قرنطینه سراسری از دوشنبه؛ منع تردد بین استانی تا ۵ شهریور

شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
طبق تصمیم ستاد کرونا، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه قرنطینه سراسری در کشور اعمال خواهد شد.
تبلیغات

براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل است و طی این مدت تنها مشاغل بسیار ضروری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طبق گفته‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا ظهر ساعت ۱۲ تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) منع تردد سراسری و بین استانی اعمال می‌شود و تنها موارد اورژانسی و ضروری همچون آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره قادر به تردد هستند.

علیرضا رییسی تأکید کرد که تمام مجوزهای تردد لغو خواهد شد؛ به‌علاوه افرادی که طی این زمان مرتکب تخلف و جریمه شوند، یک ماه برای پرداخت جریمه مهلت دارند و در غیر این‌صورت، جریمه دو برابر شده و قطعاً اخذ می‌شود.

به‌گفته‌ی رییسی، تمام ادارات هم از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) تعطیل خواهند بود و تنها ادارات ضروری همچون برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و ... باز هستند. وی تأکید کرد که این به‌معنای تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و... است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود. رییسی اضافه کرد:

در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت. امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس جمهور هم تأکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به‌شدت و قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.

سخنگوی ستاد کرونا با اشاره به ایام عزاداری ماه محرم گفت:

مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات