پی پال پلتفرم خود را برای معاملات سهام گسترش می‌دهد

سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پی پال بعد از اضافه‌کردن قابلیت پرداخت با رمزارز به پلتفرم خود در ایالات متحده، اکنون به فکر گسترش معاملات سهام است.
تبلیغات

با گسترش معاملات سهام به پلتفرم پی پال، این شرکت به اصلی‌ترین رقیب Robinhood، اپلیکیشنی برای انجام معاملات سهام، تبدیل خواهد شد.

هدف اپلیکیشن Robinhood کمک به افزایش سرمایه‌گذاری در خرده‌‌فروشی ازطریق معاملات سهام است؛ اما فعلا تحت بررسی دقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده قرار دارد.

به‌گزارش گیزمودو، پی پال به‌تازگی شخصی به نام ریچ هاگن (Rich Hagen)، یکی از شخصیت‌های مهم صنعت کارگزاری را برای بخش تازه‌تأسیسی در این شرکت به نام Invest at PayPal (سرمایه‌گذاری در پی پال) استخدام کرده است.

هاگن نیز این موقعیت جدید شغلی را در صفحه لینکدینش اضافه کرده است. او یکی از مؤسسان پلتفرم سرمایه‌گذاری خودکار TradKing است و این پلتفرم را با قیمتی معادل ۲۷۵ میلیون دلار به Ally Invest فروخت.

richar hagen

هاگن جایگاه شغلی خود را در لینکدین این‌گونه توصیف می‌کند: هدایت تلاش‌های پی پال برای کشف فرصت‌ها در تجارت سرمایه‌گذاری مصرف‌کننده.

حداقل ۱۰ میلیون آمریکایی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ برای اولین‌بار در معاملات سهام شروع به فعالیت کرده‌اند 

مدیرعامل پی پال در اظهاراتی در «روز سرمایه گذار» در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) از چشم‌انداز بلندمدت این شرکت برای ارائه خدمات مالی صحبت و اعلام کرد که به‌زودی خدمات بیشتری برای قابلیت‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهد کرد.

با اینکه این اظهارات مُهر تأییدی بر گسترش معاملات پی پال است، زمان‌بندی دقیقی برای تصمیمات این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری روی خُرده‌فروشی ارائه نشده است.

فضای معاملات سهام به‌زودی در هفته‌های اخیر متشنج‌ خواهد شد؛ چراکه گری گنسلر (Gary Gensler)، مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، از احتمال سرکوب اپلیکیشن‌های رایگان معاملات سهام مانند Robinhood خبر داده است.

گنسلر در مصاحبه‌ای با مجله اینترنتی بارونز توضیح داد که این اقدام به‌صورت بالقوه به نابودی پرداخت در ازای مشاوره برای انجام معاملات منجر خواهد شد. دریافت حق مشاوره در ازای اطلاعات برای انجام معاملات سهام، در وال استریت عملی کاملا قانونی محسوب و کسب درآمد از این راه در انگلستان و کانادا ممنوع تلقی می‌شود.

در گزارش جدید نیویورک تایمز در روز دوشنبه آمده است:

آقای گنسلر در گفت‌وگو با بارونز این عمل را خلاف منافع شرکت‌هایی دانست که معاملات سهام انجام می‌دهند؛ زیرا ارائه اطلاعات به این شرکت‌ها می‌تواند برایشان سودآور باشد. شرکت‌ها با دریافت این اطلاعات، فرصت‌های مناسب بازار را می‌بینند و خریداران و فروشندگان با نیاز یکسان را به‌هم معرفی می‌کنند.در چند ماه گذشته، آقای گنسلر در مجموعه‌ای از اظهارات اعلام کرده است که هم‌زمان با پیگیری دقیق این اقدام، خود را برای روبه‌روشدن با هر تصمیم این نهاد آماده کرده است. او به آژانس دستور داده بود تا بلافاصله پس از تأییدش، موضوع را بررسی کنند؛ انا این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

به‌نظر می‌رسد پی پال قصد داشته باشد برای کاربران عادی امکان انجام معاملات سهام را فراهم کند؛ اما درصورت مطالبه هزینه در روند این معاملات، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجازه خواهد داشت کسب‌و‌کار این شرکت را مختل کند. با اینکه در‌حال‌حاضر دریافت هزینه در ازای ارائه اطلاعات محبوب‌ترین راه کسب درآمد در سرمایه‌گذاری روی خرده‌فروشی محسوب می‌شود، این روش تنها راه نیست.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن‌هایی مانند Robinhood و گسترش فعالیت پی پال در معاملات سهام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات