هکرها در بزرگ‌ترین سرقت ازرهای دیجیتال ۶۰۰ میلیون دلار دزدیدند

چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پالی نتورک اعلام کرد که هکرها بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از سرمایه‌های کاربران این پلتفرم را به‌سرقت بردند.
تبلیغات

با رواج انواع کلاه‌برداری‌ها در حوزه‌ ارزهای دیجیتال، اکنون نوبت به پالی نتورک (Poly Network) رسیده است. پالی نتورک پروتکلی برای تعامل‌پذیری ارزهای دیجیتال است که ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ (۱۰ آگوست ۲۰۲۱) با سرقت هکر‌ها روبه‌رو شد.

به‌گزارش appleinsider، پالی نتورک با انتشار پستی در توییتر از سرقتی ۶۰۰ میلیون دلاری از پلتفرم خود خبر داد و درادامه با معرفی آدرس‌ حساب هکرها از صرافی‌های ارزهای دیجیتال درخواست کرد تا این آدرس‌ها را در فهرست سیاه خود قرار دهند و گفت:

از ماینرها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال درخواست می‌کنیم تا توکن‌های مربوط به این آدرس‌ها را نپذیرند.
Important Notice:We are sorry to announce that #PolyNetwork was attacked on @BinanceChain @ethereum and @0xPolygon Assets had been transferred to hacker's following addresses:ETH: 0xC8a65Fadf0e0dDAf421F28FEAb69Bf6E2E589963BSC: 0x0D6e286A7cfD25E0c01fEe9756765D8033B32C71— Poly Network (@PolyNetwork2) August 10, 2021

با اینکه هنوز تأیید نشده است، به‌نظر می‌رسد که این سرقت بزرگ‌ترین هک امور مالی غیر متمرکز (DeFi) از زمان پیدایش آن باشد.

پالی نتورک اعلام کرد که دارایی‌های به‌سرقت‌رفته متعلق به پالی گان، اتریوم و اسمارت چین بایننس است و طبق داده‌های بلاک چین هم، حدود ۲۷۳ میلیون دلار از شبکه‌ اتریوم، ۸۵ میلیون دلار از شبکه‌ پالی گان و ۲۵۳ میلیون دلار از اسمارت چین بایننس سرقت شده است.

پالی نتورک گفتهه است:

اقدامات قانونی لازم را انجام خواهیم داد و هکرها را راضی خواهیم کرد تا دارایی‌ها را برگردانند.

با‌‌توجه‌‌به اینکه طبق گزارشی تاکنون یک میلیون دلار از این مقدار برگردانده شده، می‌توان امیدوار بود درخواست‌ پالی نتورک مؤثر واقع شود و هکرها ارزهای دیجیتال مسروقه به این پلتفرم برگردانند.

از نظر شما، پالی نتورک موفق می‌شود هکرها را مجاب کند؟  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات