لپ‌تاپ‌های یوگا 9i، 7i و 6 لنوو با طراحی به‌روز و زیبا معرفی شدند

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لنوو در CES ۲۰۲۲ رسماً از لپ‌تاپ‌های جدید سری یوگا موسوم به یوگا 9i، 7i و یوگا ۶ رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها از طراحی زیبا و جدید بهره می‌برد و لنوو از جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل در مدل پرچم‌دار این سری محصولات خود استفاده کرده است.
تبلیغات

لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۲ مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های یوگا را با طراحی چشم‌گیر و ظاهری کاملاً جدید معرفی کرد. این محصولات در‌ واقع به‌مناسبت دهمین سالگرد تولد سری یوگا تولید شده‌اند. لپ‌تاپ‌های جدید یوگا لنوو از طراحی گرد، صفحه‌کلید جدید و ردیفی از کلید‌های عملکرد اختصاصی بهره می‌برند. این محصولات در‌ واقع مهم‌ترین بازطراحی محصولات لنوو در سال‌های اخیر بوده و هر مدل در این سری از لپ‌تاپ‌ها، پیشرفت‌های خاص خود را دریافت کرده است.

لپ‌تاپ یوگا 9i

لنوو یوگا 9i

به گزارش دیجیتال ترندز، Yoga 9i پرچم‌دار این سری از لپ‌تاپ‌های لنوو است و نسل هفتم این محصول به‌روزرسانی مهمی دریافت کرده است. این دستگاه از طراحی جدیدی بهره می‌برد که تغییرات آن بیشتر در لبه‌های نمایشگر و شاسی آن به‌ چشم می‌خورد. یوگا 9i در دو رنگ خاکستری و رنگ موسوم به Oatmeal روانه‌ی بازار خواهد شد.

یوگا 9i علاوه‌بر بهره گرفتن از سبک طراحی جدید، از نمایشگر تقریباً بدون حاشیه نیز بهره می‌برد. صفحه‌کلید لبه‌به‌لبه جدید این محصول شامل یک ردیف کلید عملکردی است و حسگر اثرانگشت نیز در پایین آن تعبیه شده است. نمایشگر این دستگاه از نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد و همان‌طور که اشاره شد، حاشیه‌های اطراف آن واقعاً کم است. علاوه‌ بر‌ این، تاچ پد این محصول نسبت به مدل‌های قبل ۴۵ درصد بزرگ‌تر شده است.

یوگا 9i از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل، رم DDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 بهره می‌برد. لنوو اولین سیستم صوتی طراحی شده توسط Bowers & Wilkins را در این لپ‌تاپ مورد استفاده قرار داده است. این سیستم از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و در نوار صوتی آن با چرخش ۳۶۰ درجه ادغام شده است تا بهترین صدای ممکن را تولید کند.

خریداران می‌توانند Yoga 9i را در مدل ۱۴ اینچی IPS با وضوح Full HD پلاس (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) و نسبت تصویری ۱۶ به ۱۰، مدل اولد 2.8K (معادل ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) و مدل 4K OLED (۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) خریداری کنند. این لپ‌تاپ از دو درگاه یواس‌بی سی با تاندربولت ۴، یک درگاه یواس‌بی سی ۳٫۲، یک درگاه یواس‌بی A نسخه ۳٫۲ و همچنین وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ بهره می‌برد. در نهایت لنوو از وب‌کم جدید ‌Full HD در این محصول استفاده کرده که وضوح بیشتری در ثبت ویدئو و تشخیص چهره دارد.

یوگا 9i در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ با قیمت اولیه‌ی ۱۳۹۹ دلار در‌ دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

لپ‌تاپ یوگا 7i

لنوو یوگا 7i

Yoga 7i مدل میان‌رده‌ی لپ‌تاپ‌های جدید این سری محسوب می‌شود و در دو مدل ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ عرضه خواهد شد. این محصول همچنین از صفحه‌کلید و سبک طراحی جدید بهره می‌برد. مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ از صفحه‌کلید عددی نیز بهره می‌برد. این لپ‌تاپ در دو رنگ خاکستری و آبی روانه‌‌ی بازار خواهد شد و مثل مدل یوگا 9i به تاچ‌پد بزرگ‌تر مجهز شده است.

یوگا 7i از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل، رم DDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe 5 بهره می‌برد. مدل ۱۶ اینچی این محصول به دو درگاه یواس‌بی سی با تاندربولت ۴، یک درگاه HDMI و دو درگاه یواس‌بی A مجهز شده است. این لپ‌تاپ همچنین از وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ پشتیبانی می‌کند. مثل مدل 9i، این مدل نیز اکنون به وب‌کم Full HD جدید لنوو و مادون قرمز مجهز شده که به تشخیص چهره کمک می‌کند.

مدل ۱۶ اینچی یوگا 7i از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ با قیمت ۸۹۹ دلار در‌ دسترس قرار خواهد گرفت در حالی‌که مدل ۱۴ اینچی این محصول در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ با قیمت پایه‌ی ۹۴۹ دلار عرضه خواهد شد. قلم اکتیو لنوو بسته به پیکربندی موردنظر کاربر، در جعبه‌ی این محصول ارائه خواهد شد یا کاربر می‌تواند آن را به‌طور اختیاری خریداری کند.

لپ‌تاپ یوگا ۶

لنوو یوگا ۶

Yoga 6 کوچک‌ترین و رده‌پایین‌ترین مدل این سری از لپ‌تاپ‌های جدید لنوو است که تمرکز زیادی روی پایداری دارد. بدنه‌ی این محصول ۵۰ درصد از پلاستیک یا آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و مواد مورد استفاده برای بسته‌بندی آن نیز با احتیاط انتخاب شده است. یوگا ۶ نیز مثل دو محصول قبلی از طراحی جدید بهره می‌برد.

لپ‌تاپ یوگا ۶ لنوو از تراشه‌ی AMD Ryzen 5 یا Ryzen 7 بهره می‌برد. این دستگاه همچنین به رم DDR4 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe 3 مجهز است صفحه‌نمایش این محصول ۱۳.۳ اینچی بوده و وضوح آن Full HD پلاس است. این نمایشگر از نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد. از نظر قابلیت‌های ارتباطی، این لپ‌تاپ از وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲، دو درگاه یواس‌بی سی، یک درگاه HDMI و دو درگاه یواس‌بی A بهره می‌برد. یوگا ۶ نیز مثل دو مدل قبل به وب‌کم جدید Full HD لنوو مجهز شده و برای تشخیص چهره از مادون قرمز نیز پشتیبانی می‌کند.

یوگا ۶ از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ با قیمت اولیه‌ی ۷۴۹ دلار در‌ دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات