آمازون محصولات اپل را به صورت مستقیم عرضه خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
با انعقاد قراردادی میان اپل و آمازون، مشتریان از این پس محصولات اپل را به صورت مستقیم از وب‌سایت آمازون خریداری خواهند کرد.
تبلیغات

آمازون و اپل سابقه‌ی جالبی در همکاری با یکدیگر دارند. بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین دنیا در ابتدا برای مدتی فروش اپل تی‌وی را متوقف کرده بود و در ماه دسامبر گذشته و پس از انتشار Prime Video tvOS، دوباره این محصول را برای فروش در وب‌سایت خود قرار داد. حال باتوجه به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، این دو غول فناوری با انعقاد قراردادی، شرایط را برای عرضه‌ی مستقیم محصولات اپل فراهم کردند.

قرارداد همکاری میان اپل و غول خرده‌فروشی آنلاین پس از آن به امضاء رسید که مدیران ارشد آمازون تصمیم به افزایش کالاهای در دسترس مشتریان خود گرفتند.

در همین راستا سخنگوی شرکت آمازون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:

آمازون به صورت پیوسته به دنبال بهبود شرایط خرید مشتریان بوده و افزایش تنوع کالاهای مورد نظر آنان یکی از راه‌های بالا بردن میزان رضایت­ مشتریان به شمار می‌رود. درحال حاضر به دنبال افزایش مدل­‌های محصولات اپل و بیتس در سراسر جهان هستیم. 

تا امروز خرید محصولات اپل از وب‌سایت آمازون با دشواری­‌هایی همراه بود. با اینکه نام این برند پرطرفدار همواره در صدر دسته­‌بندی‌ها به چشم می‌خورد، اما خریداران باید فروشندگان متفرقه و نامعتبر را برای خرید انتخاب می‌کردند. برای مثال یک دستگاه آیفون XS مکس را می‌توانید از فروشگاهی خریداری کنید که میزان اعتبارآن ۹۴ درصد عنوان شده است، درحالی که برای خرید یک کابل USB تایپ C اپل ناچار به خرید از فروشگاهی دیگر خواهید بود که میزان اعتبار درج شده برای آن عدد ۸۵ درصد را نشان می‌دهد. نکته‌ی مهم دیگر به هنگام خرید این کالاها از فروشندگان دیگر، تعداد نقدهای نوشته شده توسط خریداران و مطالعه آن‌ها است.

در این میان برخی محصولات اپل نظیر ایرپاد و اپل تی‌وی 4K به صورت رسمی و مستقیم از سوی آمازون به فروش می‌رسند. اما این قرارداد جدید میان اپل و آمازون به این معنا است که بعد از این شاهد افزایش تنوع لیست محصولات اپل مانند آیفون و آیپد خواهیم بود که به صورت مستقیم توسط آمازون عرضه می‌شود. این موضوع به قطعا منجر به کاهش درآمد خرده‌فروش‌های کوچکی که با استفاده از پلتفرم آمازون محصولات اپل و بیتس را به فروش می‌­گذاشتند، خواهد شد.

درحال حاضر تنها خرده‌فروشی‌های مورد تأیید اپل می‌توانند محصولات این برند و همچنین برند بیتس را به فروش برسانند.

خرده فروشان مستقل قربانی های اصلی همکاری اپل و آمازون به شمار می روند

طبق داده­‌های موجود، تغییرات صورت گرفته در زمینه‌ی فروش کالاهای اپل و بیتس در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و هند اعمال شده و براساس زمان­بندی صورت گرفته محصولات جدید طی هفته‌های آینده در وب‌سایت آمازون عرضه خواهند شد.

کارشناسان براین باورند که قرارداد اخیر میان اپل و آمازون با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی که به فصل خرید مشهور است، برای هر دو طرف سودآور خواهد بود، هر چند که برخی کالاهای رقابتی نظیر هوم‌پاد اپل در لیست رسمی آمازون حضور نخواهند داشت.

سخنگوی بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان، در ارتباط با عدم حضور هوم‌پاد در لیست محصولات اپل در آمازون اظهار داشت:

ما همواره براساس شرایط و معیارهای مورد نظرمان در ارتباط با لیست محصولات و دسته‌­بندی­‌ها هستیم.

براساس تصمیم‌گیری­‌های صورت گرفته، خرده‌فروشی‌های مستقل تا تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی از وب‌سایت آمازون حذف خواهند شد. چنانچه این خرده‌فروشی‌ها قصد باقی ماندن در آمازون را داشته باشند باید تأییدیه‌­های لازم را از اپل دریافت کنند.

با وجود قرارداد اخیر دو غول فناوری جهان در زمینه‌ی عرضه‌ی مستقیم کالا، آمازون همچنان به برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی ابزارهای دیجیتال تعمیر شده ادامه خواهد داد و همکاری اخیر با اپل تغییری دراستراتژی بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین جهان ایجاد نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات