این موتور آینده‌نگرانه از دل فیلم‌های علمی‌تخیلی بیرون آمده است

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موتورسیکلت برقی ورج ts ultra سبز رنگ در اتاق
شرکت فنلاندی Verge Motorcycles موتورسیکلتی برقی با طراحی نوآورانه و سیستم ایمنی جدید تولید کرده است.
تبلیغات

شرکت فنلاندی Verge Motorcycles قصد دارد موتورسیکلت برقی TS Ultra را در نمایشگاه CES 2024 به‌نمایش بگذارد. این شرکت ادعا کرده است که محصول یادشده پیشرفته‌ترین سیستم ایمنی را ارائه خواهد داد.

Verge TS Ultra موتورسیکلت الکتریکی با طراحی آینده‌نگرانه، توان ۲۰۱ اسب‌بخار و گشتاور حدود ۱٬۲۰۰ نیوتن‌متر است.

مدیرعامل شرکت Verge Motorcycles می‌گوید: «هنگامی‌که در سال ۲۰۱۸ اولین موتورسیکلت برقی را طراحی کردیم، مدل‌های بسیار کمی از این دستگاه‌ها در بازار وجود داشت که بیشتر آن‌ها فقط موتور الکتریکی را با موتور بنزینی و باتری را با مخزن بنزین جایگزین کرده بودند. فکر می‌کردیم که این نمی‌تواند طراحی بهینه باشد، زیرا وزن باتری‌ زیاد است و مرکز ثقل موتورسیکلت را افزایش می‌دهد که تجربه‌ی موتورسواری خوشایندی را به‌وجود نمی‌آورد.»

موتورسیکلت ts ultra ورج زرد رنگ که شخصی آن را در جاده می راند

مهندسان تصمیم گرفتند برای به‌حداقل‌رساندن مرکز ثقل موتورسیکلت،‌ باتری را در پایین شاسی قرار دهند و موتور الکتریکی را به داخل چرخ عقب منتقل کنند.

گذاشتن موتور در داخل چرخ، نوعی طراحی حلقه‌ی بدون محور است؛ یعنی وسط چرخ عقب خالی شده و دیگر از توپی و دیسک و پره‌های داخل چرخ خبری نیست. اگرچه این سیستم محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، طراحان معتقدند مزایای آن بر معایبش می‌چربد.

در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس، شرکت Verge Motorcycles سیستم دیداری موسم‌ به Starmatter Vision که در موتورسیکلت TS Ultra استفاده شده، رونمایی خواهد کرد که در آن، ۶ دوربین و دو رادار تمام جهات اطراف موتورسیکلت را برای شناسایی و پرهیز از موانع نگاه می‌کنند.

هشدارهای لازم ازطریق نمایشگرهایی که روی دسته فرمان و بالای مخزن نصب شده‌اند، به راننده داده می‌شوند.

موتورسیکلت ts ultra ورج رنگ یشمی نما از پایین

با استفاده از Unreal Engine، برای اولین‌بار نمای سه‌بعدی موتورسیکلت و محیط اطراف آن با وضوح چشمگیر روی نمایشگر عرضه خواهد شد. علاوه‌براین، امکان نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای این وسیله‌ی نقلیه وجود دارد.

ازآن‌جاکه نگاه‌کردن به نمایشگر پایین در حالت رانندگی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌تواند خطرساز باشد، موتورسیکلت TS ورج با سیستم‌های صوتی داخل کلاه کاسکت ارتباط برقرار خواهد کرد.

موتورسیکلت TS Ultra با حسگرها و برد ۳۷۳ کیلومتر در هر شارژ کامل باتری، با قیمت ۴۴٬۹۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

گزینه‌های اقتصادی‌تر موتورسیکلت ورج، شامل مدل TS Pro با توان ۱۳۷ اسب‌بخار و برد ۳۴۷ کیلومتر و قیمت ۲۹٬۹۰۰ دلار یا مدل پایه‌ی TS با توان ۱۰۷ اسب‌بخار و برد ۲۴۸ کیلومتر و قیمت ۲۶٬۹۰۰ دلار بدون حسگر خواهد بود.

همه‌ی مدل‌های موتورسیکلت TS قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری دارند و به حسگرهای داخلی شامل GPS و شتاب‌سنج و ژیروسکوپ مجهز هستند؛ بنابراین، از سیستم‌های کنترل پایدار و کنترل گشتاور یکسان برخوردارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات