کنترلر Alienware Nyx با ظاهری شبیه کنترلر استیم و پلی‌استین ۵ و قابلیت‌های فراوان معرفی شد

سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کنترلر Alienware Nyx
مدل مفهومی کنترلر جدید دل موسوم‌ به Alienware Nyx با ویژگی‌های جذاب فراوان در CES 2023 رونمایی شد.
تبلیغات

دل سال گذشته مدل مفهومی Alienware Nyx را معرفی کرد. این محصول به‌عنوان سرور بازی بزرگ برای خانه عمل می‌کرد و به کاربران اجازه می‌داد بازی‌های کامپیوترهای شخصی را تقریباً روی هر نمایشگری اجرا کنند. این شرکت امسال در برگزاری CES 2023 کنترلر بی‌سیم جدیدی معرفی کرده است که می‌توان با آن درحالی‌که روی مبل دراز کشیده‌ایدU به‌راحتی از اجرای بازی‌های مدنظرتان لذت ببرید.

سال گذشته نیز Alienware مدل مفهومی کنسول دستی خود موسوم‌ به UFO را به‌نمایش گذاشت. این برند امسال کنترلر جدیدی به‌ نام Nyx را با ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید و قابل‌تنظیم رونمایی کرده است.

نمای جلویی دسته بازی Alienware Nyx شبیه ترکیبی از کنترلر استیم و کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵ است. استیک‌های آنالوگ این کنترلر در موقعیت‌ مشابه کنترلر کنسول سونی قرار دارند و پد لمسی نیز در جایگاه معمول پد کلیدهای جهتی قرار گرفته است. دکمه‌های استاندارد X ،‌B ،‌A ،‌Y و کلیدهای تریگر نیز در سمت‌چپ و راست لبه‌ی بالای آن تعبیه شده‌اند. در‌نهایت، لوگو Alienware در بخش مرکزی کنترلر به‌چشم می‌خورد که البته حسگر اثرانگشت نیز با آن یکپارچه شده است.

نمای  پشتی کنترلر Alienware Nyx
نمای پشتی کنترلر Alienware Nyx

ازنظر تئوری، می‌توان از کنترلر بازی Alienware Nyx برای ورود به بازی‌های خاص استفاده کنید یا فقط کتابخانه‌ی خود را با‌ آن بارگیری کنید. پشت کنترلر نیز دو دکمه‌ی Shift تعبیه شده است که می‌توان از‌ آن‌ها برای نقشه‌برداری مجدد همه‌ی دکمه‌های جلویی استفاده کرد و تعداد زیادی ورودی بالقوه را دراختیار گیمرها قرار خواهد داد.

به‌گزارش تامزهاردور،‌ کنترلر جدید Alienware از قابلیت‌های چندلمسی پیشرفته نیز پشتیبانی می‌کند که عملکردی شبیه Joy-Con‌های نینتندو سوئیچ و کنترلر DualSense پلی‌استیشن ۵ دارد. علاوه‌براین، محصول مذکور از تریگرهای تطبیقی شبیه کنترلر جدیدترین نسل کنسول سونی بهره می‌برد.

Alienware Nyx از قابلیت‌های دیگری مثل امکان تنظیم مقاومت استیک‌های آنالوگ هم بهره می‌برد که می‌توان آن‌ها را با موتور داخلی سفت کرد. این کنترلر یک‌ جفت چرخ اسکرول نیز دارد که به حرکت آسان‌تر در منوهای طولانی کمک می‌کند.

افزون‌براین، کنترلر جدید دل نورپردازی‌های زیبای RGB دارد که در سرتاسر این محصول استفاده شده‌اند. پشت دکمه‌ها و آرم Alienware نیز شاهد استفاده از این نورپردازی‌ها هستیم. گفتنی است این محصول ازطریق درگاه USB C شارژ می‌شود. ارگونومی Alienware Nyx به‌خصوص لبه‌های آن، کمی عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسد که البته این موضوع سلیقه‌ای است و احتمالاً بسیاری از کاربران از آن لذت خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات