مانیتور گیمینگ Predator CG48 اولد 4K ایسر؛ با ابعادی در حد تلویزیون

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ایسر در CES ۲۰۲۲ مانیتورهای گیمینگ جدیدی رونمایی کرده است که ابعاد مشابه تلویزیون‌ها دارند!
تبلیغات

ایسر از سه مانیتور جدید سری Predator به‌‌ مانیتور Predator CG48، Predator X32 و X32 FP رسماً رونمایی کرد. X32 جایزه‌ی نوآوری CES را در بخش «لوازم جانبی رایانه» دریافت کرده است. این در حالی است که گفته شده X32 FP سریع‌ترین مانیتور 4K حال حاضر جهان است، اگرچه ممکن است مانتیور گیمینگ دیگری که در CES معرفی شده، از این محصول پیشی گرفته باشد.

مانیتور گیمینگ Predator CG48

مانیتور predator cg48

به گزارش دیجیتال ترندز، Predator CG48 احتمالاً برای افرادی که به‌دنبال مانیتورهای گیمینگ بزرگ در حد ابعاد تلویزیون هستند، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. این محصول از نمایشگر ۴۸ اینچی 4K بهره می‌برد و از نرخ نوسازی ۱۳۸ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین طیف وسیعی از درگاه‌های ارتباطی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

CG48 در واقع مدل جدید مانیتور گیمینگ قبلی ایسر موسوم به Predator CG7 است؛ مانیتوری که در ابعاد ۴۲٫۵ اینچ 4K و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز روانه‌ی بازار شده بود. مدل جدید از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد که باعث شده شباهت بیشتری به تلویزیون‌های معمولی داشته باشد.

مانیتور گیمینگ CG48 از درگاه HDMI 2.1 و دیسپلی‌پورت ۱٫۴ پشتیبانی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول را روی آن اجرا کنید. این نمایشگر همچنین چهار درگاه یواس‌بی ۳٫۲ و یک درگاه یواس‌بی سی را دردسترس کاربر قرار می‌دهد.

Predator CG48 از فناوری فری‌سینک پریمیوم پرو AMD نیز پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که برای اطمینان از تجربه‌ی بازی با نرخ نوسازی متغییر (VRR) طراحی شده که مشکلات لگ‌ زدن، تصاویر غیر روان و مواردی از این دست را به حداقل می‌رساند.

CG48 از نسبت کنتراست ۱۳۵۰۰۰:۱ بهره می‌برد و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول ۹۸ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. ایسر اعلام کرده که نمایشگرهای اولد امکان خاموش کردن تک‌تک پیکسل‌ها را دارند و به‌ همین دلیل امکان ایجاد رنگ مشکی واقعی روی آن‌ها فراهم است. از سوی دیگر، پنل‌های OLED به‌دلیل بی‌نیازی از نور پس‌زمینه، در مجموع بهینه‌ترند.

با این‌ حال ایسر مسیر متفاوتی را در بخش نمایشگرها طی کرده است. CG48 برخلاف اکثر پنل‌های اولد که از پوشش براق بهره می‌برند، به پوشش مات مجهز است. البته کیفیت تصاویر در این نمایشگر همچنان عالی است اما به یک نمایشگر اولد براق نمی‌رسد. البته مات بودن صفحه‌ی این نمایشگر به کاهش بازتاب نور روی آن کمک زیادی می‌کند.

جای تعجب نیست مانیتور گیمینگی که ابعادی در حد تلویزیون دارد با قیمت بالایی روانه‌ی بازار شود. Predator CH48 ایسر در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ با قیمت ۲۴۹۹ دلار در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. این سه مانیتور جدید در سه‌ماهه‌ی سوم در مناطق دیگر از جمله اروپا نیز عرضه خواهند شد.

مانیتورهای گیمینگ Predator X32 و X32 FP

مانیتور X32 ایسر

ایسر در کنار CG48 از مانیتور بازی Predator X32 و X32 FP نیز رونمایی کرد. مدل X32 از نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز بهره می‌برد در حالی‌که مدل FP با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز عرضه خواهد شد.

Predator X32 و X32 FP هر دو از پنل ۳۲ اینچی بهره می‌برند. وضوح این دو مانیتور بازی ایسر UHD (معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) است و با گواهی VESA DisplayHDR 1000 عرضه می‌شوند. این پنل‌های OPS از نوردهی محلی مینی‌ LED منطقه‌ای، دقت رنگ دلتا E<2 و ۹۹ درصد پوشش طیف رنگی AdobeRGB بهره می‌برند. ایسر اعلام کرده این قابلیت‌ها باعث شده دو مانیتور جدید این شرکت تصاویر بصری بسیار شفاف و باکیفیت نمایش دهند.

Predator X32 به‌طور خاص از فناوری انویدیا جی‌سینک پشتیبانی می‌کند و نرخ تأخیر بسیار کمی دارد تا کاربران بتوانند تجربه‌ی خوبی از بازی روی آن داشته باشند. X32 همچنین از فناوری انویدیا ریفلکس بهره می‌برد؛ قابلیتی که از جی‌سینک، پردازنده‌ی گرافیکی و فناوری‌های نرم‌افزاری مختلف بهره می‌برد تا نرخ تأخیر را در بازی‌های آنلاین کاهش دهد و درنتیجه،، بازیکنان می‌توانند با سرعت بیشتری واکنش نشان داده و دقت آن‌ها نیز در بازی افزایش خواهد یافت.

مانیتور x32 fp ایسر

Predator X32 FP از یک درگاه HDMI 2.1 بهره می‌برد که امکان اجرای بازی‌های 4K از روی رایانه‌های شخصی و کنسول را ممکن ساخته است. این مانیتور از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و نرخ تأخیر پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه بهره می‌برد که این ویژگی‌ها باعث شده ایسر اعلام کند این مدل سریع‌ترین مانیتور 4K موجود حال‌ حاضر است. البته سامسونگ قبلاً با معرفی نمایشگر Odyssey Neo G8 رکورد بهتری نسبت به ایسر ثبت کرده زیرا Neo G8 یک مانیتور گیمینگ 4K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز است.

از دیگر مشخصات X32 FP می‌توان به درگاه یواس‌بی سی آن اشاره کرد که خروجی آن ۹۰ وات است. این محصول همچنین از فناوری فری‌سینک پریمیوم پرو AMD پشتیبانی می‌کند و با گواهی DisplayHDR 1000 ارائه خواهد شد.

مانیتور X32 در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ با قیمت ۱۹۹۹ دلار در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و پس از آن شاهد فروش این مانیتور در اروپا خواهیم بود. مدل X32 FP نیز ابتدا در آمریکای شمالی و پس از آن در اروپا دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت. عرضه‌ی مدل X32 FP برای سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده و قیمت مانیتور از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات