لپ‌تاپ تاشو ZenBook 17 Fold ایسوس معرفی شد

جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس در جریان برگزاری رویداد CES ۲۰۲۲ از لپ‌تاپ تاشو جدید خود موسوم به Zenbook 7 Fold رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر ۱۷ اینچی و پردانده‌های جدید اینتل بهره می‌برد.
تبلیغات

چند سال قبل، سالن‌های CES مملؤ از نمونه‌های اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو بود. اکنون گوشی‌های تاشو همه‌جا حضور دارند. در CES ۲۰۲۲ تمرکز روی لپ‌تاپ‌های تاشو معطوف شده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، ذن‌بوک ۱۷ فولد ایسوس از نظر فنی اولین دستگاه تاشو در نوع خود نیست، اما اولین دستگاهی محسوب می‌شود که واقعاً در بازار لپ‌تاپ‌های تاشو خودی نشان داده است. براساس‌ اعلام کارشناس وب‌سایت دیجیتال‌ ترندز که شانس کار کردن با Zenbook 17 Fold را داشته، این محصول در تئوری بسیار عالی است.

دومین لپ تاپ تاشو

CES ۲۰۲۲، سال لپ‌تاپ‌های تاشو بود، اما با شروع ماه مارس، بسیاری از شرکت‌ها حضور خود را در این رویداد لغو کردند. لنوو با تینک‌پد X1 فولد جلو رفت اما استفاده از آن چندان جالب به‌نظر نمی‌رسید و از عملکرد دستگاه یادشده نیز خیلی راضی نبود.

zenbook 17 fold ایسوس

ایسوس ذن‌بوک ۱۷ فولد، دومین لپ‌تاپ تاشو موجود در بازار است و ظاهراً از اشتباهات دو سال پیش دستگاه‌های تاشو درس گرفته است. اول اینکه این محصول ابعاد بزرگی دارد و با نمایشگر ۱۷ اینچی عرضه خواهد شد، و دوم اینکه ابعاد کلی آن در حالت تا شده، درحد یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی است. علاوه‌براین انتظار می‌رود این محصول از نظر قدرت پردازشی نیز بهتر عمل کند. به گفته‌ی ایسوس این دستگاه به یکی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل مجهز شده است. اگرچه این شرکت نامی از تراشه‌ی مورد استفاده در لپ‌تاپ تاشو مورد بحث نبرده، اما گفته می‌شود این محصول از پردازنده‌ی نسل دوازدهم اینتل بهره می‌برد.

البته نکات منفی نیز در مورد ذن‌بوک ۱۷ فولد ایسوس وجود دارد. به‌نظر می‌رسد یک لایه‌ی پلاستیکی روی نمایشگر پوشانده شده و برای بستن آن به هر دو دست خود نیاز خواهید داشت. علاوه‌براین، وسط صفحه‌نمایش، موج تاشدگی به‌خوبی دیده می‌شود. ایسوس اعلام کرده که تا زمان عرضه‌ی این محصول به بازار، مشکل تاشدگی وسط نمایشگر آن را رفع خواهد کرد. مشکل دیگر این دستگاه وزن نسبتا زیاد و ابعاد بزرگ آن است. این لپ‌تاپ از نظر طول و عرض خیلی بزرگ نیست اما ضخامت بالایی دارد. در‌ واقع می‌توان گفت ضخامت این محصول به‌اندازه‌ی ضخامت دو نوت‌بوک ۱۳ اینچی است که روی هم قرار داده شده‌اند و تقریباً به اندازه‌ی همان دو نوت‌بوک وزن دارد.

بیشتر وزن ذن‌بوک ۱۷ فولد مربوط به بدنه‌ی اصلی آن است و صفحه‌کلید آن وزن زیادی ندارد. البته برای استفاده از کیبورد این لپ‌تاپ باید آن را جداگانه شارژ کنید و بنابراین در صورتی که بخواهید لپ‌تاپ تاشو مورد اشاره را شارژ کنید، به دو کابل نیاز خواهید داشت.

فراتر از تاشو

قابلیت تا شدن یک ویژگی جالب و کاربردی به‌نظر می‌رسد، اما Zenbook 17 Fold هنوز هم لپ‌تاپی است که به چیزی بیش از نمایشگر تاشو نیاز دارد. صفحه‌نمایش این دستگاه از وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ بهره می‌برد. علاوه‌براین نرخ پاسخ‌گویی این نمایشگر ۰٫۲ میلی‌ثانیه بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و گواهی VESA DisplayHDR 500 True Black نیز پشتیبانی می‌کند.

zenbook 17 fold ایسوس

صفحه‌نمایش Zenbook 17 Fold رنگ‌های زنده‌ای نمایش می‌دهد به‌خصوص هنگامی که در حالت لپ‌تاپ معمولی از آن استفاده کنید. وقتی صفحه‌کلید دستگاه خاموش است، نمایشگر این محصول آنقدر صاف نیست که بتوان کیفیت آن را به‌درستی درک کرد. این نمایشگر رنگ‌ها و کنتراست عمیقی ارائه می‌دهد.

کیبورد جداشدنی ذن‌بوک ۱۷ فولد کمی شوکه‌کننده است. ایسوس از همان صفحه‌کلید ErgoSense که در سایر لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ذن‌بوک به‌کار گرفته در این محصول نیز استفاده کرده است. این کیبورد برای بسیاری افراد یکی از بهترین صفحه‌کلید‌های قابل‌حمل محسوب می‌شود.

آینده

zenbook 17 fold ایسوس

Zenbook 17 Fold بیشتر شبیه نمونه‌ی اولیه‌ است تا یک دستگاه نهایی؛ لنوو با تینک‌پد X1 فولد یک گام به معرفی لپ‌تاپ تاشو کاربردی نزدیک شد اما این محصول نیز همه‌ی مواردی را که کاربران از این نوع دستگاه‌ها انتظار دارند، برآورده نکرد. ایسوس در زمان عرضه‌ی لپ‌تاپ تاشو جدیدش، بسیاری از مشکلات آن را رفع خواهد کرد، اما باز‌ هم انتظار نمی‌رود ذن‌بوک ۱۷ فولد، فرم نهایی از لپ‌تاپ‌های تاشوی مورد انتظار کاربران باشد.

ایسوس وعده داده نسخه‌‌ی نهایی این لپ‌تاپ تاشو مشکل خاصی نخواهد داشت، با ‌این‌ حال، نمی‌توان تصور کرد که همه‌ی نکات منفی در مورد این دستگاه رفع شود. البته اینکه ایسوس تلاش می‌کند تا محصولی باکیفیت‌تر روانه‌ی بازار کند، نشانه‌ی امیدوارکننده‌ای برای آینده و گامی ضروری و روبه‌جلو برای حرکت لپ‌تاپ‌های تاشو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات