روترهای ROG ایسوس با استایلی تهاجمی برای کنار زدن رقبا آمده‌اند

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس ROG یک روتر گیمینگ فوق سریع Wi-Fi 6E را به خط تولید خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

ایسوس همچنان به اصلاح روترهای قدرتمند ROG Rapture خود با معرفی نه یک، بلکه دو محصول جدید در CES ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد. این کیت‌های جذاب دارای استایل‌های بسیار تهاجمی هستند که قدرتشان را به رخ رقبا می‌کشاند.

به گزارش Pcworld، مهم‌ترین آن‌ها Wi-Fi 6E چهاربانده‌ی Asus ROG Rapture GT-AXE16000 است. این روتر جدید از بسیاری جهات شبیه Rapture GT-AXE11000 سال گذشته است. دستگاه مذکور حداکثر سرعت ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه در هر یک از باندهای ۵ و ۶ گیگاهرتزی و ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه در باند ۲٫۴ گیگاهرتز خود ارائه می‌دهد، اما اکنون باند دوم ۴٫۸ گیگاهرتز بر ثانیه‌ای به آن اضافه شده که نیاز به انتخاب بین حفظ باند دوم ۵ گیگاهرتزی یا مبادله‌ی آن با باند ۶ گیگاهرتزی را حذف می‌کند. این بخش جدید باعث می‌شود روتر ایسوس در مجموع ۱۶ گیگابیت بر ثانیه توان عملیاتی ترکیبی نظری (سرعتی که هرگز در استفاده‌ی عملی نخواهید دید، اما همچنان نشان‌دهنده‌ی روتر بسیار سریع است) ارائه دهد. با توجه به سابقه ایسوس، این احتمال وجود دارد که هر سه باند قادر به ارائه‌ی پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتز باشند، بنابراین احتمالاً شاهد توان بالقوه‌ی بسیار بالای Rapture GT-AXE16000 خواهیم بود.

از نظر فیزیکی، روتر جدید ایسوس شباهت بسیاری به GT-AXE11000 اصلی دارد؛ هنوز هم دستگاهی مربعی با ظاهری صنعتی و درشت می‌بینیم. اما اکنون پنل شفافی روی آرم چشم ROG قرار گرفته که باعث می‌شود کمی ظریف‌تر به نظر برسد. همچنین هنوز هم چراغ‌های RGB در آن تعبیه شده‌اند، اما دیگر زیر لوگو نمی‌درخشند و مکان آن‌ها تغییر کرده است. به نظر می‌رسد آنتن‌ها نیز کمی بزرگ‌ترند و علاوه‌بر هشت مورد خارجی، چهار آنتن داخلی نیز وجود خواهد داشت.

روتر Asus ROG Rapture GT-AXE16000

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های بزرگ Asus ROG Rapture GT-AXE16000 را می‌توان در پورت‌های شبکه اترنت لن دوگانه ۱۰ گیگابیت بر ثانیه RJ45 یافت. آن‌ها لزوماً کاری برای بهبود عملکرد بازی انجام نمی‌دهند، اما اتصالات درون شبکه‌ای شما را در هر کجا که دستگاه‌های مجهز به‌درستی متصل هستند، سرعت می‌بخشند و انتقال فایل‌ها را نیز بسیار سریع می‌سازند. در همین حال، در روتر یک پورت WAN با سرعت ۲٫۵ گیگابیت در ثانیه تعبیه شده که فضای زیادی برای اتصال ISP دراختیار شما قرار می‌دهد. چهار پورت لن نیز گزینه‌های موجود برای اترنت را کامل می‌کنند. خیلی خوب است که سرانجام شرکت‌های روتر مصرف‌کننده تصمیم گرفته‌اند چند پورت جدید به محصولات خود اضافه کنند.

همچنین روتر جدید ایسوس دارای دو درگاه USB-A خواهد بود که یکی USB 3.2 نسل اول و دیگری USB 2.0 است. جالب این است که هر دو پورت USB در GT-AXE11000 قدیمی‌تر، USB 3.2 بودند. در نهایت باید اشاره کرد درون Asus ROG Rapture GT-AXE16000 پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته‌ای‌ ۲ گیگاهرتزی وجود دارد که با رم یک گیگابایتی DDR4 همراهی می‌شود.

علاوه‌براین، ایسوس از نسخه‌ی به‌روز شده‌ی Wi-Fi 6 GT-AX11000 خبر داده که این بار ROG Rapture GT-AX11000 Pro نام دارد. مدل جدید تقریباً از همه‌ی جهات با نسخه قبلی شباهت دارد، اما اکنون به آن باند چهارم ۶ گیگاهرتزی، چهار آنتن داخلی و پنل شیشه‌ای اضافه شده است. در حال حاضر، Rapture GT-AX11000 Pro به دلیل داشتن دو پورت لن ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای و CPU سریع‌تر، نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته؛ زیرا نسخه‌ی اصلی دارای پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتزی بود و به جای DDR3 از رم یک گیگابایتی DDR4 SDRAM استفاده می‌کرد.

GT-AX11000 Pro و GT-AXE16000 هر دو از فناوری AiMesh پشتیبانی می‌کنند. همچنین روتر دومی می‌تواند از باند ۶ گیگاهرتزی خود برای بک‌هال اختصاصی بی‌سیم با سایر روترهای ایسوس AiMesh Wi-Fi 6E استفاده کند. ایسوس انتظار دارد ROG Rapture GT-AXE16000 ابتدا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ با قیمت ۶۴۹ دلار عرضه شود، در حالی‌که ROG Rapture GT-AX11000 Pro برای سه‌ماهه‌ی دوم با قیمت ۳۹۹ دلار برنامه‌ریزی شده است. این قیمت‌ها به ترتیب ۱۰۰ دلار بیشتر و ۵۰ دلار کمتر از مدل‌های قبلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات