کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نتفلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی نتفلیکس برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی نشان از کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری برای این سرویس استریم طی سه‌ماهه‌ی اول سال دارد.
تبلیغات

نتفلیکس گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که براساس آن، سرویس استریم مورد ذکر موفق شده درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری کسب کند. از دیگر دستاوردهای نتفلیکس طی زمستان ۲۰۱۹ باید به افزایش ۹.۶ میلیون مشترک به جمع مشترکان این سرویس اشاره کرد که رشدی ۱۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برای این شرکت به ارمغان آورده است.

نتفلیکس در حالی موفق به اضافه کردن ۹.۶ میلیون مشترک شده است که برآوردهای کارشناسان نشان از افزایش ۸.۹ میلیون مشترکی تعداد کاربران این سرویس داشت. همچنین در حالی موفق به کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری شده که سود خالص این شرکت ۷۶ سنت به ازای هر سهم اعلام شده است. نتفلیکس به این نکته اشاره کرده که تعداد مشترکان این سرویس از مرز ۱۴۸.۹ میلیون عبور کرده است. نزدیک به ۷.۹ میلیون مشترک از مجموع ۹.۶ میلیون مشترک اضافه شده طی زمستان ۲۰۱۹ جزو کاربران بین‌المللی این سرویس بوده‌اند.

البته رشد اعداد و آمارها برای سه‌ماهه‌ی جاری ادامه‌دار نیست، چراکه نتفلیکس پیش‌بینی کرده تا طی بهار ۲۰۱۹  تنها ۵ میلیون مشترک به مجموع سرویس گیرندگانش اضافه شود که ۸ درصد از کمتر از میزانی است که سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به مجموع کاربران این سرویس اضافه شده است. این کاهش افزایش کاربران را باید برگرفته از افزایش آبونمانی خواند که نتفلیکس در کشور‌های آمریکا، مکزیک، برزیل و شماری از کشور‌های اروپایی اعمال کرده است.

البته در این بین باید به ظهور دو رقیب جدید برای نتفلکیس نیز اشاره کرد. نتفلیکس طی بیانیه‌ی خود با اشاره به هیجان ناشی از اضافه شدن دو سرویس از سوی دو شرکت جهانی برای رقابت به این نکته اشاره کرده که نتیجه‌ی این رقابت، تولید محتوای ویدیویی باکیفیت و تجربه‌ای به یادماندنی برای کاربران خواهد بود.

البته نتفلیکس پیش‌بینی کرده که ظهور این دو سرویس نهایتا تاثیری در رشدش نخواهد داشت، چراکه ورود به حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس بر بستر استریم، تجربه‌ی جدید برای این شرکت‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات