ایسوس اولین مانیتور اولد ۴۲ اینچی 4K گیمینگ دنیا را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه CES ۲۰۲۲، ایسوس دو نمایشگر جدید معرفی کرد که یکی از آن‌ها اولین نمایشگر ۴۲ اینچی 4K اولد جهان است.
تبلیغات

ایسوس در CES ۲۰۲۲ دو نمایشگر گیمینگ اولد جدید رونمایی کرد؛ از‌جمله اولین نمایشگر ۴۲ اینچی 4K OLED جهان. ممکن است نمایشگرهای جدید با وضوح و نرخ نوسازی چشمگیر حوزه گیمینگ را هدف قرار داده باشند؛ اما ایسوس می‌گوید به‌لطف پنل اولد، آن‌ها رنگ و کنتراست عالی نیز ارائه می‌دهند.

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، نمایشگرهای جدید ایسوس PG48UQ و PG42UQ نام دارند. قبلا نمایشگرهای اولد ۴۸ اینچی، از‌جمله Aorus FO48U گیگابایت و C1 ال‌جی را دیده‌ بودیم؛ اما هرگز نمایشگر ۴۲ اینچی با این ویژگی‌ها وجود نداشت. درست است که ۴۲ اینچ هنوز‌هم برای برخی تنظیمات کمی بزرگ است، می‌تواند بسیار بهتر از نمایشگرهای ۴۸ اینچی باشد که سال گذشته معرفی شدند.

هر دو نمایشگر گیمینگ ایسوس در رده‌ی پریمیوم دسته‌بندی می‌شوند و مشخصاتشان چنین موضوعی را گواهی می‌دهد. آن‌ها با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و زمان پاسخ‌گویی ۰٫۱ میلی‌ثانیه عرضه می‌شوند. اگرچه نمایشگرهای جدید این شرکت از HDR10 پشتیبانی می‌کنند و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ را ارائه می‌دهند، در‌حال‌حاضر گواهی VESA DisplayHDR را دریافت نکرده‌اند.

مانیتور ROG Swift PG42UQ

یکی از ویژگی‌های جذاب نمایشگرهای جدید ایسوس «دقت رنگ‌» آن‌ها است. این پنل‌ها ۹۸ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند و ایسوس می‌گوید آن‌ها در کارخانه برای دستیابی به مقادیر Delta-E کمتر از ۲ کالیبره شده‌اند. این نمایشگرها به‌دلیل داشتن چنین قدرتی در نمایش تصاویر، می‌توانند برای ویرایش عکس و فیلم عالی باشند.

علاوه‌بر DisplayPort 1.4، رزولوشن و نرخ نوسازی درخورتوجه نمایشگرهای جدید ایسوس با یک جفت پورت HDMI 2.1 فعال می‌شوند که از پهنای باند کامل استاندارد ۴۸ گیگابیت‌بر‌ثانیه و نرخ نوسازی متغیر و حالت خودکار کم‌تأخیر برای گیمرهای کنسول پشتیبانی می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد مدل ۴۲ اینچی، نمایشگری عالی برای بازی با رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها باشد. ایسوس هنوز جزئیاتی از قیمت و فروش این نمایشگرها فاش نشده است و تنها انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ عرضه شوند.

همراه با نمایشگرهای جدید، ایسوس مجموعه‌ای از لوازم جانبی را معرفی کرد که در سال ۲۰۲۲ به خط‌تولید ROG می‌پیوندند. این محصولات ماوس و کیبورد و هدست‌های جذاب و قدرتمندی را شامل می‌شوند که در زمان معرفی، توجه بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات