سامسونگ از اولین نمایشگر OLED تاشو-کشویی جهان رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل OLED منعطف تاشو-کشویی سامسونگ
سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ اولین پنل OLED تاشو-کشویی جهان را برای دستگاه‌های آینده‌نگرانه‌ معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ یکی از پیشگامان نمایشگرهای OLED در جهان است و حالا در CES ۲۰۲۳ از جدیدترین محصول خود در این حوزه رونمایی کرده است. این نمایشگر که پنل OLED هیبریدی فلکس نام دارد برای دستگاه‌های آینده‌نگرانه ازجمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایی طراحی شده است که می‌توان آن‌ها را تا کرد یا به‌صورت کشویی به دستگاهی با ابعاد کوچک‌تر تبدیل کرد. این پنل امکان تا شدن از یک‌طرف را دارد و ازطرف دیگر به‌طور کشویی بیرون می‌آید.

پنل OLED منعطف تاشو-کشویی سامسونگ

به گزارش سم‌موبایل، صفحه‌نمایش ۱۰٫۵ اینچی OLED Hybrid Flex سامسونگ از نسبت تصویر ۴:۳ بهره می‌برد که ابعاد آن درحالت باز به ۱۲٫۴ اینچ با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ افزایش خواهد یافت. هنگامی‌که این پنل کاملاً باز شده باشد می‌توان از آن برای تماشای ویدیو بهره گرفت. این نمایشگر همچنین رنگ مشکی را با عمق بسیار زیاد نشان می‌دهد و علاوه‌براین زاویه‌ی دید و روشنایی بسیار خوبی دارد.

پنل OLED سامسونگ Slidable Flex Duet

سامسونگ دیسپلی دو پنل OLED دیگر را نیز به‌نمایش گذاشته است که می‌توان آن‌ها را به‌صورت کشویی باز کرد. Flex Slidable Solo یک پنل ۱۴ اینچی OLED است که با بازکردن آن از یک‌طرف می‌توان ابعادش را به ۱۷٫۳ اینچ افزایش داد. Flex Slidable Duet نیز پنل OLED جدیدی است که از دوطرف گسترش می‌یابد و ابعاد ۱۴ اینچی آن درحالت باز به ۱۷٫۳ اینچ افزایش خواهد یافت. این پنل‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲ و در رویداد Innovation 2022 اینتل به‌نمایش درآمدند، اما اولین حضور خود را در CES 2023 تجربه می‌کنند.

پنل‌های OLED جدید سامسونگ امکان ساخت دستگاه‌هایی با فرم‌فکتور کوچک و پیشرفته را فراهم می‌کنند؛ محصولاتی که با وجود ابعاد کوچک، می‌توانند نمایشگرهای بزرگی را درخود جا دهند. البته انتظار نداریم این نوع محصولات به‌زودی روانه‌ی بازار شوند. طبق شایعات اخیر، سامسونگ MX درحال ساخت تبلت است که می‌توان آن را دو بار تا کرد تا ابعاد آن درحالت تاشو به‌میزان درخورتوجهی کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات