مایکروسافت روی کامپیوتر شخصی ماژولار کار می‌کند

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد تولید محصولات ماژولار که امکان سفارشی‌سازی سخت‌افزاری را برای کاربران فراهم می‌کند، با استقبال خوبی روبرو شده است. گفته می‌شود مایکروسافت نیز روی کامپیوتر شخصی ماژولار کار می‌کند.
تبلیغات

شاید مهمترین محصول ماژولار را باید گوشی‌هوشمند گوگل بدانیم که تحت عنوان پروژه‌ی آرا (Project Ara) شناخته می‌شود. حالا به نظر می‌رسد کمپانی‌های دیگری چون مایکروسافت به تولید یک محصول ماژولار علاقمند شده‌اند. امروز خبری منتشر شده که از احتمال معرفی یک کامپیوتر شخصی ماژولار توسط ردموندی‌ها خبر می‌دهد.

طی سال‌های گذشته مایکروسافت محصولات و سرویس‌های جذابی را معرفی کرده است. هولولنز و سرفیس‌بوک را می‌توان جالب‌ترین محصولات معرفی شده توسط ردموندی‌ها دانست. با این وجود به نظر می‌رسد مایکروسافت همچنان عطش زیادی برای شگفتی‌های جدید دارد و در حالی که خبر از معرفی سرفیس‌‌فون به گوش می‌رسد، حالا گفته می‌شود این کمپانی روی یک کامپیوتر شخصی ماژولار نیز کار می‌کند.

این غول نرم‌افزاری پتنت یک کامپیوتر شخصی ماژولار را به نام خود ثبت کرده که به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی سیستم مورد نظرشان را سفارشی‌سازی کنند. در این پتنت می‌بینیم که امکان تعویض باتری، پردازنده، کارت گرافیک، حافظه‌ی رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حتی اسپیکرها برای کاربر فراهم شده است.

به نظر می‌رسد تیم طراحی صنعتی دستگاه‌های سرفیس و لوازم جانبی مایکروسافت عهده‌دار این پروژه شده است. البته در حال حاضر اطلاعات زیادی از این کامپیوتر ماژولار در دست نیست؛ ولی این طرح در نوع خود می‌تواند جذاب باشد.

نظر شما درباره‌ی پتنت جدید مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات