فر هوشمند سامسونگ با دوربین داخلی و توانایی تشخیص نوع غذا رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فر هوشمند سامسونگ Samsung Bespoke AI Oven در داخل آشپزخانه
جدیدترین فر سامسونگ با بهره‌گیری از هوش مصنوعی نوع غذا را تشخیص می‌دهد و مدت‌زمان و دمای موردنیاز برای پخت‌و‌پز را به‌صورت پیش‌فرض تنظیم می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 فر جدیدی به نام Samsung Bespoke AI Oven معرفی کرده است که به‌صورت خودکار نوع غذا را تشخیص می‌دهد و دما، زمان و حالت مناسب پخت‌و‌پز را به کاربر توصیه می‌کند. یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز فر هوشمند سامسونگ، تشخیص سوختگی غذا است. مدل‌هایی از این فر که در اتحادیه‌ی اروپا عرضه می‌شوند، قبل از سوختن غذا به کاربر هشدار می‌دهند.

فر هوشمند سامسونگ دوربینی داخلی برای پخش زنده‌ی ویدیو از مراحل پخت غذا دارد

بر اساس گزارش ورج، فر سامسونگ که درون دیوار قرار می‌گیرد از طریق دوربین داخلی‌اش می‌تواند «۸۰ نوع غذا و مواد اولیه‌ی مختلف» را تشخیص دهد. در صورت تمایل می‌توانید از نمایشگر لمسی هفت اینچ برای تغییر تنظیمات پخت‌و‌پز و بررسی وضعیت غذا استفاده کنید. سامسونگ می‌گوید مدل اروپایی Bespoke AI Oven تا ۱۰۶ نوع غذا را تشخیص می‌دهد.

دوربین داخلی فر سامسونگ صرفا برای سیستم هوش مصنوعی کاربرد ندارد. سامسونگ می‌گوید می‌توانید از نمای داخلی فر به هنگام پخت‌و‌پز ویدیوی زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید. این قابلیت مخصوص تولیدکنندگان محتوا و آشپزهای حرفه‌ای است. دوربین داخلی می‌تواند در مراحل مختلف پخت از غذا عکس بگیرد. همچنین می‌توانید از دوربین برای بررسی وضعیت پخت غذا استفاده کنید.

درِ فر سامسونگ دسته ندارد و از مکانیزم فشاری استفاده می‌کند. Bespoke AI Oven دارای چندین حالت پخت‌و‌پز شامل سرخ‌کن بدون روغن، بخارپز و ناحیه‌های دوگانه‌ی دمایی است. سامسونگ می‌گوید که می‌توان فر را به وای‌فای وصل کرد تا از طریق پلتفرم SmartThings Cooking انجام کارهایی مثل تعیین تایمر، گرم کردن فر پیش از آغاز پخت غذا و مشاهده‌ی ویدیوی زنده‌ی دوربین امکان‌پذیر شود.

فر هوشمند سامسونگ در فصل سوم سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار آمریکا و اروپا می‌شود. فعلا قیمت این محصول اعلام نشده است.

Bespoke AI Oven اولین فر دنیا با توانایی تشخیص نوع غذا نیست. پیش‌تر June Oven را با چنین قابلیتی دیده بودیم. شرکت‌های دیگری مثل بوش نیز روی فر هوشمند کار می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات