واحد بیت کوین دارد

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی تسلا / Tesla قرمز رنگ
با وجود فروش ۷۵ درصد از سرمایه‌ی بیت کوین در سال گذشته‌ی میلادی، تسلا همچنان هولدر نزدیک‌به ۱۰ هزار واحد بیت کوین است.
تبلیغات

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند. خرید بیت کوین توسط تسلا در شرایطی انجام شد که این رمزارز در مسیر ثبت اولین رکورد قیمتی سال ۲۰۲۱ بود. حدودا دو ماه پس از انتشار بیانیه‌ی ایلان ماسک، قیمت بیت کوین به ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید.

تسلا در اوایل سال ۲۰۲۱ هر واحد بیت کوین را با قیمت حدودا ۳۴٬۷۰۰ دلار خریداری کرد. این شرکت یک ماه بعد ۱۰ درصد از سرمایه‌ی خود را فروخت، اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین هولدرهای بیت کوین بود تا این‌که در سال ۲۰۲۲ در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام شد تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین باقی‌مانده را به فروش رسانده است.

۷۵ درصد از دارایی بیت کوین تسلا با ضرر فروخته شد، چون در آن زمان ارزش رمزارز محبوب به نزدیک ۲۳٬۰۰۰ دلار می‌رسید. بر اساس گزارش کوین‌تلگراف، تسلا در حال حاضر ۹٬۷۲۰ بیت کوین دارد. در قیمت فعلی، بیت کوین هیچ سودی برای خودروساز تحت مدیریت تسلا ندارد.

نمودار ارتباط بین سهام تسلا و قیمت بیت کوین

تحلیلگران می‌گویند بین قیمت بیت کوین و ارزش سهام تسلا ارتباط وجود دارد. حال که به دومین سالگرد سرمایه‌گذاری تسلا روی بیت کوین رسیده‌ایم، ارزش سهام این شرکت از آغاز ۲۰۲۳ تاکنون ۶۶ درصد بالا رفته و همزمان بیت کوین ۴۰ درصد رشد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات