کنترل نمایش تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ابزار جدیدی وجود دارد که علایق و ویژگی‌های کاربران را به گوگل اطلاع می‌دهد تا تبلیغاتی مناسب و هدفمند برای هر کاربر نمایش داده شود. زومیت را همراهی کنید تا شیوه‌ی کنترل نمایش تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات هدفمند را شرح دهیم.
تبلیغات

شرکت گوگل ابزاری طراحی کرده است که ویژگی‌ها و علایق کاربران را به منظور نمایش تبلیغات متناسب و هدفمند، گردآوری کرده و در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا نحوه‌ی متوقف کردن تبلیغات هدفمند و کنترل نمایش تبلیغات را به طور خلاصه تشریح کنیم.

این که تمامی تبلیغات موجود در وب را به طور کامل مسدود کنیم، کار آسانی است اما شرکت گوگل ابزاری ساخته است که اجازه‌ی انتخاب و بازگردانی نمایش تبلیغات برپایه‌ی علاقه‌مندی (interest-based) را به کاربران می‌دهد. در ادامه‌ی مقاله شیوه‌ی متوقف کردن تبلیغات هدفمندی را که در وب‌سایت‌های خود گوگل و وب‌سایت‌های شرکای 2m آن برای کاربران نمایش داده می‌شوند، بیان خواهیم کرد.

شیوه‌ی متوقف کردن تبلیغات و انتخاب آن‌ها

اگر موضوعات مورد علاقه و ویژگی‌های خود را به گوگل بگویید، به دنبال تبلیغات مفید و متناسب با علایق شما خواهد گشت. در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی انجام این کار را بیان خواهیم کرد اما ابتدا نحوه‌ی انتخاب و متوقف کردن تبلیغاتی را که مناسب شما نیستند، توضیح خواهیم داد.

به گفته کارمندان گوگل، می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی تنظیمات تبلیغات و کلیک روی دکمه‌ی "Download the advertising cookie opt-out plugin"، پلاگین IBA Opt-out مربوط به مرورگر کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر را دانلود کنید. این پلاگین امکان انتخاب کوکی‌های DoubleClick (کوکی‌هایی که به وسیله‌ی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد) را فراهم می‌کند. DoubleClick یکی از پلتفرم‌های تبلیغ شرکت گوگل است.

مقاله‌های مرتبط:

    پس از نصب افزونه‌ی یاد شده، حتی پس از پاک کردن کوکی‌های مرورگر، تبلیغات هدفمند موجود در مرورگر باید متوقف شوند. در حقیقت، تبلیغات انتخابی شما پس از پاک شدن کوکی‌ها هم به طور دائمی متوقف خواهد شد. این افزونه فقط در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر عمل می‌کند و برای استفاده در سایر مرورگرها باید افزونه‌ی مربوطه را در آن نصب کنید. اگر با حساب کاربری خود وارد مرورگر شوید (sign in)، افزونه‌ی یاد شده باید به طور خودکار در همان نوع از مرورگرهای موجود در سایر رایانه‌ها هم نصب شود. متاسفانه این امکان برای مرورگرهای موجود در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. با این حال، می‌توانید از روش‌های دیگر متوقف کردن تبلیغات در دستگاه‌های اندرویدی استفاده کنید.

    برخی از بازبینی کنندگان ادعا می‌کنند که افزونه‌ی یاد شده عملکرد صحیحی نداشته و هنوز هم تبلیغات هدفمند در وب‌سایت‌های متعلق به گوگل و شرکای آن نمایش داده می‌شوند. اما به خاطر داشته باشید که این مورد، راهکار رسمی گوگل است. اگر خواستار مسدود کردن همه‌ی تبلیغات هدفمند هستید، ادامه‌ی مقاله را دنبال کنید.

    نحوه‌ی کنترل تبلیغات نمایش داده شده به وسیله‌ی گوگل

    ابتدا به صفحه‌ی جدید تنظیمات تبلیغات گوگل مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. در بخش Your topics این صفحه می‌توانید علایق خود را به گوگل اطلاع دهید. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این فهرست به صورت محدود شده است. اگر هیچ موضوعی در این بخش وجود ندارد، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی “NEW TOPIC +”، موضوعات مختلفی را به فهرست اضافه کنید. همچنین در بخش Your Google profile این صفحه می‌توانید جنسیت و سن خود را به منظور دریافت تبلیغات بر اساس این معیارها تنظیم کنید.

    متوقف کردن تبلیغ گوگل

    اگر تمایلی به مشاهده‌ی تبلیغات هدفمند ندارید، به منظور غیرفعال کردن نمایش تبلیغات هدفمند در نتایج جستجوی گوگل و وب‌سایت‌هایی که متعلق به گوگل نیست، می‌توانید روی دکمه‌ی آبی رنگ واقع در بخش Ads Personalization کلیک کنید. با این کار، یک پنجره‌ی اخطار فرعی نمایان می‌شود که باید روی دکمه‌ی Turn Off کلیک کنید. سپس باید در پنجره‌ی فرعی Ads Personalization is now off ظاهر شده روی GOT IT کلیک کنید تا این گزینه در حالت Off قرار گیرد. این کار به این معنی است که تبلیغات نمایش داده شده همیشه مناسب شما نخواهد بود و نمی‌توانید تبلیغ کنندگان خاصی را مسدود کنید.

    متوقف کردن تبلیغ گوگل

    همچنین در پنجره‌ی یاد شده می‌توانستید با کلیک روی لینک VISIT ADCHOICES، جلوی نمایش تبلیغات شخصی گوگل در زمانی که از حساب کاربری خود خارج شده‌اید و دیگر شبکه‌های آنلاین تبلیغات را بگیرید. پس از کلیک روی لینک یاد شده، این صفحه به طور خودکار کوکی‌های موجود در مرورگر کاربر را بررسی کرده و براساس آن، وب‌سایت‌هایی را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از انتخاب وب‌سایت‌های مورد نظر باید روی Submit your choices کلیک کنید.

    متوقف کردن تبلیغ گوگل

    آیا مایل به متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات