چگونه جدیدترین نسخه ویندوز 10 را دریافت کنیم؟

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت هر نسخه ویندوز ۱۰ را با بهبود‌ها و پیشرفت‌هایی که حاصل کرده منتشر می‌کند. در ادامه شیوه اطمینان یافتن از نصب آخرین نسخه ویندوز ۱۰ را به شما آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیرا نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۰ را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید منتشر کرده است. این نسخه‌های جدید معمولا با یک تاریخ منظم منتشر می‌شوند؛ ساخت اولیه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ در اول اکتبر ارائه شد. ساخت بعدی آن با شماره 9860 حدودا سه هفته پیش منتشر شد و در چهارشنبه هفته گذشته، مایکروسافت ساخت جدید 9879 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد.

چرا این ساخت‌های جدید از نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ مهم هستند؟

مایکروسافت با فشاری که از عرضه ویندوز ۸ متحمل شد، این‌ بار دوست دارد نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را در بهترین حالت خود منتشر کند. به همین منظور، غول نرم‌افزاری دنیا برنامه جدیدی به نام Windows Insider Preview Program را به راه انداخت. هدف از این برنامه نیز تشویق مردم به دانلود ویندوز ۱۰ و دادن بازخورد‌ها به این شرکت است تا مایکروسافت نیز از صحت مسیری که در حال رفتن است اطمینان یابد. به همین خاطر اگر قصد نصب و داشتن آخرین ساخت نسخه پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ را دارید، سعی کنید مشکلات موجود در آن را به مایکروسافت انتقال دهید.

اما چطور مطمئن شویم که در حال اجرای آخرین ساخت ویندوز ۱۰ هستیم؟

اگر نسخه پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ را در حال اجرا ندارید، این ویندوز را بر روی سیستم خود نصب کنید. البته توصیه می‌شود بر روی سیستم اصلی خود آن را نصب نکنید و یک پی‌سی جداگانه را برای اجرای نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ در نظر بگیرید. برای نصب نیز باید در ابتدا فایل ISO را دانلود کنید، آن را بر روی یک دی‌وی‌دی یا درایو یو‌اس‌بی رایت کنید و بر روی یک کامپیوتر دیگر و در یک پارتیشن جداگانه نصب کنید. اگر مشتاق هستید که این ویندوز را بر روی سیستم اصلی خود داشته باشید، از طریق ماشین مجازی قادر به انجام بدون ریسک آن هستید.

اما فرض می‌کنیم شما ویندوز ۱۰ را اجرا دارید و اکنون می‌خواهید آخرین ساخت آن را دریافت کنید:

  • با فرض اینکه از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، بر روی منوی استارت جدید کلیک کنید و دوباره بر روی گزینه PC Settings کلیک کنید.
  • در پنجره تنظیمات پی‌سی، بر روی تنظمیات Update and Recovery کلیک کنید.
  • در صفحه بروزرسانی و ریکاوری، گزینه Preview builds را انتخاب کنید.
  • در همان پنجره Preview builds، بر روی دکمه Check now کلیک کنید.

ویندوز به شما می‌گوید که ساخت جدیدی در دسترس برای دانلود است یا خیر. اگر وجود داشت دکمه Download now حاضر می‌شود و باید بر روی آن کلیک کنید. اگر ساخت جدیدی وجود نداشته باشد، پیامی ظاهر خواهد شد و آن را به اطلاع شما می‌رساند.

  • با فرض اینکه ساخت جدیدی از ویندوز ۱۰ در دسترس است، بر روی دکمه Download Now کلیک کنید. ویندوز این ساخت جدید را دانلود و سپس بر روی سیستم شما نصب می‌کند.
  • بعد از اینکه ساخت جدید نصب شد، ویندوز از شما درخواست می‌کند که کامپیوتر را ریبوت کنید.
  • ریبوت کنید، دوباره وارد ویندوز شوید و با ساخت جدیدی از نسخه پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ مشغول به کار شوید.

شماره ساخت این نسخه از ویندوز را می‌توانید با نگاه به بخش پایینی و سمت راست دسکتاپ ویندوز مطلع شوید. تا به این لحظه آخرین شماره ساخت 9879 است. دفعه بعدی که این فرآیند بروزرسانی را انجام می‌دهید باید با شماره ساخت بالاتری مواجه شوید.

در نهایت شما می‌توانید با آخرین نسخه پیش‌نمایش ویندوز جدید مایکروسافت آشنا شوید و ببینید در این ساخت جدید چه چیز‌هایی کار می‌کند و چه چیز‌هایی از کار افتاده‌اند. برای مثال در آخرین ساخت، برنامه وان‌درایو مایکروسافت به خوبی کار نمی‌کند. همینطور که کمپانی مایکروسافت نسخه‌های جدیدی را منتشر می‌کند، در هر نسخه باگ‌ها و ویژگی‌های جدیدی وجود دارند.

برای ارسال بازخورد به مهندسان مایکروسافت بر روی منوی استارت کلیک کنید و عنوان Windows Feedback را انتخاب کنید. در صفحه Windows Feedback می‌توانید یک دسته خاص را انتخاب کنید و بازخورد‌های دیگر کاربران را نیز مشاهده کنید و در نهایت نظر خود را ارسال کنید.

مایکروسافت قطعا برای انتشار نسخه نهایی ایده‌های خود را دنبال خواهد کرد. اما این کمپانی بر روی دریافت بازخورد‌ها از کاربرانش نیز حساب باز می‌کند. به عبارت دیگر، بخشی از آینده ویندوز ۱۰ در دستان شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات