جام جهانی فوتبال؛ پویش کلاه‌برداری متمرکز بر NFT کریس رونالدو توییتر را درنوردید

یک‌شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
کلاه‌برداران پویشی در توییتر شروع کرده‌اند که NFT جعلی منتسب به کریستیانو رونالدو را تبلیغ می‌کند. این نخستین‌باری نیست که سودجویان سراغ سوءاستفاده از هیجان پیرامون جام جهانی می‌روند.
تبلیغات

فرارسیدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شده است علاقه به پروژه‌های رمزارز متمرکز بر فوتبال افزایش درخورتوجهی پیدا کند. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، افراد سودجو تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا از این هیجان موقتی سوءاستفاده کنند. در جدیدترین نمونه از کلاه‌برداری مربوط به فوتبال، NFT جعلی کریستیانو رونالدو در توییتر دیده شده است.

به‌گزارش U.Today، پویش کلاه‌برداری خطرناکی از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۹ آذر ۱۴۰۱) در توییتر شروع شده است. کلاه‌برداران چندین حساب جعلی و وب‌سایت فیشینگ راه‌اندازی کرده‌اند تا برای NFT جعلی‌ای که در ظاهر کریس رونالدو تأیید کرده است، تبلیغ کنند.

ان اف تی NFT جعلی کریس رونالدو در توییتر

حساب توییتری اصلی مرتبط به کلاه‌برداری جدید تقریباً به ۳۰ هزار نفر دنبال‌کننده دست پیدا کرده است. این پویش کلاه‌برداری از ویدئویی واقعی استفاده می‌کند که رونالدو در آن از انتشار NFT جدیدی در صرافی بایننس خبر می‌دهد. بااین‌حال، ویدئو مذکور ربطی به NFT جدیدی ندارد که کلاه‌برداران در حال تبلیغ برای آن هستند.

کلاه‌برداران به‌طور مستمر در حال ری‌توییت‌کردن توییت‌های مربوط به ان‌‌‌اف‌‌‌‌تی واقعی رونالدو در بایننس هستند تا کاربران را سردرگم کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد با پایان دور گروهی مسابقات جام جهانی قطر، توکن‌ها و NFTهای مربوط به فوتبال بسیار محبوب شده‌اند. سیستم امنیتی متامسک وب‌سایت فیشینگ مربوط به پویش کلاه‌برداری جدید را شناسایی کرده است. اگر والت فعال متامسک داشته باشید، در مرورگر خود نمی‌توانید وارد وب‌سایت مذکور شوید. این وب‌سایت به‌احتمال زیاد رمزهای عبور را سرقت می‌کند.

این نخستین‌باری نیست که پویشی کلاه‌برداری با تمرکز بر فوتبال راه‌اندازی می‌شود. پس از شکست ناباورانه‌ی آرژانتین دربرابر تیم عربستان، گروهی از افراد سودجو توکنی جعلی ایجاد کردند که در ظاهر توکن رسمی طرفداران عربستان بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات