گوگل در حال اضافه کردن جعبه جستجو در صفحه تب جدید مرورگر کروم

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
گاهی اوقات تغییرات جزئی می توانند موجب تحولات بنیادین شوند، به نظر می رسد که گوگل هم با این ذهنیت قصد دارد تا با اضافه کردن جعبه جستجو در صفحه تب جدید کروم، علاوه بر تغییر ظاهری، کاربران را بیش از پیش به استفاده از موتور جستجوی‌اش تشویق کند.
تبلیغات

گوگل آزمایشات اولیه بر روی این ویژگی را از دسامبر 2012 با گروه کوچکی از کاربران که در تست کروم به این شرکت کمک می‌کنند، شروع کرده است. پس از بهینه سازی عملکرد و ظاهر بر اساس بازخوردی که از این کاربران بدست آمده بود، حال گوگل با گسترش دادن دامنه افراد به گروه کوچکی از کاربران ویندوز، مک و کروم بوک، قصد دارد آن‌را بعنوان ابزار جستجو پیش فرض قرار دهد.

همچنان این ویژگی در حالت آزمایش باقی می ماند، ولی نکته قابل توجه اینجاست که این ویژگی تنها به موتور جستجو گوگل محدود نمی شود و از آنجایی که این API در اختیار همگان قرار می‌گیرد، موتورهای جستجوی دیگر نیز قادر خواهد بود تا با آن یکپارچه شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کروم قابلیت جستجو از طریق نوار ابزار URL است که با این کار درخواست‌ها بسیار ساده انجام می شوند. یعنی هر زمان که نیاز به جستجوی موضوعی را داشتید تنها کافی است آن را در قسمت آدرس مرورگر کروم وارد کنید، تا جستجو در موتور پیش فرض انجام شود، اما با اضافه شدن کادر جستجو در صفحه تب جدید، احتمالا کاربران مبتدی و افرادی که از قابلیت جستجو از طریق نوار آدرس مطلع نیستند، به باکس جستجو راحت‌تر دسترسی خواهند داشت.

شما از کدام موتور جستجو برای یافتن پرسش‌های خود استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات