ورود همزمان با چند اکانت در سایت‌ها به کمک افزونه MultiFox

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
اگر چند حساب در وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف دارید از طریق این افزونه می‌توانید همزمان با چند حساب در یک وب‌سایت لاگین کنید.
تبلیغات

بسیاری از کاربران برای دسترسی به چند اکانت‌ در یک وب‌سایت به‌صورت همزمان با مشکل مواجه می‌شوند. استفاده از مرورگرهای مختلف نیز چندان راه‌حل مناسبی به‌نظر نمی‌آید. اما با استفاده از افزونه جذاب «Multifox» به راحتی می‌توانید به جای یک حساب کاربری در سایت، به چندین حساب‌ کاربری دسترسی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این افزونه همراه زومیت باشید.

به‌روزرسانی: افزونه‌ی Multifox به کار خود پایان داده است اما Firefox Multi-Account جایگزین مناسبی برای آن است.

ساخت چند حساب کاربری در یک وب‌سایت مشکل عمده ای محسوب نمی شود، اما دسترسی به آنها بطور همزمان با یک مرورگر قطعا با مشکل همراه خواهد بود. همانند باقی مرورگرهای معروف، فایرفاکس نیز سیستم مدیریت متمرکز کوکی‌ها را دارد. و این بدین معناست که هروقت شما برای مثال وارد حساب ایمیل‌تان شدید دیگر قادر نخواهید بود با یک حساب دیگر در همان مرورگر وارد حساب‌تان شوید. حتی با باز کردن صفحه جدید نیز قادر به انجام این کار نخواهید بود. از این رو هرگاه خواستید با چند حساب کاربری وارد شوید تنها گزینه موجود استفاده از چند مرورگر به طور همزمان است و یا در فایرفاکس می توانید از Private Session استفاده کنید، که آن هم مشکلات خاص خود را بهمراه دارد.

اما یک راه حل بسیار ساده در قالب یک افزونه فایرفاکس نیز وجود دارد که می توانید با چند حساب کاربری و بدون نیاز به عوض کردن مرورگرتان وارد یک سایت شوید. اما این اتمام ماجرا نیست، این افزونه خصوصیت دیگری نیز دارد که به کمک آن می توانید پروفایل های کاربری مختلفی را برای استفاده از هر یک از اکانت‌هایتان ایجاد کنید. اگر هنوز متوجه نشده‌اید، ناراحت نباشید، در ادامه این خصوصیت را بیشتر توضیح می‌دهیم. 

Multifox به شما اجازه مدیریت همزمان چند حساب کاربری را تنها با باز کردن یک پنجره جدید می دهد. اگر شما مایل به دانستن تفاوت این پنجره جدید با private window هستید، باید بگوییم که برخلاف مرورگر، multifox کوکی‌ها و اطلاعات را جداگانه نگه می‌دارد.

این افزونه در عرض چند ثانیه نصب می‌شود و تنها با کلیک کردن بر‌روی آیکون آن می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. وقتی برای اولین بار از Multifox استفاده می‌کنید، خودتان سادگی کار با آن را متوجه خواهید کرد. بجای باز کردن تب جدید یا پنجره جدید، بر روی آیکون Multifox کلیک کرده و سپس «new» را انتخاب کنید. یک صفحه جدید باز خواهد شد که شما می‌توانید از آنجا به همان حساب مورد نظر رفته و با یک حساب کاربری دیگر وارد شوید.

Multifox با هر بار باز کردن یک صفحه جدید، یک پروفایل کاربری تازه را برایتان ایجاد می‌کند که در این پروفایل‌ها، اطلاعات کاربری و اطلاعات ورود شما به سایت‌ها  ذخیره می‌شود. بنابراین در هر پروفایل اطلاعات و کوکی‌ها از پروفایل دیگر جدا می‌شود و بدین ترتیب می‌توانید در هر سایت با چندین اکانت وارد شوید.

همچنین Multifox همانند امکان تغییر نام، اجازه پاک کردن پروفایل به کاربر را می‌دهد. برای تغییر نام یک پروفایل، بر روی Multifox کلیک کرده به قسمت منوی Edit رفته و زیر اسم پروفایل مطلوب گزینه Rename را برگزینید. یک پنجره جدید باز خواهد شد که به انتخاب خود نامی برای آن انتخاب می‌کنید. یک ایده خوب، نام‌گذاری بر‌اساس حساب و یا هویتی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. بعد از انتخاب اسم، گزینه Ok را کلیک کرده تا تغییرات ذخیره شود.

Multifox یک افزونه جذاب برای کسانی که بدنبال مدیریت چندین حساب در یک وب‌سایت هستند، می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات