استفاده اشتراکی کاربران به نگرانی جدید نتفلیکس تبدیل شده است

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هم‌زمان با کاهش رشد مالی، سرمایه‌گذاران نتفلیکس خواهان برخورد با استفاده اشتراکی کاربران از خدمات و محصولات این شرکت شدند.
تبلیغات

انتظار می‌‌رود نتفلیکس به‌‌‌زودی با مشتریانی که رمز حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار می‌‌دهند برخورد کند. برخورد با کاربرانی که بدون عضویت در سامانه‌ی خدمات نتفلیکس اقدام به استفاده‌ی رایگان از خدمات این شبکه می‌‌کنند، در شرایطی صورت می‌‌پذیرد که این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با کاهش درآمدهای خود مواجه شد.

افت درآمدهای نتفلیکس در حالی اتفاق می‌‌افتد که براساس پیش‌‌بینی‌‌های این شرکت، قرار بود درآمدهای آن از بخش تبلیغات اینترنتی به‌صورت سالانه افزایش یابد؛ موضوعی که با توجه به تغییرات اعمال‌شده در قیمت‌‌ها و افزایش رقابت در حوزه رسانه‌‌های استریم، موجب توقف رشد درآمدهای این شبکه محبوب اینترنتی شده است.

کاهش درآمد نتفلیکس سهام‌داران این شبکه تلوزیونی اینترنتی را نگران کرده است

گفتنی است، انتشار اخبار مربوط به برخورد نتفلیکس با مشتریانی که رمز ورود اشتراک خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، در حالی صورت می‌‌گیرد که مشتریان این شبکه اینترنتی با قبول موافقت‌نامه‌ی ارائه‌شده به هنگام ثبت‌‌نام و خرید اشتراک متعهد می‌‌شوند که رمز ورود اشتراک خود را در‌‌اختیار کاربران غیرعضو قرار ندهند.

با وجود تعهدات سفت و سختی که این شبکه تلوزیونی اینترنتی از کاربران خود هنگام خرید اشتراک گرفته است، بنظر می‌‌رسد مشتریان و‌‌ اعضا چندان نگران بندهای موجود در موافقت‌‌نامه‌ی امضاشده هنگام خرید نیستند؛ چرا که به باور بسیاری از کارشناسان برخورد با مشتریان متخلف و محدودکردن حساب کاربری آنان ضربه‌ی سختی به برند نتفلیکس وارد خواهد کرد.

در همین راستا، گِرگ پیترز، مدیر ارشد بخش تولید محصولات این شرکت در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با نحوه‌ی برخورد نتفلیکس با کاربران خاطی بدون آسیب زدن به بخشی از مشتریان خود اظهار داشت:

ما همچنان به فرایند رصدکردن ادامه داده و اوضاع را زیر نظر خواهیم داشت و با به‌کارگیری روش‌‌های مشتری‌مدارانه خود نسبت به کاربران متخلف اعمال فشار خواهیم کرد.

باوجود اظهارات آقای پیترز، هرگونه اعمال فشار بر مشتریان ریسک بزرگی بوده و به نظر می‌‌رسد این شبکه‌ی محبوب اینترنتی در حال حاضر برنامه‌ی مشخصی برای اعمال فشار و تحریم مشتریان متخلف خود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات