بایننس درحال سازماندهی کنسرسیومی برای بازگردانی اعتماد به بازار رمزارزها است

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو بایننس / Binance صرافی رمزارز ارز دیجیتال در جلسه کنفرانس مردم
تاکنون چندین شرکت ازجمله برخی صرافی‌ها و شرکت‌های تجزیه‌وتحلیل بلاک چین، در طرح بایننس برای بازگردانی اعتماد به صنعت رمزارزها ثبت‌نام کرده‌اند.
تبلیغات

بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان ازنظر حجم مبادلات است. این شرکت تصمیم دارد کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزنگاری را سازمادهی کند که هدف اصلی آن، بازسازی اعتماد در صنعت کریپتو است.

تاکنون چندین شرکت مختلف در طرح بایننس برای بازسازی اعتماد به رمزارزها شرکت کرده‌اند اما هنوز نامی از آن‌ها فاش نشده است. گفته می‌شود در میان این شرکت‌ها، نام برخی صرافی‌های رمزارز و شرکت‌های تجزیه‌وتحلیل بلاک چین دیده می‌شود.

بازار رمزارزها درحال‌حاضر شرایط خوبی ندارد و پس‌از موج زیان خرده‌فروشان و همچنین سقوط برخی شرکت‌های بزرگ مثل صرافی FTX، احتمالاً شاهد اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تر در این حوزه خواهیم بود. بایننس یکی از صرافی‌های رمزارز مطرح جهان است که از یک سازمان خودتنظیمی (SRO) پشتیبانی می‌کند. صرافی GEMINI که در مالکیت Winklevoss قرار دارد نیز از سال ۲۰۱۹ تلاش‌هایی برای تأسیس سازمان‌های خودتنظیمی انجام داده است.

به‌نوشته‌ی کوین‌دسک، وظیفه‌ی مدیریت کنسرسیوم موردنظر بایننس برعهده‌ی این شرکت نخواهد بود و تا حد امکان به شکل غیرمتمرکز و با بسیاری از پروژه‌های مختلف اداره خواهد شد تا از همسویی آن با قوانین رمزارزها اطمینان حاصل شود.

یکی از مهم‌ترین اهداف کنسرسیوم موردنظر بایننس، همکاری با سازمان‌های نظارتی سرتاسر جهان و نشان دادن پیشرفت صنعت در مبارزه با بی‌قانونی‌ها است. جلوگیری از تثبیت ناسالم قدرت در فضای ارزهای دیجیتال مثل شرایطی که رئیس سابق FTX یعنی سم بنکمن-فرید ایجاد کرد، یکی دیگر از دلایل تشکیل گروه مذکور است.

کنسرسیوم بایننس همچنین به‌دنبال اطمینان از وجود مکانیزمی برای رفع کاستی‌ها و رفتارهای غیرقانونی و کمک به جلوگیری از مسائل مسری بزرگ‌تر در حوزه‌ی رمزارزها است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات