چگونه رنگ‌ها را در محیط ویندوز معکوس و تیره کنیم تا مطالعه راحت‌تر شود؟

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نور سفید و درخشان مانیتور در تاریکی محیط اطراف، موجب ناراحتی و آزار چشم‌ها می‌شود. اما راه حل چیست؟
تبلیغات

احتمالاً برای شما هم بارها و بارها پیش آمده که قصد مطالعه‌ی کتاب یا صفحات وبی را داشته باشید و نور سفید و درخشان مانیتور در تاریکی محیط اطراف، موجب ناراحتی و آزار چشم‌هایتان شده باشد. اما راه حل چیست؟ در ادامه یک روش برای معکوس و تیره کردن رنگ‌ها (Invert) با ابزارهای ویندوزی معرفی می‌کنیم و به دنبال آن یک نرم‌افزار ساده و کم‌حجم برای افرادی که زیاد مطالعه می‌کنند و نیاز به اعمال تغییرات دلخواه دارند، معرفی می‌کنیم.

در نرم‌افزارهای مختص اندروید و iOS معمولاً قابلیت تغییر رنگ صفحه و نوشته‌ها وجود دارد اما در ویندوز، کمتر با چنین نرم‌افزارهایی مواجه می‌شویم. در حالیکه خود ویندوز هم به راحتی چنین کاری را انجام می‌دهد. روش کار به صورت زیر است:

استفاده از Magnifier ویندوز

قدم اول: روی منوی استارت ویندوز کلیک کنید. کلمه‌ی Magnifier یا ذره‌بین را در فیلد جست‌و‌جو وارد نمایید. فراموش نکنید که در ویندوز 8 با کلیک روی مکان سابق منوی استارت، صفحه‌ی استارت باز می‌شود که در این صفحه مستقیماً می‌توان کلمه‌ی Magnifier را وارد کرد و سپس در نتایج جست‌و‌جو و در بخش Apps تنها نرم‌افزار یافت شده ذره‌بین ویندوز خواهد بود.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی
Invert Color In Windows 7

قدم دوم: وقتی نرم‌افزار Magnifier در نتایج جست‌و‌جو ظاهر شد، روی آن کلیک کنید تا اجرا شود. در ابتدای اجرا، صفحه در حالت بزرگ شده قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی علامت منفی مجدداً کوچک خواهد شد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قدم سوم: روی علامت چرخ‌دنده کلیک کنید تا تنظیمات ذره‌بین باز شود. گزینه‌ای به نام Turn on color inversion در دایلاگ باکس باز شده وجود دارد که کار آن معکوس کردن رنگ‌هاست. چک‌باکس آن را انتخاب نمایید تا رنگ‌ها معکوس شوند. با کلیک روی گزینه‌ی Ok خارج شوید.

روش ساده‌تر و مفید استفاده از کلیدهای ترکیبی «Ctrl+Alt+حرف I» است(حرف I به نشان Inversion )؛ که بعد از باز کردن ذره‌بین ویندوز می‌توانید مستقیماً رنگ‌ها را معکوس کنید. با فشار دادن مجدد این کلیدهای میانبر رنگ‌ها به وضعیت عادی باز می‌گردند.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قدم چهارم: برای راحت‌تر استفاده کردن از ذره‌بین، بهتر است روی آیکان نرم‌افزار که در نوار Taskbar نمایش داده شده راست کلیک کرده و گزینه‌ی Pin this program to taskbar را انتخاب کنید تا همواره در تسک‌بار ویندوز قابل مشاهده و دسترسی باشد. هر زمان به معکوس و تیره شدن صفحات کتاب یا وب نیاز داشته باشید، کافی است روی آیکان ذره‌بین کلیک کنید.

Invert Color In Windows 7

استفاده از نرم‌افزار NegativeScreen

روش فوق به هیچ نرم‌افزار اضافی نیاز ندارد ولیکن با نرم‌افزار NagativeScreen کار ساده‌تر و امکان تغییر رنگ‌ها گسترده‌تر خواهد بود.

قدم اول: برای دانلود نرم‌افزار، به وب‌سایت سازنده سری بزنید و نسخه‌ی باینری آن را دانلود نمایید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قدم دوم: نرم‌افزار را فعال کنید. به محض اجرای نرم‌افزار، رنگ‌ها معکوس می‌شوند. با فشار دادن کلید‌های ترکیبی ویندوز+Alt+یکی از کلید‌های F1 الی F11 می‌توان حالات مختلف رنگ را انتخاب کرد. قابل ذکر است که کلید ویندوز در صفحه‌کلید درست کنار کلید Alt سمت چپ قرار دارد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

استفاده از تم‌های کنتراست بالای ویندوز

روش دیگر برای معکوس کردن رنگ‌های در ویندوز 7 استفاده از شخصی‌سازی در کنترل پنل است. مراحل زیر را دنبال کنید:

قدم اول: منوی استارت را باز کرده و سپس کنترل پنل را انتخاب کنید و در ادامه بخش‌های Appearance and Personalization و سپس Personalization را انتخاب نمایید. اگر کنترل پنل در حالت Small Icons باشد، گزینه‌ی Personalization مستقیماً قابل دسترسی است.

Invert Color In Windows 7

قدم دوم: روی تم High Contrast کلیک کنید. این روش نمایش هم رنگ‌های تیره با متن روشن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چه راه‌ها و نرم‌افزارهای دیگری برای معکوس کردن رنگ‌ها می‌شناسید؟ سوال مهم‌تر اینکه آیا شما هم وقتی رنگ‌ها برعکس باشند، مطالعه برایتان ساده‌تر است یا معمولاً رنگ‌های عادی و روشن صفحه را به همراه کمتر کردن نور نمایشگر انتخاب می‌کنید؟

منبع wikihow

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات